• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
3

شهردار مسجدسليمان: با مسببين سهل انگار، به شدت برخورد مي شود

  • کد خبر : 1908
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹

شهرداري قانوناً وظيفه اي بر مجموعه ي پارك نداشته است و از اين بابت نمي توان هيچ تقصيري را بر عهده ي شهرداري گذاشت و مقصر اصلي اين اتفاق را مي توان سهل انگاري بخش خصوصي دانست. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي حادثه تلخ برق گرفتگي منجر به فوت دختر خردسال مسجدسليماني مليكا قنبري […]

شهرداري قانوناً وظيفه اي بر مجموعه ي پارك نداشته است و از اين بابت نمي توان هيچ تقصيري را بر عهده ي شهرداري گذاشت و مقصر اصلي اين اتفاق را مي توان سهل انگاري بخش خصوصي دانست.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي حادثه تلخ برق گرفتگي منجر به فوت دختر خردسال مسجدسليماني مليكا قنبري و بازتاب آن در سايت باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، همچنين درخواست هاي مكرر شهروندان براي گفتگو با مسئولين شهري و پاسخ آنان به اين اتفاق به سراغ مهندس ملايي شهردار مسجدسليمان رفتيم و از او در اين رابطه توضيح خواستيم. مهندس پيمان ملايي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با علت و مسببين اين حادثه گفت: به مناسبت عيد سعيد فطر مراسم جشني با حضور مسئولين شهرستان از جمله نماينده محترم جناب دكتر اسماعيل جليلي در پارك گل نرگس برگزار كه بالغ بر چندين هزار نفر از شهروندان محترم از اين جشن استقبال نمودند. در ميانه ي مراسم يكي از دوستان به من اطلاع داد كه دختر خردسالي دچار برق گرفتگي شديد شده است، سريعاً با اورژانس تماس و دستورات لازم جهت پيگيري ويژه صادر شد و كودك را به بيمارستان انتقال داديم تا اقدامات پزشكي صورت گيرد.

شهردار مسجدسليمان در ارتباط با علت اين حادثه گفت: پارك و فضاي سبز گل نرگس واقع در منطقه 5 بنگله در راستاي كوچك سازي شهرداري از سال 91 پس از مصوبه شوراي اسلامي شهر طي تشريفات قانوني به مزايده گذاشته شد و به مدت 3سال به بخش خصوصي واگذار گرديد و به استناد قرارداد منعقده هر گونه نظارت بر فضاي موجود از جمله دستگاه هاي بازي تأسيسات،زمين، برق و نيز هر گونه خسارات جاني و مالي بر عهده ي پيمانكار مربوطه مي باشد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با اين كه آيا شهرداري وظيفه نظارتي بركار پيمانكار را نداشته است گفت: شهرداري قانوناً وظيفه اي بر مجموعه ي پارك نداشته است و از اين بابت نمي توان هيچ تقصيري را بر عهده ي شهرداري گذاشت و مقصر اصلي اين اتفاق را مي توان سهل انگاري بخش خصوصي دانست. شهردار مسجدسليمان در ارتباط با علت وقوع اين حادثه نيز گفتند:

كارشناسان ما علت اين حادثه را رد شدن يك رشته سيم برق كه مربوط به دستگاه بازي بوده و مي بايستي قانوناً در عمق 80 سانتي متري زمين پوشش داده شود دانستند كه متأسفانه در عمق حدود 20 سانتي متري رها شده و همين باعث برق گرفتگي مليكاي عزيز گرديد.

وي در ارتباط با اقدامات شهرداري در اين رابطه گفتند: بلافاصله پس از اين اتفاق ناگوار صورتجلسه اي تنظيم و به امور حقوقي ارسال تا مسببين اين موضوع از طريق مراجع ذيصلاح تحت پيگرد قانوني قرار گيرند و ادامه داد: حتي اگر سهل انگاري پرسنل شهرداري نيز در اين امر دخيل بوده برابر مقررات و قانون با آنان رفتار مي شود.

مهندس پيمان ملايي در پايان گفتند: مجدداً به خانواده محترم قنبري عرض تسليت دارم. بايد اين موضوع را در نظر داشت كه اتفاق پيش آمده غير عمد بوده و پارك گل نرگس داراي بيمه حوادث و مورد تأييد سازمان استاندارد بوده و پيمانكاران مربوطه نيز صرفاً به دليل سهل انگاري باعث اين اتفاق گرديده اند كه در اين خصوص مراجع ذيلاح تصميم گيري خواهند كرد.

لازم به ذكر است باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به زودي با پيمانكار مربوطه (در صورت موافقت) همچنين ديگر مسئولين شهرستان گفتگوهايي انجام خواهد داد و در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان منتشر خواهد كرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 23
  1. سایت خوب وجالبی داریدخسته نباشید. من از روز اول تمام اخبار ملیکا را در سايت شما پیگیری میكردم. حرف های اقای ملایی را خواندم.
    اصلا قانع کننده نیست. اگر شهرداری پارک را واگذار کرد چه ارگانی باید رو کار پیمانکار نظارت داشته باشد؟ این 80سانتی متر که سیم برق باید زیر زمین باشه تا قبل سال 91زیر زمین بوده بعد زمان پیمانکار افتاد رو زمین؟

  2. به اعتقاد من مشكلات مسجدسليمان اساسي تر از ان است كه بخواهيم تنها يك نفر را مسئول اين قضيه بدانيم

  3. شهردار مسجدسليمان جناب ملايي از مديران ارزشي و زحمت كش مسجدسليمان هستند و همان طور كه فرمودند ايشان پيگير اين قضيه و مسببين آن خواهند بود. او زحمات فراواني براي مسجدسليمان كشيده و منشا خدمات فراواني بوده است.

  4. چرا بعد از هر اتفاق دنبال مقصرمیگردیم.مسولين بايد به فكرحل مشکلات باشند. تا از این اتفاقات دگر پیش نیاید.ناظرینی را بگذارید که بر کار پیمانکاران تسلط داشته باشند. من قبول دارم اقای ملایی کارهایی انجام دادند.
    ولی نبايد نظارت را فراموش مي كردند.

  5. مهندس ملايي از شخصيت هاي برجسته و زحمت كش مسجدسليماني ست. اشتباه ديگران را به پاي او نبايد نوشت.

  6. دوست عزیز همه شخصیت دارند این دلیل نمیشه باید همه جواب گو باشند تا قربانی دیگر ندهیم

  7. یا باواگذاری پارک به پیمانکار مسولیت شهرداری و فرمانداری تمام میشود؟ایا پیمانکار فقط باید پول داشته باشد یا تجربه و مهارت هم لازم دارد؟ما عاجزانه ازدکتر جلیلی می خواهیم به کار مدیران و انتخاب پیمانکاران نظارت کنند.و از همین جا از شما مسولین باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان تشکر می کنیم

  8. خداوکیلی کسی که حراست شرکت نفت کار میكرد باید بیاد شهردار بشه؟!!!
    مسجدسلیمان به نظر من یه شهردار غیر خوزستانی میخواد که قبلا تو یکی از شهرهای مهم سابقه داشته ، شورای جدید میتونن منصوب کنن!از این جهت گفتم غیر بومی این یک واقعیته،!!بي سليقگي در انتخاب شهردار در بعضي شهرهاي استان موج ميزنهمثلا همین مرکز استان یک نمونه ی بارزشه و …..
    آقا سعید لطفا نظرمو  تایید کن

  9. جدا که جای تاسف داره اول اینکه تسلیت میگم به خانواده ملیکا بعد هم که این وظیفه نظارت روی پارک جز به شهرداری به کسی دیگه هم ربط داره .

  10. وقتی حادثه ای رخ میدهد همه دنبال محکوم کردن دیگران میگردند.ملایی حراست شرکت نفت نبوده دوست عزیز.رییس خدمات فنی مهندسی شرکت نفت را گذاشته با آن حقوق و مزایا و آمده با نصف حقوقش دارد برای من و تو زحمت میکشد.حیف است ایشان را تخریب کنیم.برابر قانون پیمانکار مسوول است.پس احساسی قضاوت نکنیم که خدا جای حق نشسته و ما را به نظاره نشسته است.

  11. مقصر اصلی تو این حادثه متوجه نظارت شهرداریه

  12. اگه شهرداری ویا نظارت شهردای کارشو درست انجام بده این اتفاقات پیش نمیاد مقصر اصلی حادثه شهرداریه .

  13. کسی که پیمان ملایی را بشناسد درباره این فرد خدوم و زحمت کش قضاوت نا درست نمیکند.آقای سعید مرادی از شما انتقادی دارم.چرا درباره اقدامات شهردار گزارش تهیه نمیکنید؟

  14. مقصر اصلی حادثه شهرداری مسجد سلیمانه بخصوص دفتر فنی و نظارت آن .

  15. شده مثالی که میگویند به شوشتر کرد فردی گنهی به بلخ زدند سر آهنگری!!!البته اگه درست نوشته باشم!

  16. جای تاسف داره بخدا به خانواده ملیکا تسلیت میگم .
    شهرداری مسجد سلیمان مقصره

  17. چطور ممکنه شهرداری پروژه ای رو تعریف کنه بعد ولش کنه به امان خدا و کار نظارتی رو پروژه انجام نده اینا همش بهانه اس
    شهرداری مقصره

  18. مگه پارک پروژه یه؟/؟؟؟دفتر فنی مگه کارش نظارت بر پارکهاست؟عاقلانه پیام بدین دوستان مقصر پیمانکاره….

  19. به نظر من شهردار نمی تواند از زیر بار این کوتاهی شانه خالی کند .
    شهردار ظاهرا از مسولیت حقوقی شهر داری بی خبر است .
    من مقصر اصلی را شهردار مولایی می دانم با این سخنان ثابت شده که شایسته شهرداری نیست مردم فرهیخته مسجدسلیمان باید شهردارشان مثل خوذدشان باشد صادق باید باشی آقای شهردار …!!!

  20. آقای شهردار خودتون میدونید که مقصر اصلی
    نمیاد بگه من مقصرم ،اینشاالله که اون فرد مشخص بشه
    وای به حال کسانی که در این اتفاق دست داشتن …

  21. مقصر اصلی شهرداریه-چرا به جای اینهمه جشن که الکی بودجه شهرداری رو حیف و میل میکنن، به فکر خریدن وسایل استاندارد پارکی نیست؟-،اونموقع اون کار گر رفتار شهرداری که دو ماه حقوق نگرفته باید فدای یه عهده بشه که دنبال تبلیغات سوء خودشونن!!!-حالا هم یک هفته سد تفریحگاه تنبی رو رایگان کردن-ای بابا بااین کارها هیچی درست نمیشه-چند وقت دیگه هم اونجا باید تلفات جانی داشته باشیم،انشاا…شورای چهارم با تمام قوا باید اینهمه کم کاری رو جبران کنند.

  22. مگه میشه پارک بدن بخش خصوصی!یعنی پارک ها برا خودشون اداره ای هستند که ما نمی دونیم

  23. شهرداري مقصر است و بس.
    او اگر در دادگاه شهر محاكمه نشود در محکمه وجدان محاكمه خواهد شد…
    اگر خود شهردار یا هرکسی از مسولان جای خانواده ملیکا بود حتمن قالیباف شهردار تهران هم باید به دادگاه می رفت مقصر شهردار است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.