• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

شیوع بیماری اسهالی در منطقه آرپناه لالی به طور کامل کنترل شد

  • کد خبر : 17496
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان – رئیس مرکز بهداشت لالی گفت: شیوع بیماری اسهالی در منطقه آرپناه این شهرستان، به طور کامل کنترل شده و هیچ مشکلی در این منطقه وجود ندارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سعید شنبه زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش های مبنی بر وجود بیماران اسهالی و استفراغی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان – رئیس مرکز بهداشت لالی گفت: شیوع بیماری اسهالی در منطقه آرپناه این شهرستان، به طور کامل کنترل شده و هیچ مشکلی در این منطقه وجود ندارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سعید شنبه زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش های مبنی بر وجود بیماران اسهالی و استفراغی در منطقه آرپناه در 15 مهرماه، تیم های واکنش سریع متشکل از پزشک، کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و فوریتهای پزشکی 115 از 15 تا 17 مهرماه در منطقه مستقر شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات میدانی و بیماریابی در این منطقه در سه روز اول بیش از 75 الی 80درصد از جمعیت زیر پوشش آرپناه مورد بررسی قرار گرفتند.

شنبه زاده ادامه داد: در این بررسی 45 مورد بیماری اسهالی در سه روز ثبت شد که سرم تراپی شده و سرپایی درمان شدند.

رئیس مرکز بهداشت لالی اضافه کرد: از این تعداد بیمار، یک نوزاد 22 ماهه به مسجدسلیمان اعزام و بعد از انجام اقدامات درمانی مرخص شد.

وی گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مدت 10 روز از 17 تا 23 مهرماه در منطقه مستقر بود و چهار دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.

شنبه زاده در خصوص دلیل شیوع بیماری اظهار کرد: نمونه آب گرفته شده از منطقه دارای آلودگی گزارش شده اما دال بر این نیست که مردم از این آب استفاده کرده باشند که البته کلرزنی انجام گرفت.

رئیس مرکز بهداشت لالی با اشاره به نقش رعایت نکردن اصول بهداشتی در ایجاد بیماری ادامه داد: وجود چشمه های غیربهسازی شده در مسیر برگشت عشایر نیز می تواند مورد استفاده عشایر قرار گرفته باشد.

وی افزود: 10 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی منطقه برداشت شد و توزیع کلر به صورت کلر مادر برای همه منابع و مخازن ذخیره آب منطقه صورت گرفت و آموزش های لازم ارائه شد.

شنبه زاده تصریح کرد: شش بنر و جزوه با مضامین آموزشی در منطقه توزیع شد و در مورد بروز و شیوع موارد احتمالی بیماری با کلیه اداره های مرتبط مانند امور عشایر و آب و فاضلاب برای اقدامات فوری هماهنگی صورت گرفت.

رئیس مرکز بهداشت لالی اظهار کرد: همچنین تیم های کارشناسی به سایر مناطق برای بررسی و شناسایی احتمالی بیماران اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله حدود 70 هزار نفر از عشایر به منطقه لالی کوچ می کنند که حدود 10 هزار نفر در آرپناه سالکن می شوند.

شهرستان لالی از جنوب به مسجدسلیمان، از شرق و جنوب شرقی به شهرستان اندیکا، از جنوب غربی به گتوند، از شمال و شمال غربی به سردشت دزفول محدود می شود و آرپناه از توابع این شهرستان است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.