• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

مهندس زنگنه،گزینه زاگرس تبار پیشنهادی دکتر روحانی برای وزارت نفت

  • کد خبر : 1691
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۴۶

این وزیر پیشین که لقب موفق ترین وزیر نفت ایران در جذب سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم به عنوان نامزد تصدی پست وزارت نفت ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/فرشیدخدادادیان: پیش از این به لزوم انتخاب فردی […]

این وزیر پیشین که لقب موفق ترین وزیر نفت ایران در جذب سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم به عنوان نامزد تصدی پست وزارت نفت ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/فرشیدخدادادیان: پیش از این به لزوم انتخاب فردی آشنا با صنعت نفت برای تصدی وزارت این مهمترین صنعت تولیدی کشور اشاره شد.انتخاب دکتر روحانی در معرفی مهندس زنگنه نشان داد که دولت تدبیر و امید در این زمینه با تدبیر اقدام نموده است.

بیژن نامدار زنگنه؛در سال 1331 و در خانواده ای نفتی در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.پدرش سال ها در تاسیسات نفتی در نفت شهر مشغول به فعالیت بود و این موضوع باعث آشنایی وی از بدو تولد با نفت بود.

وی تحصیلات ابتدایی و دوره اول متوسطه را در زادگاه خود ادامه داد و دوره دوم متوسطه را تا اخذ دیپلم در تهران به پایان رساند.زنگنه در سال 1350 به دانشکده فنی دانشگاه تهران رفت و در سال 1356 با درجه فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد. همچنین از سال 1356 به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه خواجه نصیر مشغول به فعالیت شد و سال 1385 با همین عنوان بازنشسته شد.

مهندس زنگنه از سال1359 تا 1361 معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را به عهده داشت و در آبان ماه سال 1361 بنا به دعوت جهادسازندگی به عضویت شورای مرکزی این نهاد درآمد.

وی در سال 1362 به عنوان نخستین وزیر جهاد سازندگی از مجلس اول رای اعتماد گرفت و تا اواسط سال 1367 با موفقیت عهده‌دار این مسئولیت بود.

همچنین در شهریور سال 1367 و در شرایطی که صنعت آب و برق به دلیل خسارت‌های ناشی از جنگ در وضعیت بسیار نابسامانی بود، به عنوان وزیر نیرو از مجلس رای اعتماد گرفت.

سپس در سال 1368 در نخستین دولت  آیت الله هاشمی با رای اعتماد مجدد مجلس در این مسئولیت ابقا شد و تا نیمه سال 1376 عهده‏دار این مسئولیت بود.

مهندس زنگنه در سال 1376 در دوران اصلاحات برای صدارت در وزارت نفت انتخاب شد و مدت هشت سال نیز عهده دار این مسئولیت بود.

علاوه برمسئولیت ‌های اجرایی فوق،مهندس زنگنه از سال 1362 تا 1384 عضویت شورای اقتصاد و از سال 1375 تا 1390 عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارا بوده است.

این وزیر پیشین که لقب موفق ترین وزیر نفت ایران در جذب سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده، بعد از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم،به عنوان نامزد تصدی پست وزارت نفت ایران،به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

*دبیر کمیته نویسندگان زاگرس تبار حامی دکتر روحانی

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.