• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

پیشنهاد جوان مسجدسلیمانی به دولت تدبیر و امید / ما بودجه نمی خواهیم !

  • کد خبر : 15051
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

پیشنهاد می دهم لابه لای اختصاص بودجه های میلیاری به شهرهایی که جزء مناطق محروم هستند،کتاب مطالبه گری را به سبد آموزشی مدارس این مناطق اضافه کنید. من بارها گفته ‏ام؛ از آن روزى باید ترسید که جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگیزه‏ ى طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد. همه‏ ى […]

پیشنهاد می دهم لابه لای اختصاص بودجه های میلیاری به شهرهایی که جزء مناطق محروم هستند،کتاب مطالبه گری را به سبد آموزشی مدارس این مناطق اضافه کنید.

من بارها گفته ‏ام؛ از آن روزى باید ترسید که جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگیزه‏ ى طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد. همه‏ ى همت ما باید این باشد که این روحیه‏ ى مطالبه گری، خواستن و مدعا داشتن در زمینه‏ هاى گوناگون را در نسل جوان کشورمان – بخصوص جوان علمى – گسترش بدهیم. اگر این شد، ممکن است به همه‏ ى آن مطالبات نتوان پاسخ داد – کما اینکه در کوتاه‏ مدت همینجور هم هست؛ به همه‏ى مطالبات در کوتاه‏مدت یقیناً نمیشود پاسخ داد؛ ظرفیتها محدود است – لیکن یقیناً آینده‏ى خوب و یک افق روشن با چنین مطالباتى جلوى چشم است.

رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار دانشجویان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکلهاى سیاسى فرهنگى دانشگاهها‏ را در سال ۱۳۸۶

بسمه تعالی

رئیس جمهور محترم کشور عزیزم ایران و پرچمدار دولت تدبیر و امید

جناب دکتر حسن روحانی

با سلام

احتراما به استحضار می رساند شهرستان مسجدسلیمان به نمایندگی از شهرهای محروم که امروز عناوین “مظلوم ترین،محروم ترین،فقیر ترین،بیکار ترین و… ” را یدک می کشد و در واقع دکوراسیونی از ترین ها را در پرونده دارد عاجزانه نیازمند کمک و مساعدت آنهم از نوع غیر مادی می باشد.

آقای رئیس جمهور ما بر اساس رسالت و به پشتوانه خون هایی که در این سرزمین برای سربلندی و عزت آن ریخته شدند و با بهره گیری از شعار تدبیر و امید تا آخرین نفس برای بقا و شرافت این مرز و بوم تلاش خواهیم کرد . اما آقای رئیس جمهور در شهر ما حرف های زیادی هست که هیچوقت به گوش کسی نرسیده اند . مجال برای بازگو کردن نیست هرچند یک قلم از این مشکلات ،آمار بیکاری که باز هم در کشور ترین است خود می تواند تصدیق گفته این حقر باشد. اما در این خصوص به یک جمله بسنده میکنم که مسجدسلیمان و همه شهرهای محروم ایران را دریابید.

اما اقای رئیس جمهور بنده به عنوان یک جوان مسجدسلیمانی به شما مقام عالی قدر و کابینه پرتلاش و متخصصتان بویژه وزیر محترم آموزش و پرورش پیشنهاد میدهم برای تحقق رسالتتان در زمینه تلاش برای آبادی و سربلندی این کشور در تمام ابعاد و بدون در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی ، تدابیری بیندیشید تا کتابی تحت عنوان مطالبه گری و یا آشنایی دانش آموزان با حق و حقوق طبیعی خود مخصوصا در دوره ابتدایی که اغاز شکل گیری یک انسان است، به سبد آموزش مدارس بویژه در مناطق محروم گنجانده شود تا شاهد جامعه ای مطالبه گر ، پویا با رویکرد توسعه مطالبه گری شهروندی باشیم و همه با هم برای آبادی شهر و استان و نهایتا کشورمان تلاش کنیم.

آقای رئیس من اشاره کردم ما بودجه نمی خواهیم !

علتش این بود که تا زمانی که مطالبه گری شکل پایدار و مناسبی به خود در بین اقشار مختلف جامعه نگیرد ،بی شک هیچ بودجه ای کار ساز نخواهد بود . همانگونه که در ادوار گذشته در اکثر مناطق به وفور شاهد این مسئله بوده ایم که بودجه های کلان سرازیر شده اند اما بدلیل مطالبه گر نبودن و پیگیری نکردن مردم این بودجه ها متاسفانه به درستی هزینه نشده اند .

اقای رئیس جمهور در پایان ضمن قدردانی ، امیدوارم با تنها خواسته ما که به نحوی یک خواسته غیر مادی و نیز تاثیر گذار در روند روبه رشد کشور در تمام زمینه ها می باشد موافقت کنید و منتظریم تا بزودی شاهد تالیف و انتشار این کتاب ارزشمند و افزودن آن در سبد آموزشی دانش آموزان، که آینده سازان این مرز و بوم بشمار می ایند باشیم .

انشاالله

به آرزوی سربلندی میهن همیشه جاویدان ایران

حسن کریمی – جوان مسجدسلیمانی

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=15051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.