• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

دكتر محسن رضايي: اقتصاد مقاومتی درآمد مردم را ۳ برابر می‌کند

  • کد خبر : 14980
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۲۲

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در مذاکرات هسته ای برای اولین بار بعد از انقلاب، سنگ بنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گذاشته خواهد شد؛ بنابراین هر نوع رویه ای که در پیش گیریم بر روی بقیه مسائل هم اثر خواهد گذاشت. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در مذاکرات هسته ای برای اولین بار بعد از انقلاب، سنگ بنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گذاشته خواهد شد؛ بنابراین هر نوع رویه ای که در پیش گیریم بر روی بقیه مسائل هم اثر خواهد گذاشت.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، محسن رضایی در برنامه نگاه یک با موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی برای عبور از مشکلات و متفاوت با مقاومت اقتصادی است؛ در مقاومت اقتصادی مردم مقاومت می کنند در حالیکه در اقتصاد مقاومتی خود اقتصاد سپر مردم می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اقتصاد و تحریم با هم در ارتباط اند گفت: 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و می توان برای این میزان راه بندان ظالمانه هم هم چاره اندیشی کرد.

وی مشکل اصلی اقتصاد ایران را کنار گذاشتن مردم از اقتصاد از 200 – 300 سال پیش برشمرد و گفت: پیام اصلی اقتصاد مقاومتی بازگرداندن مردم به اقتصاد است. در حال حاضر 63 میلیون نفر جمعیت در سن کار داریم که فقط 21 میلیون آن شاغلند و از این تعداد هم درحدود چهارمیلیون اشتغال ناقص هستند لذا حدود 17 میلیون واقعا کار می کنند و 45 میلیون نفر در سن کار داریم که کار نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و وارد کردن مردم در اقتصاد با خصوصی سازی فرق می کند گفت: باید با کارآفرینی مردم را در خانه، در مزارع و در کارخانجات به کار مشغول کنیم.

رضایی افزود: اولین گزارش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند اجرای اقتصاد مقاومتی طی ماههای آینده منتشر و در اختیار مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت. جمع بندی ما تا الان این است که دولت در ابلاغ بخشنامه ها و توجیه استانداران و فرمانداران خوب عمل کرده اما اینکه در بعد اجرا چه اتفاق افتاده است باید صبر کرد تا گزارش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور در بعد اداره اقتصاد یعنی از نظر سیاست گذاری وهدف گذاری خوب عمل می کند اما در بعد مدیریتی یعنی پیاده سازی آن سیاست ها خوب مدیریت نمی شود.به تعبیر دیگر خوب حرف زده می شودولی اجرا وعمل ضعیف است.

وی علت خوب مدیریت نشدن اقتصاد کشور را یک بیماری مزمن وباقی مانده ازدوران قبل ازانقلاب دانست وگفت: علت آنکه سیاست های خوب اقتصادی در کشور زیاد است ولی درست اجرا نمی شود به دلیل تردیدی است که عده ای دراقتصاد کشور درست کرده اند ونتیجه آن ؛ وارد نکردن مردم در اقتصاد وعدم خودباوری واعتماد به نفس می باشد. ازطرف دیگر خوش بینی بیش ازحد به آنسوی آبها و چشم دوختن بعضی ها به آسمان آمریکا نیز بی تاثیر نیست.

خود باوری و اعتماد به نفس در جامعه و در اقتصاد ضعیف شده است و بخشی هم مربوط به رفتار برخی مدیران است که به جای دادن اعتماد به نفس به مردم به بیرون ازمرزها چشم دوخته اند.جوانان ایران که اکثرا بیکار هستند اگربه انها اعتماد شود قادرهستند مشکلات اقتصادی خود وکشورشان را حل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در اقتصاد و فرهنگ نتوانسته ایم اداره کشور را مدیریت کنیم افزود: قبول ندارم اینکه می گویند در حال حاضر نمی توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد چرا که اتفاقا تحریم ها زنگ بیدار باشی بود که نخبگان و مسئولان کشور را متوجه کرد که منابع و امکانات درونی بسیار گسترده ای داریم.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد بودجه دولت خرج نظام اداری ایران می شود ازطرف دیگر همین نظام اداری بدترین تحریمهای داخلی وخودساخته را براقتصاد کشور ومعیشت مردم ایجاد کرده است گفت: اگر این مشکل را برطرف کنیم چندبرابر حذف تحریم ها می تواند وضع کشور را بهبود ببخشد.

وی محیط کسب و کار در کشور را بازدارنده عنوان کرد و افزود: هر گاه تولید افزایش یابد سفته بازی کاهش یابد بنابراین اقتصاد مقاومتی می خواهد زنجیره ارزشی تولید را فعال کند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود درآمد مردم دو سه برابر افزایش می یابد افزود: اینقدر نباید به رفع تحریم ها خارجی چشم بدوزیم؛ اصلا فردا تحریم ها برطرف شد چه اتفاقی می افتد؟خوشحالی زیادی بوجود می آید و بعد ازچند ماه باز مردم می پرسند برای ما چه کار کردید؟

دولتمردان سعی کنند تحریمهای داخلی خودساخته که دراختیار خودشانن است را ازسر راه مردم بردارند.

این استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه ما آمادگی شکل گیری باور اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد گفت: عده ای که وسط اقتصاد ایران چادر زده اند و تردید ایجاد می کنند باید پایشان را از اقتصاد بیرون بکشند.دوعامل دراین چادرها مسکن گزیده بودند پادشاهان وغربزده ها، اولی دراثر انقلاب ازبین رفت ولی متاسفانه شیفتگان غرب همچنان اجازه نمی دهند اقتصاد کشور راه خودرا بازیابد.

وی افزود: مردم می توانند با زحمت و تلاش و انگیزه، سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبر بزرگوار انقلاب برای تدوین آن ساعتها وقت گذاشتندرا اجرایی ،‌ و مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنند.

رضایی با بیان اینکه حرف اقتصاد مقاومتی این است که از خام فروشی منابع طبیعی و نفت و گاز دست برداریم؛ گفت: تحریم ها هم اثر سازنده داشت و هم تخریبی که مهمترین اثر سازنده آن قطع وابستگی به نفت است. تحریم ها باعث شده بتوانیم به رهایی از دلار نفتی فکر کنیم. در چهل و دو سال اخیر دلارهای نفتی باعث تورم در زندگی مردم شده است. در خرداد ماه امسال سیر نزولی تورم متوقف ویک دهم درصد تورم کشور بالا رفته است و دولتمردان به دنبال چاره جویی برای آن هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از مذاکرات هسته ای، امریکائیها ناچارند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت بزرگ منطقه بشناسند. حضور ایران درمنطقه موجب ارامش وصلح درمنطقه است.

محسن رضایی در ادامه به مذاکرات هسته ای و توافق خوب از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و امریکا پرداخت و افزود: حفظ پیشرفت هسته ای، ادامه داشتن تحقیق و توسعه هسته ای و حذف همه تحریم ها، از جمله الزامات توافق خوب از نظر جمهوری اسلامی است و امیدواریم تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی که امین نظام وفرزندان انقلابی ملت ایران هستند ، با شجاعت مذاکرات را پیش ببرد و به توافق خوب دست یابیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) اعمال تحریم ها ضد ایران را اشتباه بزرگ و ناشیانه اوباما برشمرد و گفت: آقای اوباما در جریان سال 88 یک مقدار هول شد و فکر کرد انقلاب اسلامی سقوط می کند و در خصوص اجرای تحریم طوری رفتار کرد که جرج بوش با آن خصوصیاتش هم عمل نکرده بود.

رضایی در ادامه در خصوص توافق خوب از دیدگاه امریکائیها پرداخت و افزود: اگر امریکا می توانست بعد از تحریم به ایران حمله نظامی می کرد بنابراین مذاکرات نشان می دهد آنها می دانند که نمی توانند از این جلوتر بروند.

وی گفت: امریکائیها محاسبه کردند تشدید تحریم ها 200 میلیارد دلار، حمله هوایی 500 میلیارد دلار، محاصره وحمله سراسری بالغ بر 2هزار میلیارد دلار و مذاکره با ایران تنها 96 میلیارد دلار هزینه برایشان دارد بنابراین متوجه شدند کم هزینه ترین راه مذاکره است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل دیگر نشستن امریکا در برابر ایران و برپایی مذاکره را منطقی عمل کردن ایران برشمرد و افزود: از نظر آنها توافق خوب این است که یک چیز ظاهری درست کنند اما ما را در عمل کاملا از پیشرفت هسته ای بازدارند و اگردرمذاکرات نتوانند زیاده خواهی های خودرا دنبال کنند ممکن است تا جایی با ایران همراهی کنند.

محسن رضایی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای دو بعد دارد که یکی از آنها کسب سرمایه حاصل از استفاده انرژی هسته ای است گفت: بعد دیگر این است که با مذاکرات برای اولین بار بعد از انقلاب، سنگ بنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گذاشته خواهد شد؛ در زمان مذاکرات قطعنامه 598 بدلیل انکه ظرفیت ان صرفا بین دوکشور همسایه بود چنین امری نمی توانست صورت گیرد. مذاکرات هسته ای اولین مذاکرات ایران درسطح بین المللی است وظرفیت انرا دارد که سنگ بنای سیاست خارجی ایران بران گذاشته شود. بنابراین هر نوع رویه ای که در این مذاکرات پیش گیریم بر روی بقیه مسائل و پرونده های ایران هم اثر خواهد گذاشت. درحقیقت اینده سیاست خارجی ایران نیز ازدل این مذاکرات شکل می گیرد.حد وحدود ایران درروابط بین املل رقم خواهد خورد.

وی افزود: مشاهده می کنید که حتی سامانه اس 300 را به ما تحویل نداده اند و منتظرند ببینند در مذاکرات به چه نتیجه ای می رسیم.

رضایی با بیان اینکه بده بستان مذاکرات باید کاملا دقیق و عادلانه باشد گفت: اگر در این مذاکرات دست پایینی برای ما ثبت کردند در آینده هم بر اساس آن با ما عمل و رفتار می کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تصریح کرد: به نظر من آمریکائیها چند مسئله جدی با ما دارند که نخست آن رژیم صهیونیستی است، دوم محدود کردن ایران به داخل خودبودن ، دست برداشتن از نظام اسلامی و درنهایت منحل کردن برخی نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران است.

رضایی با اشاره به قدرت بازدارنده منطقه ای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران لنگرگاه امنیت و پیشرفت منطقه است و امریکائیها راهی جز پذیرفتن قدرت منطقه ای ایران ندارند و به صراحت می دانند که اگر ما در مقابل داعش و تروریست در منطقه نباشیم، مشکلات آنها بیشتر می شود.

وی در ادامه به موضوع بازرسی ها اشاره کرد و آن را حربه غرب برای خدشه دار کردن حیثیت ایران برشمرد و افزود: امریکا می خواهد از این طریق بار دیگر به ایران بازگردد و حیثیت ما را خدشه دار کند و ما سربلند از مذاکرات بیرون نیاییم.

سرلشکر پاسدار محسن رضایی بازرسی ها را اقدامی تحقیر آمیز دانست که جنبه روانی دارد و بازجویی از دانشمندان و برخی شخصیت های کشور را امری مردود دانست.

وی با بیان اینکه از موضوع بازجویی از دانشمندان و شخصیت های ایران می توان فهمید امریکا به دنبال حل اساسی مسئله با ایران نیست افزود: آنها اگر می خواهند با ملت ایران دوست شوند نباید بر اساس بی اعتمادی رفتار کنند. آنها به خیالشان بدنبال وابسته کردن دانشمندان ما هستند که اشتباه می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه اقتدارمان را در اشغال خرمشهر و بازپس گیری آن به دست آوردیم گفت: توسل به تحریم ها نشانه ناامیدی غربی ها است. اگر تحریم ها ادامه یابد همه ملت در صحنه اقتصاد حاضر می شوند و از تحریم ها برای شکوفایی اقتصاد ایران استفاده می کنند.فتح المبین دیگری را بوجود می اورند.​​

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.