• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
2

شکارچی غیرمجاز در مسجدسليمان دستگير شد

  • کد خبر : 15314
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شکارچی غیر مجاز ۴ قطعه دراج و ۲ قطعه تیهو در شهرستان مسجدسلیمان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست:ن دستگیر شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي اداره محيط زيست مسجدسليمان مهندس بهروز نجاتی با […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شکارچی غیر مجاز ۴ قطعه دراج و ۲ قطعه تیهو در شهرستان مسجدسلیمان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست:ن دستگیر شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي اداره محيط زيست مسجدسليمان مهندس بهروز نجاتی با بیان این مطلب افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در پی گشت و کنترل در منطقه بتوند موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار ۴ قطعه دراج و ۲ قطعه تیهو نموده بود،شدند. ایشان افزود:از متخلف یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

شایان ذکر است:دراج گونه ای از راسته ی ماکیان سانان و تیره ی ماکیانیان می باشد این پرنده ۳۵ سانتیمتر طول دارد و جثه و دمش هم اندازه کبک است و به واسطه ی آشنایی با صدایش، پیش از اینکه دیده شود، شناخته می شود. پرنده ی نر اندکی از ماده بزرگتر و دارای سیخک است. در حالت کلی رنگ پر و بال سیاه است.زیستگاه پرنده در علفزارها، بوته های انبوه،بخصوص در محل های رویش گز و در کنار مناطق تالابی در نواحی خشک به سر می برد در ایران بومی است.

تیهو گونه ای از راسته ی ماکیان سانان و تیره ی ماکیانیان می باشد این پرنده ۲۴ سانتیمتر طول دارد و از پرندگان مورد علاقه ی شکارچیان است که به رنگ قهوه ای شنی با دم کوتاه دیده می شود، از کبک کوچکتر است و می تواند به راحتی در میان صخره ها و در شیب های تند، به سرعت بدود. زیستگاه این پرنده در مناطق تپه ماهوری و صخره های کم ارتفاع و مناطق باز با شیب های شکسته به سر برده و از بوته ها و یا پوشش گیاهی بلند دوری می گزیند در ایران بومی است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.