• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

در آستانه 14 آبان سالروز شهادت غلامرضا صالحي/ پيشنهاد نامگذاری یکی از اماکن ورزشی شهر با نام سرداران غلامرضا و علیرضا صالحی

  • کد خبر : 17810
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ يوسف خدامرادي: چهاردهم آبانماه یادآور شهادت جوانی رشید از جامعه ورزش و فوتبال شهرستان مسجدسلیمان است. شهید والا مقام غلامرضا صالحی بازیکن تیم های دارایی و قدس مسجدسلیمان و فرمانده گروهان فجر از گردان سلمان در چنین روزی در راه دفاع از دین و میهن حنجره ی الله و اکبر گویانش […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ يوسف خدامرادي: چهاردهم آبانماه یادآور شهادت جوانی رشید از جامعه ورزش و فوتبال شهرستان مسجدسلیمان است. شهید والا مقام غلامرضا صالحی بازیکن تیم های دارایی و قدس مسجدسلیمان و فرمانده گروهان فجر از گردان سلمان در چنین روزی در راه دفاع از دین و میهن حنجره ی الله و اکبر گویانش هدف قناصه ی ناجوانمرد دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

غلامرضا در پست مدافع میانی در فوتبال پر تراکم از ستاره های خط دفاعی آن رور فوتبال شهرمان، برای خود نام و نشان و جایگاه مستحکمی راپیدا کرده بود و همین امر غلامرضا را در اوئل دهه شصت کاندیدای منتخب جوانان خوزستان و تیم ملی جوانان کرده بود، اما او عشق دیگری به دل داشت و میدان دفاع از ناموس و خاک وطن را به میدان فوتبال و مستطیل سبز ترجبح داد.

در مسابقات باشگاهی در سال 60 به اتفاق برادر بزرگ تر و مریدش زنده یاد علیرضا صالحی با لباس دارایی به میدان رفت و در مسابقه با تبم راه آهن دچار شکستگی از ناحیه دست شد و ادامه مسابقات را از دست داد. سپس به تیم قدس نقل مکان کرد و تا هنگام شهادت هر وقت از جبهه به مرخصی می آمد برای قدس به میدان می رفت. غلامرضا الگوی کاملی از شجاعت، رشادت و جوانمردی بود. درست به خاطر دارم مدتی قبل از شهادت ایشان به اتفاق محمدعلی (یمین) رضایی با او در پاتوق عصرهای مان (جلو باشگاه بدر) به صورت خیلی جدی و علیرغم سن کم ترمان نسبت به او به گفتگو نشستیم و از او خواستیم که اولاً یکی از جوانان خوب دارایی (علی انصاری) را که به قدس رفته بود به دارایی بازگرداند و ثانیاً خودش هم به دارایی که در آن فصل کیامرث نبی الله (پرسپولیس)، بهروز مکوندی(کشت و صنعت شوشتر)، حسینعلی باهو (پرسپولیس) را از دست داده بود و حمید جاویدان را هم با مصدومیت شدید آشبل پا در اختبارداشت، بازگردد، که در مورد انصاری سریعاً اقدام کرد و خودش هم تصمیم گیری را به بعد از برگشتن از جبهه موکول کرد. حیف که آن دیدار آخربن دیدار ما بود و فردای آن روز به جبهه فاو رفت و حسرت دیدار مجددش تا ابد بر دل ها ماند.

کم ترین حق این فرمانده شهيد به اتفاق برادر بزرگوارش زنده یاد علیرضا صالحی (که او هم جهادگر و شیمیایی جبهه ها بود و عاقبت تنگی نفس از عوارض همان شبمیایی شدن غزل خداحافظی مظلومانه ابدی اش راسرود) نامگذاری یکی از اماکن ورزشی شهر با نام سرداران غلامرضا و علیرضا صالحی می باشد و امید است که اداره ورزش و جوانان به ویژه مهندس حاجی پور عنابت ویژه به ابن امر مهم داشته باشند. روحشان شاد و یادشان گرامی.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.