• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

با هوشياري یک زوج فرهنگی مسجدسليمان حفاران غير مجاز در منطقه بردنشانده فرصت سرقت اثر باستاني 2000 ساله را نيافتند + تصاوير

  • کد خبر : 18758
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۱۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با هوشياري یک زوج فرهنگی مسجدسليمان حفاران غير مجاز در منطقه بردنشانده فرصت سرقت اثر باستاني 2000 ساله را نيافته و متواري شدند. مهرداد كرمپور يكي از فرهنگيان مسجدسليمان كه بعدازظهر جمعه 20 آذر به اين منطقه باستاني به همراه خانواده خود رفته بودند متوجه حفاران غيرمجاز در اين منطقه شدند […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با هوشياري یک زوج فرهنگی مسجدسليمان حفاران غير مجاز در منطقه بردنشانده فرصت سرقت اثر باستاني 2000 ساله را نيافته و متواري شدند. مهرداد كرمپور يكي از فرهنگيان مسجدسليمان كه بعدازظهر جمعه 20 آذر به اين منطقه باستاني به همراه خانواده خود رفته بودند متوجه حفاران غيرمجاز در اين منطقه شدند كه پس از جر وبحث با آنان حفاران غبيرمجاز متواري شدند. وي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان گفت: به همراه همسرم فرزانه قربانی دبیر علوم اجتماعی دبیرستان شیخ انصاری برای گردش به منطقه باستانی بردنشانده واقع در۱۵کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان رفته بوديم كه با چهار نفر از حفاران و سارقان مواجه شديم که در حال درآوردن سنگ منقوش متعلق به دوره پارتیان با قدمت ۲۳۰۰سال بودند.

كرمپور ادامه داد:پس از مشاهده اين مسئله به آن ها اعتراض كرديم كه آن ها نيز به سرعت متواری گردیدند. وي گفت: پس از اين مسئله ضمن هماهنگی با ریاست محترم میراث فرهنگی شهرستان اين سنگ منقوش را تحویل اداره ميراث فرهنگي گرديد و رسید آن را دریافت نموديم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این زوج فرهنگي اظهار داشتند: آثار باستانی شناسنامه و هویت یک ملت می باشند که موجب عزت نفس ملی و نشان غنای فرهنگی جامعه است و متعلق به تمام ملت ایران و بشریت می باشند و وظیفه هر فرد حفظ و حراست از آن هاست.

سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ضمن تقدير از اين زوج فرهنگي مجدداً از اداره كل ميراث فرهنگي خوزستان مي خواهد براي حفظ آثار باستاني شهرستان مسجدسليمان نگاه ويژه اي به اين شهرستا نداشته باشد.

IMG-20151214-WA0015 copy IMG-20151214-WA0010 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. خانم قربانی یک شیرزنِ،ایشون دبیر ما هستن

  2. درود بر مهرداد کرمپور

  3. معلم شجاع خودمی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.