• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

مهندس آقا بيگي
عملیات اصلاح باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان با جدیت در حال انجام است

  • کد خبر : 15673
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح آخرین وضعیت راه اندازی فرودگاه این شهر از جدی بودن عزم مدیریت مناطق نفتخیز جنوب جهت راه اندازی این فرودگاه خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح آخرین وضعیت راه اندازی فرودگاه این شهر از جدی بودن عزم مدیریت مناطق نفتخیز جنوب جهت راه اندازی این فرودگاه خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهندس مهرداد آقابیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: با دستور استاندار محترم خوزستان و تأکید مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، روند اصلاح باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان با نظارت مهندسین این شرکت با جدیت در حال انجام است. وی افزود: با پایان یافتن مرحله مطالعات و طراحی باند پرواز مطابق با استاندارد های سازمان هواپیمایی کشور ، پیمانکار اجرایی طرح نیز با طی مراحل اداری انتخاب و عملیات اصلاح باند هم اکنون در حال اجرا می باشد.

آقابیگی در تشریح این خبر گفت: فاز نخست پروژه فرودگاه مسجدسلیمان که شامل بهسازی و ترمیم عوامل پروازی می باشد با اعتبار بیش از 23 میلیارد ریال با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال اجرا می باشد.وی طی توضیحی در خصوص عملیات اجرایی و پیشرفت آن گفت: اجرای عملیات تراش سطح آسفالت بمنظور حذف ترک های سطحی باند – تمیز کاری سطوح تراشیده شده 90 % پیشرفت فیزیکی دارد. وی ادامه داد: خاکریزی مقاطع برداشت شده و تخریبی باند شامل مقاطع ابتدایی، میانی و انتهایی، خاکریزی لایه های آن در حال انجام است و در مجموع 25 % پیشرفت فیزیکی دارد.

یادآوری می نماید نخستین فرودگاه کشور بدنبال اکتشاف و فوران نفت در مسجدسلیمان در
منطقه « یکمه » بخش گلگیر مسجدسلیمان بصورت یک باند خاکی احداث شد و بدنبال افزایش فعالیت شرکت نفت ایران و انگلیس در این منطقه و لزوم تردد کارشناسان انگلیسی فرودگاهی با باند آسفالتی بر فراز تپه ای مشرف بر شهر مسجدسلیمان احداث شد که تا سالیان سال مورد استفاده صنعت نفت بود و با کمرنگ شدن فعالیت های صنعت نفت و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با واگذاری آن به هوانیروز کاربری آن به نظامی تغییر یافت.

با تصویب طرح بازگشایی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان توسط هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران هم اکنون عملیات بهسازی و اصلاح باند پروازی فرودگاه مذکور توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حال انجام است.مسجدسلیمان که در شمال استان خوزستان واقع شده با نزدیکترین فرودگاه که در اهواز مرکز این استان قرار دارد 125 کیلومتر فاصله دارد. از این رو راه اندازی این فرودگاه نقش بسیار مهمی در کاهش مسافرت های اجباری کارشناسان، فعالان اقتصاد، اساتید و افرادی دارد که برای مسافرت هوایی مجبور هستند این مسافت طولانی را طی نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.