• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11754اخبار امروز : 1
1

واکنش دکتر اسماعیل جلیلی به خبر احتمال استیضاح وزیر نفت: به جای استیضاح باید به فکر تعامل باشیم

  • کد خبر : 17309
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی،نماینده مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل و عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش دلواپسان مجلس برای استیضاح وزیر موفق نفت گفت؛ تجربه استیضاح های گذشته و یکی دو روز پیش در مجلس نشان داده است که چنین رویکردهایی در مجلس به نتیجه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی،نماینده مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل و عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش دلواپسان مجلس برای استیضاح وزیر موفق نفت گفت؛ تجربه استیضاح های گذشته و یکی دو روز پیش در مجلس نشان داده است که چنین رویکردهایی در مجلس به نتیجه نمی رسد. در شرایط فعلی و وضعیت پیش روی مجلس و دولت و فعالیت های معطل مانده در این میان تنها توجه دولت و مجلس باید به ادامه همکاری و اتمام فعالیت های باقی مانده معطوف باشد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از زاگرسیان، نماینده اولین شهر نفتی ایران افزود؛در زمانی که دولت و مجلس درگیر مباحث مختلف همچون برجام هستند، ورود به بحث استیضاح راه به جایی نمی برد. به این جهت به عنوان یکی از نمایندگان مجلس توصیه میکنم که دوستان وارد به مباحث استیضاح نشوند. دولت در حال حاضر به جای ورود به مباحث دفاعی از وزرای خود باید به موضوعات داخلی و بین المللی و منطقه ای توجه کنند و نمایندگان مجلس هم می توانند در چنین شرایطی سوالات و ابهامات خود را با دعوت از وزرا برای حضور در کمیسیون های مربوطه مطرح کنند.

دکتر جلیلی خاطر نشان کرد؛باید بدانیم که استیضاح رویکردی نیست که هر وقت اراده کنیم، انجام دهیم! شرایط دولت و مجلس ایجاب می کند برای حل مشکلات به ارایه پیشنهادات سازنده بپردازند و بیشتر رویه کمک کننده داشته باشند تا تخریبی. برخی نمایندگان مجلس نخستین اقدام خود را طرح استیضاح می دانند در صورتی که این طرح ها وقت دولت و مجلس را به جای اینکه به پیشبرد اهداف و برنامه ها معطوف شود به خود مشغول می کند.

این نماینده حامی دولت خاطرنشان کرد؛نباید فراموش کنیم که استیضاح برای دولت و مجلس هزینه بر است و می توان به جای طرح این ابهامات هزینه بر به فکر ارایه پیشنهادات سازنده که دارای ارزش افزوده بالایی برای دو طرف است، باشند. در واقع به جای اینکه وقت مجلس و دولت یا وزارتخانه مربوطه معطوف به مسائلی شود که ارزش افزوده ای برای کشور و مردم که بهره برداران اصلی خدمات دولت هستند، نداشته باشد، صرف تقویت برای اجرای پروژه ها و فعالیت های مختلف در حوزه های تخصصی شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. سوای همه انتقادات و نارضایتی هایی که از آقای دکتر جلیلی می شود این اقدام ایشان در حمایت از وزیر راه بسیار هوشمندانه و قدر شناسانه بوده است. چون در تحلیل های خبری قبل از استیضاح اومده بود که نمایندگانی که راه های ارتباطی بیمارگونه و نامناسب دارند و نیازمند بودجه و توجه ویژه می باشند از جناب وزیر با تمام توان حمایت میکنند و اینکه از همان ابتدا احتمال رای نیاوردن استیضاح بیشتر از رای آوردن بود. و دوم اینکه جناب وزیر با موافقت احداث تونل در تنگ مو کمک بزرگی به حوزه انتخابیه دکتر داشتند و بخاطر تشکر از این جهت هم که بود حمایت ایشان لازم بود.
    درود بر فرزند خلف بختیاری…

  2. شب دراز ست و …….

  3. جناب آقای جلیلی واقعا سنجیده عمل میکنند

  4. دورود بردکترجلیلی با این سیاستی که دارد واقعا” مایه مباهات مردم مسجدسلیمان میباشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.