• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

وجود آبدارچی پروازی در خوزستان/ لزوم مقابله جدی با مدیران قوم گرا

  • کد خبر : 1534
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۹:۵۴

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرتعداد نیروهای غیربومی در ساده ترین مشاغل خوزستان به گونه ای است که هم اکنون حتی آبدارچی پروازی نیز در استان وجود دارد که این موضوع فاجعه بار است. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سید شریف حسینی در جمع خبرنگاران مهر اظهار کرد: با وجود تمام تلاش هایی […]

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرتعداد نیروهای غیربومی در ساده ترین مشاغل خوزستان به گونه ای است که هم اکنون حتی آبدارچی پروازی نیز در استان وجود دارد که این موضوع فاجعه بار است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سید شریف حسینی در جمع خبرنگاران مهر اظهار کرد: با وجود تمام تلاش هایی که در استان خوزستان صورت گرفت ولی این استان هم اکنون در بسیاری از موارد به حق و جایگاه خود نرسیده است وی اغلب آمارهایی که از سوی برخی مدیران استان در این خصوص منتشر می شود قابلیت نقد جدی را دارد.

وی افزود: هم اکنون وضع اشتغال در استان خوزستان بسیار اسفناک است در حالی برخی آمارهای مدیران حکایت از بهبود وضع بیکاری در استان دارد ولی در واقع آن چیزی که ما در کالبد جامعه استان به خصوص اهواز مشاهده می کنیم مضاعف شدن بیکاری در استان است که این امر جوانان بی شماری را تهدید می کند.

نماینده اهواز در مجلس به مسئله وجود نیروهای غیربومی در استان خوزستان به عنوان یک معضل جدی اشاره کرد و گفت: آن موقع که به عنوان نماینده مردم فریاد می زدیم که اغلب فرصت های شغلی ایجاد شده در استان به جوانان این شهر نمی رسد برخی مدیران ارشد استان از این مسئله گله مندی در رسانه ها ئ جلسلت و اقدام به ایجاد تقابل می کردند ولی در آخرین روزهای دولت که منصب آنها در حال از بین رفتن است آمارهای حیرت آوری از تعداد شاغلین غیر بومی می دهند که اگر این آمارها پیش از این از سوی برخی مدیران ارشد استان اعلام می شد، می توانستیم با هماهنگی و همفکری، جلو ورود لجام گیسخته نیروهای بومی در استان را بگریم.

آبدارچی پروازی در خوزستان

حسینی با اشاره به این که طبق اعلام استاندار خوزستان 73 هزار نیروی غیربومی در استان خوزستان مشغول به کار هستند، عنوان کرد: متاسفانه این تعداد نیرو نه نیروی تخصصی و مهار که کارکنان ساده و خدماتی هستند که جای بیکاران خوزستان را به اشغال خود درآورده اند. وجود مدیران پروازی یکی از معضلات جدی استان به شمار می رفت ولی این موضوع وقتی فاجعه بار می شود که بدانیم در این استان حتی آبدارچی پروازی هم داریم. واقعا مدیران استان برای مقابله با این مسائل در خواب هستند.

وی تاکید کرد: ورود کارگر ساده از سایر استانها به خوزستان ظلم به این استان و جوانان بیکارش به شمار می رود. در این استان جوانان تحصیلکرد باید پیش خط شاغلین سایر استانها باشند و این موضوع با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

سئوال از استاندار

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طبق آمار رئیس جمهور 7.5 میلیون شغل در زمان دولت وی در کشور ایجاد و این آمارها از سوی استانداران سراسر کشور به وی اعلام شده است، عنوان کرد: سئوال من از استاندار خوزستان این است که سهم خوزستان از این ایجاد شغل چقدر است؟ ضمنا اعلام شود که این اشتغال در کدام مناطق و مکان ها صورت گرفته است.

معترضین به آزمون صنعت نفت

حسینی در خصوص این که برخی شرکت کنندگان در آزمون استخدامی صنعت نفت عنوان می کنند که حق نیروی های بومی با وجود قول های داده شده رعایت نشد؟ عنوان کرد: افراد بی شماری با من و دفترم تماس گرفته اند و این موضوع را عنوان می کنند که به سهمیه نیروهای بومی بی توجهی شده است. من فعلا در این خصوص نمی توانم اظهار نظر کنم ولی با مسئولان منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران جلسه دارم و بعد از آن می توانم اعلام کنم که در این خصوص به جوانان خوزستان ظلم شده است یا خیر؟ جوانان شرکت کننده در این آزمون شک نداشته باشند از حقوق آنها به صورت کامل دفاع خواهم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این در آزمون های وزارت نفت، تنها 30 درصد مشاغل خوزستان به بومی ها می رسد ولی با پیگیری های صورت گرفته این آمار به 50 درصد رسید.

لزوم ورود خوزستانی ها به دولت

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص دولت آینده نیز گفت: دولت باید با آرامش بتواند یک کابینه قوی و مقتدر را تشکیل دهد تا مشکلات کشور به حداقل برسد. در این زمینه هم مجلس انصافا نهایت همکاری را با رئیس جمهور منتخب داشته و خواهد داشت زیرا لازمه حل مشکلات بی شمار کشور، وجود یک کابینه کاردان و کاربلد است.

حسینی در خصوص انتظار نمایندگان خوزستان از دولت آینده نیز گفت: ما انتظار داریم به خوزستانی ها در این دولت نگاه ویژه ای صورت بگیرد و از مدیران استان نیز در بدنه دولت شود تا آنها بتوانند علاوه بر نقش آفرینی در مدیریت کشور، برای استان خوزستان نیز منشا خیر شوند.

مدیران ملی خوزستان کاری برای استان نکردند

وی در خصوص این که خوزستان تاکنون مدیران فراوانی را در سطح ملی به خود دیده ولی آنها آنگونه که انتظار می رود حق خود را به جا نیاورده اند، عنوان کرد: بله تاکنون معاون رئیس جمهور، وزیر، معاون وزیر و …. در سطح استان داشته ایم ولی همانگونه که خودشان نیز اعتراف کرده اند کاری برای خوزستان نکرده اند و این ظلم به این استان است زیرا اینها از قبل این استان و مردم آن به جایی رسیده اند. شما نگاه کنید آقای باهنر نائب رئیس مجلس که از دوستان بسیار نزدیک من است چقدر توانسته در خدمت استان کرمان باشد و قدم هایی اساسی برای توسعه استان خودش برداشته که باید به وی احنست گفت ولی چرا در خوزستان کسی از مدیران ملی به فکر مردم استانش نیست.

سید شریف حسینی که بعد از غلامعلی حداد عادل بیشترین درصد رای حوزه انتخابیه های سراسر کشور با به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: نمایندگان خوزستان برای ورود به دولت از کسی حمایت می کنند که مطمئین شوند در صورت راهیابی به دولت، برای استان خوزستان گام هایی اساسی بردارد و تنها به فکر حفظ خود در دولت نباشد به خصوص اینکه خوزستان در مقایسه با سایر استانها از یک مظلومیت و محرومیت کهنه رنج می برد و هیچ در کشور خدمت به خوزستان با مخالف با منافع کشور نمی داند.

وجود تبعیض قومی در خوزستان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از آفت های عدم پیشرفت و توسعه در خوزستان را وجود مدیرانی با نگاه قومی در خوزستان دانست و گفت: ابتدا لازم می دانم با قاطعیت اعلام کنم که تبعیض نژادی موجود در خوزستان نظر نظام نیست و من این موضوع را با قاطعیت به نقل از سران نظام می گویم.

حسینی تاکید کرد: دامن زدن به این تبعیض قومیتی، کار آدم هایی است که به ناحق به منصب هایی در استان رسیده اند و مجبور هستند این ضعف خود را با این قبیل موارد پوشش دهند و متاسفانه باعث رقم خوردن فضای نامناسبی در خوزستان شده اند به گونه که یکی از جدی ترن مراجعات به دفتر همه نمایندگان خوزستان گله و اعتراض نسبت به عملکرد این نوع مدیران قوم گرا است.

جدیت نمایندگان با برخورد با مدیران قوم گرا

وی با اشاره به اینکه خوزستان از قوم هایی نظیر عرب، بختیاری، دزفولی، شوشتری، بهبهانی، لر و فارس تشکیل می شود، عنوان کرد: تمام این قومیت ها در کنار هم خوزستان را تشکیل می دهند به همین دلیل نادیده گرفتن هر کدام از آنها باعث می شود خوزستان مسیر تعالی را به خوبی طی نکند به خصوص اینکه رفتار برخی مدیران قوم گرا باعث تحقیر برخی قومیت ها می شود به همین دلیل نمایندگان خوزستان مصمم هستند جلو این قبیل حرکات و رفتارها بایستند و اجازه تکروی به این قبیل مدیران بی لیاقت را ندهند.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: مدیران قوم گرا اگر با آیات قرآن و احادیث معصومین مراجعه کنند می فهمند که با این قبیل کارهای غیرانسانی آخرتشان را به چند روز مدیریت و پشت میز نشینی فروخته اند. به همه مدیران توصیه می کنم که قوم گرایی را کنار بگذارند و تنها به فکر منابع استان باشند و اجازه ندهند از بابت این کارها، نظام ضربه بخورد و مردم این کارها پای نظام بنویسند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.