• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 3
0

رهاسازی لاک‌پشت مهمیزدار

  • کد خبر : 16962
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: لاک‌پشت در حال انقراض مهمیزدار پس از نمونه‌برداری در منطقه حفاظت شده شیمبار رها شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وحید شالوبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا در خصوص رهاسازی لاک‌پشت در معرض انقراض مهمیزدار اظهار کرد: این گونه در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: لاک‌پشت در حال انقراض مهمیزدار پس از نمونه‌برداری در منطقه حفاظت شده شیمبار رها شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وحید شالوبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا در خصوص رهاسازی لاک‌پشت در معرض انقراض مهمیزدار اظهار کرد: این گونه در حال انقراض بوسیله یکی از اهالی منطقه حفاظت شده شیمبار زنده‌گیری و به اداره حفاظت محیط زیست اندیکا تحویل داده شده بود که پس از نمونه‌برداری از بزاق و مدفوع آن در جنگل‌های این منطقه رهاسازی شد.

وی ادامه داد: لاک‌پشت مهمیزدار به عنوان گونه در معرض انقراض خزندگان در فهرست IUCN ثبت شده و جانوری کندرو و گیاهخوار است که اغلب در دشت‌های خشک و بی‌‌حفاظ، تپه ماهور، جنگل‌ها و باغ‌ها دیده می‌شود.

گفتنی است؛ علت نامگذاری این لاک‌پشت به مهمیزدار این است که در سطح پشتی پاهای این خزنده یک غده مخروطی بزرگ به شکل مهمیز وجود دارد و دارای لاکی سخت، گنبدی و پوشیده با صفحات شاخص بزرگ در دایره‌های متحدالمرکز است طوری که پاهای جلویی این خزنده دارای پنج و پاهای عقبی چهار چنگک پوشیده با پولک‌های شاخص دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.