• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
2

کارخانه سیمان کارون، بخش خصوصی یا میراث اختصاصی!

  • کد خبر : 16321
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ لاله خدری: همیشه آغاز هفته دولت سرشار از خبرهای خوش برای مردم بوده اما در شهرستان مسجدسلیمان دو سالی است که در آستانه هفته دولت کارخانه سیمان کارون لیست اخراجی های خود را بر در و دیوار کارخانه می چسباند و از ورود این افراد به محیط کارشان جلوگیری می‌کند. این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ لاله خدری: همیشه آغاز هفته دولت سرشار از خبرهای خوش برای مردم بوده اما در شهرستان مسجدسلیمان دو سالی است که در آستانه هفته دولت کارخانه سیمان کارون لیست اخراجی های خود را بر در و دیوار کارخانه می چسباند و از ورود این افراد به محیط کارشان جلوگیری می‌کند. این ۳۹ کارگر زحمت کش که هر چند ماه یک بار به آن ها حقوق پرداخت می شد و با حقوق ناچیز ساعت ها در سرما و گرما در محیطی بدون امنیت جانی و شغلی با جان خود بازی می کنند تا شرمنده خانواده های شان نباشند، این کارگران که بعضی از آن ها تا پانزده سال سابقه کار دارند و بارها و بارها در حین کار دچار حادثه و آسیب شده اند اما باز هم با این شرایط سخت و طاقت فرسا می سازند اما مسئولین و سهامداران این کارخانه با آن ها سرناسازگاری دارند. ناگفته نماند سال گذشته همین موقع نیز مدیران این کارخانه در اقدامی نسنجیده ۶۴ نفر از کارکنان خود را اخراج کرده که با پیگیری های مسئولین و دلسوزان شهرستان مسجدسلیمان عده ای از این افراد به کارخود برگشتند…

اما سوالاتی که ذهن همه را به خود مشغول کرده این است که با اخراج این کارگران آن هم در هفته دولت به دنبال چه اهداف و امتیازاتی هستند؟

اعلام ورشکستگی یا مازاد بودن این کارگران و یا وجود تحریم ها که طبق نظر خيلي ها بهانه هایی بیش نیستند چه دلایلی دارد؟!

این مسئولین و تصمیم گیرندگان چه برنامه هایی در سر دارند؟در حالی که کارخانه بازدهی و فروش بالایی دارد و می تواند موفق تر هم عمل کند. به راستی این کارگران تاوان چه چیزی را پس می دهند؟

از سوی دیگر این کارخانه توسط بخش خصوصی اداره می شود باید به کلیه قوانین این بخش پایبند باشند اما سهامداران و مدیران این کارخانه با بعضی از کارکنان خود به گونه ای رفتار می کنند گویا این کارخانه میراث اختصاصی شان است.

طبق نظر دلسوزان شهری از جمله دلایل وجود این مشکلات وکارشکنی های کارخانه می توان به دو دستگی و اختلافات داخلی، عدم مدیریت کارآمد و باتجربه، وجود افرادی که موعد بازنشستگی شان به سر آمده اما تصمیم گیرندگان کارخانه اقدامی در این راستا انجام نمی دهند، وجود افرادی که حقوق آنچنانی دریافت می کنند اما دانش و کارایی و تبحر لازم را ندارند و قراداد های بعضی از این افراد در تهران بسته شده و کارگزینی این کارخانه هیچ دخل و تصرفی دراین زمینه نداشته و البته وجود تعدادی حقوق بگیر که هیچ گاه حضور فیزیکی در کارخانه نداشته و ندارند، وجود افراد ناکارامد و بی تجربه در کارخانه که حتی در فروش قابلیت رقابت با کارخانه های منطقه و یا کارخانه های همجوار خود مثل سیمان خوزستان و سیمان بهبهان که در همسایگی این کارخانه هستند را ندارند و…

اما این کارخانه به یک تحول مدیریتی اساسی نیاز دارد و لازم است با کسانی که باعث چنین مشکلاتی شده‌اند برخورد گردد. امیدواریم با همت و پیگیری‌های مجدانه مسئولین و دست اندرکاران دلسوز این مشکل که دغدغه مردم مسجدسلیمان و گلگیر نیز هست مرتفع گردد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درود بر سرکار خانم خدری بازهم غیرت زنانه شما احسنت

  2. احسنت برشما شیرزن بختیاری حرف دل مارو زدی پسر خاله من چند سال سابقه کار در این کارخونه رو داره وچندماه هم حقوق بش ندادن واخراجش کردن از دکتر جلیلی ودیگر مسئولین تقاضا دارم برای این جوانان بیکار کاری بکنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.