• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

دکتر جلیلی در نطق میان دستور: دو کارخانه در حال تاسیس پتروشیمی و آلومینیوم مسجدسلیمان نیاز به تامین نقدینگی برای سرعت بخشی به فعالیت‌های خود دارد

  • کد خبر : 16941
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک  پیشاپیش عید قربان و شروع سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: در همین جا از دولت به دلیل تسریع و اجرا نمودن سند راهبردی ایثارگران قدردانی می کنم. به گزارش سايت خبري باشگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر اسماعیل جلیلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک  پیشاپیش عید قربان و شروع سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: در همین جا از دولت به دلیل تسریع و اجرا نمودن سند راهبردی ایثارگران قدردانی می کنم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس تصریح کرد: 6 ماهه دوم سال 94 آغاز شد  در 6 ماهه اول سال بیکاری و شرایط  رکود اقتصادی معضل جدی بود که گریبان اقتصاد و مردم را گرفته بود. براساس شواهد در 6 ماهه دوم هم همچنین در وضعیت رکود و بیکاری ظرفیت ها  به سر خواهیم برد؛ علیرغم اینکه امروز وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که برای نیمه دوم برنامه داریم اما وزیر صنعت در روز گذشته در کمیسیون ویژه تولید ملی اشاره کردند که بحران رکود به حدی است که امکان خروج از آن در 6 ماهه دوم سال نیست.

دکتر جلیلی ادامه داد: هزینه های بالا در تولید، کاهش سودآوری فعالیت های تولیدی، تهدید و اخراج کارگران، عدم پرداخت به موقع حقوق آنها، کاهش ارزش سهام شرکت ها،عدم پرداخت مطالبات توسط دستگاههای دولتی، کاهش اعتبارات عمرانی و عدم پرداخت برای پیمانکارانی که فعالیت های عمرانی را دنبال می کنند، عدم همکاری بانک ها با افرادی که فعالیت اقتصادی را دبنال می کنند بیانگر شرایط سخت رکودی در کشور است.

به گفته وی این نگرانی در شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته تبدیل به معضلات اجتماعی  خواهد شد که اگر دولت  برای نیمه دوم سال فکری نکند این شرایط سخت تر هم می شود.

این نماینده مجلس گفت:  نکته بعدی بحث مربوط به برون رفت از این شرایط است. قانون رفع موانع تولید را مجلس تصویب کرده است اما اجرای آن جدیت دولت را می طلبد. رویکرد دوم عدم پرداخت یارانه مربوط به تولید از بخش هدفمندیست که اقداماتی که تا کنون صورت گرفته است امکان تحرک بخشی به بخش تولید را نداشته است و در نیمه دوم سال باید منتظر بود و عملکرد دولت را دید.

وی در ادامه نطق خود اظهار داشت: باید از مجموعه زحماتی که تیم مذاکره کننده در مذاکرات داشت  همچنین اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام قدردانی کنیم  اما انتظارداریم کمیسیون با تعامل با دولت ریسک ها و فرصت های توافق را در زمینه اثرات آن در حوزه سیاست، فرهنگ، امنیت، اقتصاد و اجتماعی بررسی کرده و نتیجه اجرای آن را بررسی نموده و از تلاش برای عرضه اندام هایی که معمولا در بزنگاههای سیاسی توسط گرووها و جریانات رقم می خورد خودداری شود.

دکترجلیلی ادامه داد: باید درباره نتایج این توافق برای کشور بررسی شود و دولت هم برنامه ریزی برای پساتحریم را در دستور کار خود قرار داده و با تعامل با مجلس برای اجرایی شدن آن اقدام نماید.

وی درباره سایر مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه گفت: دو کارخانه در حال تاسیس پتروشیمی و آلومینیوم مسجد سلیمان نیاز به تامین نقدینگی برای سرعت بخشی به فعالیت‌های خود دارد.همچنین  کارخانه پالایشگاه که مجوز آن صادر گردیده نیاز به دستور عاجل برای سرمایه‌گذاری توسط وزارت نفت دارد که البته تاکنون بخش خصوصی نیز استقبال نکرده است.

این نماینده مجلس افزود: اعتبارات بحران برای سیل سال جاری در لالی و اندیکا که زیرساخت‌های روستاها و شهرستان‌ها را تخریب نموده علیرغم برآورد و اعلام به سازمان مدیریت تاکنون یک ریال پرداخت نشده است.

دکترجلیلی ادامه داد: مردم انتظار دارند با توجه به سختی های دوران جنگ، شرایط اقلیمی و کمبود زیر ساخت ها، از امکان خدمات  منطقه آزاد اروند مانند استفاده از خودروها و لوازم خانگی بهره مند شوند.

وی گفت: فشار بیش از حد مدیران ملی به مدیران استانی برای انقطاع خدمت کار پسندیده نیست و رییس جمهور به این مسئله ورود کند.

این نماینده مجلس در ادامه ضمن تقدیراز تلاش هایی که در گازرسانی به شهرستان به خصوص حوزه انتخابیه اش صورت گرفته بود گفت:  اما همچنان جاده  مسجد سلیمان به ایذه انتظار تامین منابع را از وزرات نفت می کشد،جاده خروجی هفتکل،جابجایی واحدهای مسکونی مناطق آلوده، بیمارستان جدید نفت مسجد سلیمان، نیروهای آزمون داده شده برای استخدام، اعتبارات فرودگاه مسجد سلیمان، موزه نفت مسجد سلیمان و هفتکل و  راه اندازی واحد اداری نفت در هفتکل منتظر دستورات وزیر نفت است.

این نماینده مجلس خطاب به  وزیر بهداشت نیز ضمن قدردانی از راه اندازی بیمارستان برای احداث بیمارستان های اندیکا و هفتکل گفت: انتظار است اعتبارات مربوطه را در نظر بگیرند و کادر درمانی تخصصی در شهرستان‌های هفتکل، لالی و اندیکا در سال 94 تسریع گردد. از دستور واگذاری آمبولانس‌های جدید برای سال 94 چند ماهی گذشته دستور تسریع صادر گردد.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت:  جاده اهواز به هفتکل محور دوم (معروف به جاده مرگ)، راه میان بر مسجدسلیمان به اهواز، کمربندی شهرهای مسجدسلیمان،‌ لالی، اندیکا و هفتکل، راه های روستایی و شهرستان لالی، اختصاص هواپیما به فرودگاه مسجدسلیمان و اجرای مصوبه راه آهن مسجد سلیمان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور دستور تسریع برای تکمیل و احداث آن‌ها صادر نمایید.

دکترجلیلی همچنین از وزیر کار و و صنعت و معدن خواهان  رسیدگی به وضعیت کارگران کارخانه سیمان حوزه انتخابیه اش شد.همچنین خواستارکاهش هزینه‌ها و اتلاف فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و برق رسانی به جای تلاش برای گران کردن آب و برق و فشار بر مردم در مناطق گرمسیری شد.

وی ادامه داد: هزینه‌های مدیریت ضعیف وزارت خانه را از جیب مردم پرداخت نکنید و به مدیران خود توصیه نمایید به جای کار سیاسی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

نماینده مردم مسجدسلیمان ،لالی،هفتکل واندیکادر مجلس گفت: از وزارت نیرو می خواهم به جای لابی گری با اعضای کمیسیون کشاورزی برای جلوگیری از به حد نصاب رسیدن جلسات کمیسیون برای رای به تحقیق و تفحص به فکر پاسخ گویی و شفاف سازی اقدامات وزارت خانه باشند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.