• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

دوره آشنایی با تهدیدات شبکه های اجتماعی درنفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد خبر : 15294
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۷:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دوره آشنایی و کلاس توجیهی آشنایی کارکنان با تهدیدات شبکه های اجتماعی در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد. کلاس توجیهی اشاره شده به همت اداره حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، صبح امروز با حضور مدیران، روسا، سرپرستان و کارکنان در محل سالن کنفرانس این شرکت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دوره آشنایی و کلاس توجیهی آشنایی کارکنان با تهدیدات شبکه های اجتماعی در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد. کلاس توجیهی اشاره شده به همت اداره حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، صبح امروز با حضور مدیران، روسا، سرپرستان و کارکنان در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار گردید.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، تعاریف و مفاهیم سایبر و نحوه استفاده شرکت های ارایه دهنده سرویس های شبکه های اجتماعی مجازی از اطلاعات کاربران و بهره برداری این موارد توسط سازمان های جاسوسی بیگانه از جمله مواردی بودند که توسط مدرس مربوطه ارایه گردیدند.

رییس حفاظت و فناوری اطلاعات و انتشار حراست مناطق نفتخیز جنوب در این جلسه در تعریف فضای سایبری گفت : شبکه های وابسته به یکدیگر که از زیر ساخت های فناوری اطلاعات شبکه های ارتباطی سامانه های رایانه ای و پردازنده های تعبیه شده به منظور تولید، پردازش و ذخیره سازی اطلاعات بهره می برند را سایبر گفته و به فضای استفاده از آن فضای سایبری اطلاق می شود.

علی واحدیان در خصوص استفاده های شبکه های مجازی از کاربران برای مقاصد جاسوسی گفت: با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی مجازی مبتنی بر موبایل ، این شبکه ها با دسترسی یافتن به کلیه اطلاعات کاربران از قبیل لیست مخاطبین، خواندن پیامک ها، ضبط صدا، گرفتن عکس از چهره کاربر ، دسترسی به اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات محرمانه شخصی این موارد را از طریق اینترنت به سازمان های جاسوسی ارسال تا مورد پردازش و بهره برداری آن ها واقع شود.

وی با اشاره به این که فضای سایبر بعد پنجم جنگ و یک فرا بعد محسوب می شود گفت : اختلال در شبکه های مخابراتی کشور – اختلال در شبکه های حمل و نقل – اختلال در شبکه های انتقال و توزیع آب، برق، نفت، گاز – سرقت از سیستم های مالی کشور از جمله تهدیدات این شبکه ها برای کشورهای هدف می باشند که موجب شده به آنها بعد پنجم جنگ اطلاق شود.

این مدرس حوزه IT ادامه داد: هزینه بسیار اندک فضای سایبری و کم دردسر بودن و راحتی و فراگیر بودن آن باعث شده تا آمریکا بر کلیه فراگردهای ارتباطی انسان ها در هرمکانی که از کره خاکی که باشند شامل تماس تلفنی ، پیامک ، ایمیل ، به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم و صدا در شبکه های اجتماعی مجازی نظارت و از تبادل آنها برای رسیدن به مقاصد اطلاعاتی و اهداف خود استفاده نماید.

وی استفاده از قابلیت تماس صوتی و تصویری در شبکه های همچون وایبر ، واتس آپ ، تانگو ، فیس بوک و … که عمدتاً در مالکیت یهودیان و اسراییلی ها قرار دارند و علیرغم تحمیل هزینه های گراف برای مالک بصورت رایگان به کاربران عرضه می شوند را نشانه خوبی برای بهره برداری های سیاسی و نظامی از این تبادل اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و خواستار آن شد کاربران با حساسیت خاص به این موضوع بنگرند و از به اشتراک گذاشتن هرگونه موارد حساس و طبقه بندی شده اداری در شبکه های مجازی ولو آنکه ارتباط بصورت پیامک یا ارتباط صوتی باشد جداً خودداری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.