• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام قندعلی: رسم فراموشی شهیدان، ایثارگران و جانبازان پسندیده نیست،/شهر هزار شهید از تصویر شهیدان خالی است

  • کد خبر : 18703
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- یادواره ۳۲شهید کوی ابوذر منطقه افرمبی و باغ ملی مسجد و پایگاه بسیج حضرت ابوذر (ع) با حضور مسؤلین و خانواده های شهداءبرگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در این مراسم حجت‌الاسلام علی بهرامی ضمن خوش آمد به خانواده ی معظم شهدا و گرامی داشت یاد و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- یادواره ۳۲شهید کوی ابوذر منطقه افرمبی و باغ ملی مسجد و پایگاه بسیج حضرت ابوذر (ع) با حضور مسؤلین و خانواده های شهداءبرگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در این مراسم حجت‌الاسلام علی بهرامی ضمن خوش آمد به خانواده ی معظم شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام برگزاری این یادواره را در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانوده معظم شهداء دانست. در ادامه حجت‌الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی به‌عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

قندعلی با تسلیت رحلت پیامبر(ص)،شهادت امام مجتبی(ع)و امام رضا(ع) از همه تلاشگران عرصه فرهنگ بخصوص امام جماعت،فرمانده حوزه سوم شهری بسیج ناحیه مسجدسلیمان،تشکر و این مراسمات را یک فعالیت مهم فرهنگی دانست.

وی با گرامی داشت یاد وخاطره هزار و سیصد شهید گلگون کفن شهرستان و۳۲شهیدمسجدابوذر (ع)،شهیدان را سرمایه های بی بدیلی و به فرموده ی امام امت(ره) گوهران شب چراغ ونقشه راهی برای عبور جوانان و نوجوانان از دنیای آمیخته به گناه و احاطه شده در ظلمات و لذائذ شیطانی، دانست.

قندعلی با گلایه از فراموشی شهداء افزود: رسم فراموشی شهیدان،ایثارگران و جانبازان عزیز برایمان پسندیده نیست، هر چند بسیج تاکنون به بهترین وجه برای معرفی شهدای عزیز تلاش خود را به کار بسته است و اگر بسیج نبود و این یادواره ها نبود ،شهدای عزیز،این فضیلت ها و سرمایه های بی بدیل فراموش می شدند و در صورتی که به کمک بسیج دراین راستا تلاش نکنیم و شهیدان را به نسل نو معرفی نکنیم در حق شهداء و بلکه در حق فرزندان خود و عدم معرفی سرمایه ها و الگوهای آسمانی نیز جفا کرده ایم»

قندعلی تصریح کرد: گلایه ای که همیشه باقی است و جا دارد هزاران بار بیان کنیم و به خود نهیب بزنیم این است که چگونه در شهری که روزگاری جایگاه بزرگترین میادین نفت وگازبوده وهست،حالا که برای مردمش در بسیاری از حوزه های خدمت رسانی در خور شأن کاری نشده و هنوز در بسیاری از محرومیت ها رتبه های اول را داریم ،حداقل شهدای این شهر که بیش از هزار لاله پرپر هستند تصویری از آن ها، نه به خاطر این که آن ها نیازمند ما باشند، بلکه به خاطر این که خودمان بفهمیم الگوهای مان کم نبوده و نیستند، نصب شود تا فرزندان مان دچار بحران هویت نشوند.

وی افزود: عده ای از ابتدای خلقت بشر تاکنون و در آینده در صدد فریب انسان ها و کشاندن آن ها به سیاه چال های تاریکی و ضلالت هستند، شهیدان چراغ روشن برای اهل نظر هستند تا آن ها را به ‌عنوان الگو بشناسند و راه را از بیراهه تشخیص دهند و در نهایت با روحی سبک به لقاء حق بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: برای درک شهداء باید تاریخ را مرورکنیم، تاریخ کربلا و داستان شهیدانی که روحشان به وسعت دنیا بود را مطالعه کنیم و اساتید محترم زندگینامه هایشان را دانشگاه ها برای اهل علم و معرفت تدریس کنند.

وی در ادامه افزود: شهدا آیینه تمام نمای ایثار و آزادگی اند، آن گونه که همه ی دنیا را در لحظه ای فراموش کرده و از بود و نبود خود برای بودن دیگران می گذشتند، این مردان خدا در روزگاری که عقال تمنیات دنیا و تمایلات نفسانی پای انسان را در رفتن و ماندن می لرزاند، ثابت قدم ماندند تا بدانیم و آیندگان بدانند آن ها که بوده اند، کسانی که همچون مولایشان حسین(ع)حقیقت های همیشه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

در پایان این مراسم باشکوه مداح اهل بیت (ع)کربلایی روزبه بهداروند به نوحه سرایی پرداخت و توسط پایگاه حضرت ابوذر از خانواده های معظم شهداء با اهداءهدایای ویژه تجلیل به عمل آمد.

210836127121083647712108362271

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=18703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.