• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
2

دكتر اسماعيل جليلي:
علت سوختگی کارگر پتروشیمی مارون باید مشخص شود

  • کد خبر : 15268
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: علت سوختگی کارگر پتروشیمی مارون که دو روز قبل فوت کرد باید به‌صورت دقیق مشخص شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی با اشاره به فوت «شهرام محمدی» کارگر پتروشیمی مارون در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: علت سوختگی کارگر پتروشیمی مارون که دو روز قبل فوت کرد باید به‌صورت دقیق مشخص شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی با اشاره به فوت «شهرام محمدی» کارگر پتروشیمی مارون در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: این قبیل حوادث در شرکت‌های نفتی همیشه وجود داشته ولی هیچ‌گاه مقصر یا مقصران اصلی آنها به صورت دقیق مشخص نشده و یا اینکه اگر مشخص شده، به مردم معرفی نشده است.

وی افزود: در این حادثه که یک جوان با فداکاری خود جان تعدادی از همکاران خود را نجات داد و از صدمه دیدن جدی یک مجتمع پتروشیمی نیز جلوگیری به عمل آورد، باید مشخص شود که علت آتش‌سوزی چه بوده است و آیا در وقوع این حادثه، سیستم ایمنی شرکت دچار نقص نشده است؟

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای‌جای این استان به برکت نعمتی که خداوند به این خوزستان داده، شاهد وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و حفاری هستیم و این شرکت‌ها و کارخانه‌ها نقش مهمی در تأمین درآمدهای کشور دارند ولی در کنار این همه مواهب، باید به فکر سلامت و جان افرادی که در این مناطق فعالیت می‌کنند نیز بود.

جلیلی تأکید کرد: قرار نیست هر از چندگاهی تعدادی از جوانان این استان جان خود را به علت این قبیل حوادث از دست بدهند و خانواده‌های خود را عزادار و داغدار کنند. باید سیستم‌های ایمنی شرکت‌ها به‌روز شود و ارتقا یابد تا افراد مجبور نشوند برای جلوگیری از این حوادث، جان خود را تقدیم کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر فداکاری این جوان نبود شاید حادثه ابعاد فجیع‌تری به خود می‌گرفت و تعداد بی‌شماری از کارگران دچار حادثه می‌شدند، عنوان کرد: باید به صورت دقیق، مشخص شود که علت وقوع این حادثه چه بوده است و مقصران احتمالی در این خصوص باید فورا موزد مواخذه و مجازات قرار بگیرند.

لازم به ذكر است، در حادثه آتش‌سوزی که نهم تیرماه در واحد HD پتروشیمی مارون رخ داد «شهرام محمدی» از کارکنان حراست این شرکت دچار ۵۰ درصد سوختگی و برای ادامه درمان به بیمارستان چمران تهران انتقال داده شد. «شهرام محمدی» ظهر روز جمعه پس از ۱۰ روز تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی در این حادثه، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.