• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

غلامرضا رضایی: بی نیاز گقت ای کاش جای تو در مسجدسلیمان بودم/ بسیاری از آثار بی‌نیاز هنوز مجوز نگرفته‌اند

  • کد خبر : 17221
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- غلامرضا رضایی گفت: بسیاری از آثار فتح‌الله بی‌نیاز هنوز مجوز چاپ نگرفته‌ و چاپ نشده‌اند و نگرانی او هم همین بود که چرا آثارش چاپ نمی‌شوند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این داستان‌نویس اظهار کرد: بی‌نیاز آدم شریفی بود و با آن حال ناخوشی که داشت باز هم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- غلامرضا رضایی گفت: بسیاری از آثار فتح‌الله بی‌نیاز هنوز مجوز چاپ نگرفته‌ و چاپ نشده‌اند و نگرانی او هم همین بود که چرا آثارش چاپ نمی‌شوند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان

این داستان‌نویس اظهار کرد: بی‌نیاز آدم شریفی بود و با آن حال ناخوشی که داشت باز هم در زمینه داستان، رمان و نقد کار می‌کرد.

او افزود: مرحوم بی‌نیاز با شناخت گسترده‌ای که از ادبیات و به‌ویژه رمان و داستان غرب داشت در سبک کاری خود سعی می‌کرد همه مولفه‌های داستان مدرن و پسامدرن را ارائه دهد و در آثارش هم نشانه‌هایی از این مولفه‌ها دیده می‌شود. او در “ترجیع‌بندی برای شاعران جوان” سعی می‌کرد پسامدرن و مدرن را مورد بررسی قرار دهد.

رضایی بیان کرد: بی‌نیاز در زمینه نقد، داستان و برپایی جوایز ادبی بسیار فعال بود و این اواخر با این که جسم بیماری داشت از کارها و فعالیت‌های ادبی دست نمی‌کشید. خاطره‌ای از او به یادم هست که در یک سال که عید نوروز بود من با او تماس گرفتم تا سال نو را به او تبریک بگویم. او گفت: مسجدسلیمان هستی؟ گفتم: بله و او گفت: ای کاش جای تو بودم. گفتم: شما هم چرا نمی‌آیید؟ گفت: دیگر نمی‌توانم و بیماری‌ام اجازه نمی‌دهد.

او ادامه داد: مرحوم بی‌نیاز بی‌ریا بود و اهل ریاکاری نبود و همان‌طور که با صداقت زندگی می‌کرد همان‌گونه هم می‌نوشت. او اشراف کاملی به ادبیات ایران و جهان داشت. بی‌نیاز از جمله نویسندگان و مولفانی بود که آثار بسیار زیادی از خود به جا گذاشت و رقم آثار زیاد چاپ‌شده از او نشان‌دهنده عشق و علاقه‌اش به فرهنگ و ادبیات است.

رضایی اضافه کرد: بی‌نیاز در زمینه کاری نویسنده و محققی پرکار بود که از جمله کارهای او در زمینه ادبیات داستانی می‌توان به “ترجیع‌بندی برای شاعران جوان” اشاره کرد که نقدی است بر جوامع توتالیتر و سرگشتگی شاعران و نویسندگان جوانی که برای چاپ آثارشان به این در و آن در‌می‌زنند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: به نظر من از جمله عمده کارهای بی‌نیاز در زمینه نقد، کتابی چندجلدی است که در نقد ادبیات جهان نوشته است. فقدان و ضایعه درگذشت مرحوم فتح‌الله بی‌نیاز را به همه اهل فرهنگ و ادب و خانواده او تسلیت عرض می‌کنم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.