• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: جشنواره اولین های ایران در آینده ای نزدیک به میزبانی مسجدسلیمان و آبادان/ اولین تور کوچ ایران از انديكا تا بازفت/ ساخت کمپین های گردشگری از سه راهی دانشگاه تا سه راهی لالی

  • کد خبر : 16596
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- افشین حیدری مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان در حاشيه بازديد از فرهنگسراي بختياري مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اظهار داشت: امسال دولت در برنامه پنجم توسعه نگاه خاصی به بخش گردشگری و آداب و سنن عشایر دارد. وي گفت: با توجه به نگاه دولت به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- افشین حیدری مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان در حاشيه بازديد از فرهنگسراي بختياري مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اظهار داشت: امسال دولت در برنامه پنجم توسعه نگاه خاصی به بخش گردشگری و آداب و سنن عشایر دارد. وي گفت: با توجه به نگاه دولت به حمایت از عشایر اداره ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان پیشنهادی در ارتباط با شهرستان اندیکا ارائه داد مبني بر راه اندازي اولین تور کوچ ایران كه از شهرستان اندیکا شروع و تا بازفت یا کوهرنگ ادامه خواهد داشت. مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اقتصادی که در گردشگری وجود دارد اقتصاد بسیار قوی ست اما من معتقدم مسجدسلیمان هنوز نتوانسته سهم خود را در کشور بردارد. وي گفت در سال گذشته جشنواره های خانوادگی در مسجدسلیمان بازتاب بسيار مثبتي در سطح كشور خصوصاً در ستاد سفر داشته است. حيدري ادامه داد: دو سال پیش که به عنوان مديركل ميراث فرهنگي استان انتخاب شدم حتی یک ساختمان و يا یک خودرو در اختيار نداشتيم و کل اعتبار ما یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بود. زماني كه ثبت جهانی شوش را استارت زدیم خیلی ها این كار ما را به سخره گرفتند اما به لطف خداوند شوش ثبت جهانی شد و دنیا افتخار کرد ایران یک اثر اینچنیني را با آن ها به شراکت گذاشته است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حيدري در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: اولین پروژه ای که در مسجدسلیمان شروع کردیم رسيدگي به وضعيت مكان شهدای گمنام در مسجدسلیمان بود که شروع به ساماندهی آنجا کردیم امسال نیز اعتبار خوبي برای محوطه سازی اين مكان در نظر گرفته ایم. دومین پروژه موزه مسجدسلیمان بود که سال ها بلاتکلیف مانده بود با تلاش همكاران موزه را تکمیل و در ایام نوروز افتتاح نموديم و پس از آن استارت گرفتن رده حفاظتی زده شد تا بتوانیم اشیاء تاريخي شهرستان را از شوش و ديگر شهرها جمع آوري و به موزه مسجدسليمان منتقل سازيم. دیگر پروژه ای که مردم آرزوی راه اندازی آن را داشتند سد تفریحی مسجدسلیمان است که در اين رابطه با شرکت سازا پردازان قراردادي منعقد و مطالعات سد تفریحی تمبی را آغاز نموديم که خوشبختانه در مراحل آخر به سر می برد اعتبار اوليه احداث سد تفريحي تمبي 5 میلیارد تومان مي باشد.

افشين حيدري اظهار داشت: از دیگر اقدامات ما جاده گردشگری نفت سفید – تمبی ست که مطالعات آن را شروع کردیم مسیر این جاده 22 کیلومتر است. ساخت کمپین های گردشگری از سه راهی دانشگاه تا سه راهی لالی که شرکت هزار راه دارد مطالعاتش را انجام می دهد، آب درمانی گلگیر که انشالله در مهرماه با حضور دکتر سلطانی فر افتتاح خواهد شد از ديگر اقدامات ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان بود. حيدري ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی مسجدسلیمان نبود مناطق تفریحی برای مردم است که کار مطالعات پارک ورودی شهر توسط میراث فرهنگی انجام شده است و قرار است پارک مینیاتوری در بخشی از آنجا احداث شود. وي گفت: اینها تنها بخشی از کارهایی ست که ما برای مسجدسلیمان انجام داده ایم. افشين حيدري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: یک فوکر 20 متعلق به شركنت نفت وجود دارد که 60 سال پیش از مسجدسلیمان می رفت آغاجاری و برمي گشت مسافران را جابجا مي كرد که الان در فرودگاه اهواز روی زمین مانده و خاك مي خورد. چندین مرتبه به كاپيتان قاسمي مدیر عامل هواپیمایی نفت درخواست دادیم که این متعلق به مسجدسلیمان است و از او خواستيم اين هواپيما را به ما بدهد تا آن را بازسازی و یک جایی در مسجدسلیمان برای آن در نظر بگیریم که اين می شود یکی از جاذبه های گردشگری مسجدسلیمان متأسفانه هر چی فشار آوردیم تا امروز موفق نشدیم این هواپیما را از نفت بگیریم و به مسجدسلیمان برگردانيم. مدير كل ميراث فرهنگي خوزستان در پايان سخنان خود از برگزاری جشنواره اولین های ایران در اینده ای نزدیک به میزبانی مسجدسلیمان و آبادان سخن به میان آورد و گفت: هدف از برگزاري اين همايش معرفي اولین های ایران در صنعت است كه اميدواريم بتوانيم شهر اولين ها را آنگونه كه شايسته است معرفي كنيم.

لازم به ذكر است مشروح گزارش بازديد مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان از فرهنگسراي بختياري به همراه تصاوير به زودي از همين سايت خبري منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. با عرض سلام  درود بر مدیر لایق  ، کاردان و شایسته میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان جناب آقای مهندس افشین حیدری  الحق که خون آن شهید بزرگوار در رگهای شما هم جاریست و غیرت ، شجاعت ،کاردانی ،درایت و مردانگی از رفتار شما نمایان. واقعا که بدور از تعصب و همشهری گری عرض کنم که خوزستان در این چند سال گذشته از کمبود مدیران لایق و پر انرژی مثل مهندس حیدری  رنج برده است  و حال که ایشان در حال جبران عقب افتادگیهای یران گذشته. سازمان است انشااا مسوولین محترم  سیاسیون اجازه دهند فرهنگ و گردشگری استان راه خود را با آرامش طی کند  انشااا
    قضاوت رفتار هر مدیر و نماینده ای با چشم بینای مردم بهتر صورت میگیرد. 

  2. جناب آقای حیدری عزیز خسته نباشید از اقدامات وفعالیت های شما در جهت توسعه گردشگری در شهرستان تشکر میکنم انشالله مسئولین شهری بویژه نماینده محترم شهرستان در انجام این فعالیت ها یاریگر شما باشد و بتوانید گام های لازم برای توسعه شهر را با قدرت بردارید.

  3. بخدا خیلی مردی….

  4. درود بر مهندس حیدری عزیز خسته نباشید از کارها و برنامه های جنابعالی جهت استان خوزستان ،خصوصا مسجد سلیمان ممنوع هستیم و تشکر می نمایم امیدواریم که موارد برشمرده حتما عملیاتی شده و به بهره برداری برسند چون به کمک شما و همت همه مردم، مسجد سلیمان می تواند قطب گردشگری باشد .
    امیدوارم به گردشگری شهر ستان اندیکا نیز توجه فرمائید .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.