• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

حاشیه های صبح سومین روز جلسه رای اعتماد به دولت روحانی

  • کد خبر : 1877
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۸:۴۲

سومین روز از بررسی صلاحیت وزرای کابینه یازدهم، با سخنرانی وزرای تعاون و جهاد کشاورزی ادامه یافت. باشگاه روزنامه نگران مسجدسليمان- جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی که از روز دوشنبه 21 مردادماه آغاز شده بود، امروز صبح نیز با بررسی برنامه های وزرای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و […]

سومین روز از بررسی صلاحیت وزرای کابینه یازدهم، با سخنرانی وزرای تعاون و جهاد کشاورزی ادامه یافت.

باشگاه روزنامه نگران مسجدسليمان- جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی که از روز دوشنبه 21 مردادماه آغاز شده بود، امروز صبح نیز با بررسی برنامه های وزرای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «جهاد کشاورزی» ادامه یافت. یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق با وزیر پیشنهادی دادگستری هم نطق کردند اما ادامه مذاکرات درباره رای اعتماد به حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی به جلسه عصر امروز موکول شد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت‌الاسلام حسن روحانی از ابتدای آغاز به کار جلسه امروز در صحن علنی مجلس حضور نداشت و ساعت 9:45 در میانه سخنان وزیر پیشنهادی کار با استقبال و همراهی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس وارد صحن علنی شد و علی لاریجانی به او خوشامد گفت . محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور و حسین فریدون، روحانی را همراهی می‌کردند.

حاشیه هایی از جلسه علنی صبح امروز را بخوانید:

*از آنجا که رئیس جمهور از تمامی فرصت نطق خود در ابتدای بررسی کلیت کابینه استفاده کرده است، رئیس مجلس به تمامی وزرا پیشنهاد می کرد که اگر مایل به دفاع نهایی رئیس جمهور در پایان بررسی رای اعتماد به وزرا هستند، بخشی از وقت خود را برای ایشان ذخیره کنند. اما معمولا وزرا از تمامی فرصتشان استفاده می کردند. حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی حدود دو دقیقه هم بیشتر از زمان خود استفاده کرد که رئیس مجلس به شوخی به او گفت: شما گویا وقت هم کم آورده اید!

*علی ربیعی در پایان نطقش در دفاع از تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دعایی خواند که رئیس مجلس به او گفت: «اظهاراتتان دیگر خیلی عارفانه شد! آخر نطق شما شبیه مطالب مرحوم ملاحسین قلی خان همدانی شد!» هم اظهارات وزیر پیشنهادی کار و هم شوخی رئیس مجلس با فریاد احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد.

*علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس از موافقان وزیر پیشنهادی کار بود که ابتدای نطقش را به انتقاد به هیات رئیسه اختصاص داد و اعتراض کرد که چرا به او در دو روز گذشته اجازه تذکر نداده اند. او این اقدام هیات رئیسه را «ظلم» خواند و رئیس مجلس هم پاسخ داد: مصداق ظلم همین است که شما به جای نطق، تذکر می دهید!

*در جلسه علنی امروز سه جوابیه خوانده شد. جوابیه مرتضی بانک، دری نجف آبادی و جمشید رسایی. جوابیه مرتضی بانک نسبت به نطق حکیمی نماینده رودبار بود که در مخالفت با کلیت کابینه حسن روحانی در نخستین روز بررسی صلاحیت کابینه سخن گفته بود. در جوابیه بانک آمده بود: متاسفانه ایشان دروغ هایی چند را به من نسبت داده و از زدن تهمت عبایی نداشتند. کاش لیست کابینه و اعضای دولت را می دیدند تا متوجه شوند بنده هیچ عضویتی در این کابینه ندارم و هیچ سنخیتی با فتنه هم ندارم.

* آیت‌الله دری نجف آبادی، وزیر اسبق اطلاعات و امام جمعه کنونی اراک، هم در جوابیه ای نسبت به نطق حمید رسایی نوشت در این زمینه تحلیل های غلط و ناصوابی ارائه شد که اولاً خلاف واقع و بدور از حقیقت است، ثانیاً برخلاف مصالح کشور می‌باشد، ثالثاً تعرض به اشخاصی که خود حضور و امکان دفاع و توضیح ندارند، کار صحیح و اخلاقی نیست و برخلاف رهنمودهای امام راحل قدس سره می‌باشد و رابعاً تحلیل و مقایسه‌ها نیز دور از واقعیت بوده و نباید برای تخریب وزیر پیشنهادی خدمات دیگران را زیر سؤال برد و آنان را تخریب کرد. اینجانب در صورت نیاز و صلاح آماد‌گی لازم برای ارائه توضیحات کافی دارم.

*جوابیه جمشید رسایی برادر نماینده تهران نسبت به سخنان کاظم جلالی هم قرائت شد که در آن آمده بود: بنده عضو جبهه مشارکت و عضو ستاد آقای موسوی در سال 88 بوده و در انتخابات 92 هم برای روحانی کار کردم. وی با بیان اینکه با اردوکشی و اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مخالف بوده تاکید کرده بود که نظراتش با برادرش متفاوت است ولی بیان مطالبی برای تخریب برادرش را خلاف مروت می داند. وی افزوده بود: 10 سال در وزارت راه فعالیت داشتم اما هرگز بهره مند از قراردادهای کلان نبودم. فرزندم روز قدس سال 88 بازداشت شد و یک روز بعد با حکم مراجع قضایی آزاد شد اما در این مدت با برخوردهای غیرقانونی مواجه شد و در اعتراض به نیروی انتظامی از این مساله شکایت کردم که با رضایت فرزندم خاتمه یافت. برادرم در آزادی فرزندم دخالتی نداشت اما در پیگیری از مراجع قضایی مکاتبه داشت. (گفتنی است کاظم جلالی در نخستین روز از بررسی صلاحیت کابینه در تذکری خطاب به نماینده تهران که برخی را «فتنه گر» می خواند به مواضع سیاسی برادر و فرزند برادر وی اشاره کرد که اصلاح طلب هستند).

* اظهارات یکی از نمایندگان تهران در مخالفت با پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری با نطق قرا نماینده موافق وی مواجه شد. قاسم عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در واکنش به اظهارات وی گفت: حرف هایی که باید زمان خاوری دزد با 3000 هزار میلیارد از کشور فرار کرد، می زدی را چرا الان مطرح کردید؟! شما مخالف آقای ربیعی بودی یا پورمحمدی که اینقدر در سخنانتان به اظهارات ربیعی استناد کردید؟

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.