• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

طرح جامع سنجش آلاینده ها در مسجدسلیمان به اجرا در آمد

  • کد خبر : 17313
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- توجه به محیط زیست در جوامع امروزی امریست واجب و لازم و اثرات زیان بار آلودگی هوا بر سلامت انسان ها و کلیه جانداران بر لزوم داشتن دانش، اطلاعات و شناخت کافی از محیط زیست و آلاینده ها دلالت دارد. رییس اداره موسی ابوالحسنی، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره برداری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- توجه به محیط زیست در جوامع امروزی امریست واجب و لازم و اثرات زیان بار آلودگی هوا بر سلامت انسان ها و کلیه جانداران بر لزوم داشتن دانش، اطلاعات و شناخت کافی از محیط زیست و آلاینده ها دلالت دارد.

رییس اداره موسی ابوالحسنی، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای طرح جامع سنجش آلاینده ها در سطح شهر مسجدسلیمان توسط این شرکت خبر داد.

موسی ابوالحسنی در تکمیل این خبر اظهار داشت: با توجه به این که تاکنون مطالعه جامع و قابل اتکایی در زمینه ارزیابی آلاینده های هوا و تعیین علل اصلی بروز آن ها در این شهر صورت نگرفته بود طرح مذکور با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و دانشگاه صنعتی اصفهان به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان وی افزود : این طرح در 3فاز شامل اندازه گیری پارامترهای شاخص آلاینده های هوا به مدت یک سال در 193 نقطه از شهر مسجدسلیمان انجام می شود.

ابوالحسنی ادامه داد : فاز نخست این طرح که شامل مطالعه و اندازه گیری در فصل گرم می باشد توسط گروه محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان در دهه اول شهریور ماه انجام تا تحلیل های آماری و تهیه نقشه های آلودگی پارامترها با استفاده از نرم افزار های تخصصی صورت گیرد.

وی با عنوان اینکه یافته های حاصل از این مطالعه می تواند در تعیین و تحلیل علل اصلی آلودگی های شهر مسجدسلیمان کمک نماید افزود : تجزیه و تحلیل یافته ها – ارائه برنامه های پیشنهادی – تحلیل برنامه های ارئه شده – آماده سازی برنامه های پیشنهادی – تعیین سهم برنامه ها در کاهش آلودگی –ارائه برنامه مدیریت و پایش طرح از دیگر اهداف و برنامه های اجرای این طرح مهم زیست محیطی می باشد.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت ایمنی و محیط زیست ( HSE ) شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمانبا اشاره به وجود آلاینده های زیست محیطی در این شهر گفت : با توجه به شکستگی طبیعی سنگ بستر مخزن مسجدسلیمان و نشت طبیعی نفت و گاز در مناطقی از شهر که منجر به تصویب و اجرای طرح جابه جایی 5000خانوار ساکن در محدوده آلوده به نشت نفت و گاز گردید این تنها علت آلایندگی هوای این شهر نیست و می بایست تا مشخص شدن نتایج مطالعات در این طرح حوصله و تأمل بخرج داد.

موسی ابوالحسنی تصریح کرد : استفاده از گاز ترش تصفیه نشده در شبکه مصرف خانگی و شکستگی متعدد این شبکه- معیوب بودن سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب و روباز بودن فاضلاب در مناطق شهری و جاری بودن آن در مسیل ها از دیگر علل وجود آلاینده ها در هوای این شهر می باشند که با توجه به اثرات زیان بار آلودگی هوا بر سلامت انسان ها، مطالعه وضعیت آلودگی و تعیین علل اصلی بروز آنرا توجیه و تأکید می نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.