• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

دكتر اسماعيل جلیلی: نیازمند فرهنگ ازخودگذشتگی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور هستیم

  • کد خبر : 16986
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مسجدسلیمان در مجلس با بیان این که روحیه جهادی و بسیجی در کشور دچار افت و خیز شده است، گفت: امروز در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نیاز به فرهنگ ازخودگذشتگی داریم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی، نماینده مسجدسلیمان در مجلس به مناسبت هفته دفاع […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مسجدسلیمان در مجلس با بیان این که روحیه جهادی و بسیجی در کشور دچار افت و خیز شده است، گفت: امروز در فضای سیاسی و اجتماعی کشور نیاز به فرهنگ ازخودگذشتگی داریم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی، نماینده مسجدسلیمان در مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس و در رابطه با این که تا چه اندازه ارزش های دفاع مقدس حفظ شده اند گفت: در دوران دفاع مقدس فرهنگی تحت زعامت امام خمینی(ره) در جامعه شکل گرفت که همه افراد خود را پایبند به حفظ کشور و دینشان دانسته‌اند.

وی اظهار کرد: این فرهنگ تا جایی گسترش یافت که افراد به صورت داوطلبانه و با گذشتن جان و مالشان برای حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و حیات انقلاب و همچنین مرزهای کشورشان از جان و مال خود گذشتند.

جلیلی اضافه کرد: در واقع این روحیه مردم بدون هرگونه چشم‌داشتی و بدون اینکه چه چیز را از دست می‌دهند بود و فرهنگ از خودگذشتگی روز به روز در کشور در دوران 8 سال جنگ تحمیلی تقویت شد تا جاییکه در قالب روحیه بسیجی و جهادی در سازمانها و درون ساختار کشور و طی سالها توسعه یافت.

وی تصریح کرد: این نگاه به جای اینکه گسترده تر شود و مورد تشویق و ترغیب قرار گیرد دچار افت و خیز شدید شد. وی با بیان این که امروز و در شرایط کنونی نیاز به این فرهنگ جهادی و بسیجی و از خودگذشتگی به ویژه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور داریم گفت:‌ در واقع ما نیاز داریم که در جریان تقویت منافع ملی و حفظ ارزشهای نظام و ایجاد فضای مبتنی بر برادری در امور برای توسعه کشور این روحیه حفظ شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروزه در فضای سیاسی کشور متاسفانه با حب و بغض های سیاسی فقط شاهد فضای تخریب و اتهام به یکدیگر هستیم که قطعاً اگر در فضای سیاسی این روحیه جهادی و از خودگذشتگی تقویت شود این فضاهای همراه با بغض و حب ها نیز از بین می رود.

این جانباز جنگ تحمیلی تصریح کرد: موضوعی که در 8 سال دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت اعتماد به نیروهای جوان و تمرکز بر استفاده از آنان چه در میدان جنگ و در چه در اداره کشور بود اما متاسفانه این روحیه در حال حاضر در کشور کم تر شده است یعنی نگاه به قشر تحصیلکرده و جوان ما نگاه سنگین و کم رنگی شده است.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم با استفاده از نیروهای جوانمان که دارای روحیه پرتحرکی و ایده های جوانی هستند در حوزه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بهتر ظاهر شویم متاسفانه حضور جوانان ما حلقه مفقوده ای در شرایط فعلی کشور شده است. وی تصریح کرد: متاسفانه چسبندگی به موقعیت های سیاسی و اداری آنقدر زیاد شده است که به نوعی نیروهای جوان ما دچار سرخوردگی شده اند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.