• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

حسين پور: سازمان آب و برق خوزستان حق ‌آبه‌ كشاورزي را به شهرستان تخصيص نمي دهد

  • کد خبر : 15183
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: سازمان آب و برق خوزستان هیچ حق ‌آبه‌ای برای این شهرستان لحاظ نمی‌کند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، ناصر حسین پور افزود: 140 کیلومتر از اراضی این شهرستان درحاشیه دریاچه سدهای گتوند و شهید عباسپور قرار دارد اما این سازمان حق‌ آبه‌ای […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: سازمان آب و برق خوزستان هیچ حق ‌آبه‌ای برای این شهرستان لحاظ نمی‌کند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، ناصر حسین پور افزود: 140 کیلومتر از اراضی این شهرستان درحاشیه دریاچه سدهای گتوند و شهید عباسپور قرار دارد اما این سازمان حق‌ آبه‌ای به مردم نمی دهد.وی گفت: با توجه به اجرای طرح 550 هزار هکتاری در شهرستان‌های استان خوزستان، خواستار در نظر گرفتن حق آبه‌ای برای حدود 10 هزار هکتار از اراضی هستیم تا بتوانیم از این طریق به توسعه باغ های شهرستان کمک کنیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان افزود: این شهرستان استعداد بسیاری بالایی برای ایجاد بندهای خاکی بزرگ و کوچک با ظرفیت‌های بالا دارد و با توجه به اینکه میزان بارندگی سالانه در مسجدسلیمان بالای350 میلی‌متر است ، می‌توان با ذخیره سازی این آب ، از آن برای آبیاری تکمیلی باغ ها و زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.

حسین پور گفت: سازمان آب و برق خوزستان بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو عمل می‌کند و هیچ همکاری برای تامین آب کشاورزی شهرستان ندارد و اگر وضع عدم همکاری ادامه پیدا کند ، کشاورزی این شهرستان زیان ده خواهد شد.وی افزود: مجتمع پرورش گاو شیری گلگیر با ظرفیت2 هزار راسی در شهرستان احداث شد و می‌تواند به اشتغال زایی بیش از 200 نفر در این شهرستان کمک کند اما اداره برق شهرستان با اعلام اینکه برق منطقه توان تحمل چنین باری را ندارد برق این مجتمع را تامین نمی‌کند. حسین پور با بیان اینکه سیاست‌های وزارت نیرو مانعی برای پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان است ، گفت: باید هر چه زودتر مشکلات آبی مسجدسلیمان رفع شود تا شاهد رونق هر چه بیشتر این شهرستان در بخش کشاورزی باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. با عرض سلام. قابل توجه آقای دکتر جلیلی نماینده مردم و آقای فرماندار  نمماینده عالی دولت در شهرستان و حاج آقا امینی  نماینده امام خامنه ای در شهرستان لطفا پیگیر این مشکل که می تواند گره از مشکلات شهرمان که بدارای یشترین درصد بیکاری در کشور هست  بگشاید  و البته یک تبریک هم به آقای وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان و مسوولین  مربوطه  نماز و روزه قبول     

  2. تشکر از جناب مهندس حسین پور بابت پیگیری و اطلاع رسانی  واقعا جای تاسف دارد برای این شهرستان که بعد این سی و چند سال از انقلاب هنوز نتوانستیم حق مردم شهید و قهرمان پرورمان را بگیریم من نمیدانم مشکل وزارت نیرو با این شهر  چیه بعنوان مثال مجتمع گاوشیری گلگیر با این همه هزینه از بیت المال و این پتانسیل جهت اشتغال اماده شده چرا نباید سازمان مربوطه همکاری کنه ایا نباید مسئولین پیگیر و پاسخ گو باشند.

  3. واقعا جای تاسف داره جوانان ما دارن از بیکاری خودکشی میکنن بعد حق ابه ما را ندن یا گاوشیری گلگیر بخاطر وصل نشدن برق بلاتکلیف بمونه واقعا برا خودم و مسئولینم متاسفم خودم بخاطر اینکه بچه این شهرم و مسئولینم بخاطر …..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.