• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

دكتر داودي در بازديد مسئولين از روند اجرايي پتروشیمی مسجدسلیمان: یک انقلاب بزرگ اقتصادی – صنعتی و فنی در شمال استان خوزستان درحال شکل گیری ست ( تصاوير)

  • کد خبر : 15334
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان، حجت الاسلام علوي امام جمعه لالي، مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان، مهندس ورناصري فرماندار انديكا و جمعی از مدیران شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا از روند اجرائی پروژه مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان واقع در شهرک صنعتی شماره 2 مسجدسلیمان (منطقه زیلایی) بازدید به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- با حضور حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان، حجت الاسلام علوي امام جمعه لالي، مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان، مهندس ورناصري فرماندار انديكا و جمعی از مدیران شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا از روند اجرائی پروژه مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان واقع در شهرک صنعتی شماره 2 مسجدسلیمان (منطقه زیلایی) بازدید به عمل آمد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در سخناني اظهار داشت: این مجتمع پس از افتتاح بیش از یک میلیون تن آن هم در یک فاز تولید کود شیمیایی خواهد داشت. وي ادامه داد: ما از 3کشورتکنولوژی خریداری کردیم.1- تکنولوژی آمونیاک 2- تکنولوژی اوره 3- تکنولوژی گرانوله کردن اوره كه دو تا از این تکنولوژی ها را از ژاپن و یکی از آن را از سویس خریداری کردیم و بر اساس این تکنولوژی ها نقشه های پایه دارد تهیه می شود که بيش از 200 مهندس از كشورهاي سویس، ژاپن، چین، و شهرهاي شیراز و تهران مشغول تولید نقشه ها هستند و بر اساس این نقشه ها ما سفارش کالا می دهیم.

مديرعامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان ادامه داد: تهیه اين تجهیزات از 7 کشور صنعتی، چین و بخشی از آن نيز ازداخل کشور تهیه می شود. وي ادامه داد: همه تلاش ما اين است که از حداکثر امکانات داخلی کشور استفاده شود. دكتر داودي ادامه داد: بخش عمده ای از مذاکرات بین گروه مدیران شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و چینی صرف جا انداختن شرکت های سازنده، پیمانکاران و مهندسین و شرکت هایی که دارای خدمات فنی مهندسی در داخل كشور هستند بود که آن ها اين مسئله را به سختی می پذیرفتند اما به لطف خداوند و با پافشاری و دلسوزی نیروهای متعهد، ما توانستيم این مهم را به طرف چینی بقبولانيم و این مسئله را در قرارداد قيد كرديم و پس از آن لیستی از پیمانکاران و شرکت هایی که دارای توان فنی و مهندسی هستند را در اختیار طرف های چینی قرار دادیم. بر همین مبنا تمام تلاش ما این است از حداکثر توان داخلی استفاده شود.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر داودي ادامه داد: ما در گام اول فقط در بخش اوره و آمونیاک چهار فاز تعریف کردیم. یک طرح اولفین داریم که خودش یک کارخانه عظیم است كه بیش از یک میلیارد دلارسرمایه گذاری نیاز دارد که این طرح مجموعه محصولاتی که تولید می کند خوراک کارخانه های بعدی ست و چند کارخانه باید ساخته شود تامحصول ایناولفین رابگیرد و تبدیل به زنجیرههای مختلف صنایع پلاستیک كند.

دكتر داودي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بايد دراین لیالی آخر ماه مبارك رمضان عرض كنم یک انقلاب بزرگ اقتصادی –صنعتی و فنی در شمال استان خوزستان درحال شکل گیری ست. خداوند تمام پتانسیل هایی که این منطقه نیاز دارد تا به یک قطب بزرگ اقتصادی تبديل شود را در این منطقه قرار داده است. دراین منطقه تمام آن چیزی که نیاز است خدا به ماداده است.

مدير عامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان گفت: کار صنعتی کردن بسیار مشکل است و احتیاج به همدلی و همكاري همه مسئولین دارد. وقتی میبینم مسئولین از جمله مهندس گوروئي فرماندار و حجت الالسلام اميني امام جمعه محترم در بین کارگران حضور می یابند به ما روحیه می دهد ما توجه همه مسولین رامي خواهيم. قطعاً اين حاصل تلاش همه مسئولين شهرستان و مجموعه پتروشیمی ست كه به عنوان جهادگر برتر اقتصاد مقاومتی از دست نماینده مقام معظم رهبری لوح تقدير می گیريم. این به خاطر زحمات همه کسانی ست که تلاش می کنند. دكتر داودي در پايان سخنان خود اظهار داشت: به مردم شريف مسجدسليمان، هفتكل، لالي و انديكا قول مي دهم در آينده با اشتغال هایی که ایجاد می شود شاهد كمبود نيرو خواهيم بود و انشالله شاهد بركاتي كه از راه اندازي فازهاي مختلف به دست خواهد آمد نيز خواهيم بود.

 1 copy3 copy2 copy8 copy6 copy10 copy4 copy5 copy9 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. خدا خيرتان بدهد آقاي يوسفي به خدا وقتي اين حرف ها رو مي شنوم يه كم به زندگي اميدوار مي شوم

  2. درود بر افتخار مسجدسليمان دكتر يوسفي

  3. وقتي اينجور اطلاع رساني شود و به صورت شفاف با مردم صحبت بشه ديگه مردم هر چي ميشنوند رو باور نمي كنند.

  4. خدا قوت. چيزي كه هنوز مردم در آن سردرگم هستند اين است كه بايد برا جذب در پتروشيمي به كجا مراجعه كنند لطفا در اين رابطه اطلاع رساني كنيد جناب مرادي. آخه ما مي بنيم ميگن هيچ استخدامي وجود ندارد و يا اين كه بايد از كانال اداره كار باشه اما …..

  5. با عرض سلام و خسته نباشید به آقای دکتر یوسف داوودی مرد خستگی ناپذیر مدیریت جتمع پتروشیمی سجدسلیمان  انشااا با گشایشی که بعد از توافق هسته ای ایجاد می شود بتوانید بادرایتی که دارید و همراه با تیم دلسوزتان از فرصت استفاده ود و اجرای فازهای تولیدی یکی پس از دیگری انجام شود و کارخانجات کوچکتر که از مواد اولیه تولیدی این فاز ها ایجاد می شود درامد آن وارد اقتصاد شهر  و منطقه مسجدسلیمان بزرگ شود و در نتیجه آبادی و عمران شهری و در نتیجه آرامش و آسایش نصیب مردم شود. انشااا دعای خیر پدران  مادرانیکه فرزندان بیکار دارند بدرقه راهتان باشد. انشااا شما و کسانیکه در این راه صادقانه گام بر میدارند تا مردم مسجد سلیمان شادمان شوند چه در این دنیا  چه در آخرت پیروز و سربلند باشید انشااا. با تشکر از اطلاع رسانی شفاف سایت باشگاه ر ن مسجدسلیمان   من ا.اا توفیق

  6. امیدواریم یک مرکز کوچک آموزش مهارت های فنی مورد نیاز توسط پتروشیمی توی مسجدسلیمان دایر بشه تا نیروهای مورد نیاز از این منطقه رو آموزش بده .

    اینکار میتونه با همکاری سازمان فنی حرفه ای شهرستان انجام بشه و یا بصورت مستقل خوده پتروشیمی مرکزی رو در مسجدسلیمان دایر کنه .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.