• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

افتتاح عجولانه بيمارستان نمره دو دردي از مردم مسجدسليمان دوا نمي كند

  • کد خبر : 1495
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

صحبت از بیمارستان 160 تختخوابی مسجدسلیمان است که جزو مصوبات اولین دوره سفرهای استانی هیئت دولت به استان خوزستان بوده و بر اساس برنامه زمان بندی شده می بایست در سال 87 به مرحله ي بهره برداری می رسید باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کیوان علاسوند: مشکلات بهداشتی و درمانی موجود در مسجدسلیمان همواره باعث به […]

صحبت از بیمارستان 160 تختخوابی مسجدسلیمان است که جزو مصوبات اولین دوره سفرهای استانی هیئت دولت به استان خوزستان بوده و بر اساس برنامه زمان بندی شده می بایست در سال 87 به مرحله ي بهره برداری می رسید

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کیوان علاسوند: مشکلات بهداشتی و درمانی موجود در مسجدسلیمان همواره باعث به وجود آمدن گلایه های فراوانی از سوی شهروندان شده است و آن ها به شدت از وضع موجود در حوزه بهداشت و درمان ناراضی اند، بخش عمده ای از این نارضایتی مربوط به تنها بیمارستان شهرستان یعنی بیمارستان 22 بهمن می باشد که متاسفانه علی رغم تلاش های شبانه روزی مدیران و پرسنل خدوم و زحمتکش آن به دلیل امکانات و شرایط ناقص قادر به سرویس دهی مطلوب به مردم در این شهر نیست و این مهم خود دردی به دردهای مردم این شهر افزوده است. دردی که شاید درمان آن با افتتاح بیمارستان نمره 2 صورت پذیرد که این یکی نیز سال های سال است که شهروندان مسجدسلیمانی را چشم انتظار نگه داشته است. صحبت از بیمارستان 160 تختخوابی مسجدسلیمان است که جزو مصوبات اولین دوره سفرهای استانی هیئت دولت به استان خوزستان بوده و بر اساس برنامه زمان بندی شده می بایست در سال 87 به مرحله ي بهره برداری می رسید اما متاسفانه به دلیل کم توجهی مسئولین، نبود اعتبار کافی یا هر دلیل دیگری هنوز این بیمارستان به مرحله ای نرسیده که بتواند دردی از دردهای مردم را درمان نماید.

از آنجا که احداث ساختمان این بیمارستان بر عهده ي وزارت راه و شهرسازی است از برخي مسئولین آن وزارت خانه شنیده می شود که ساختمان مذکور تا سه ماه آینده تکمیل و جهت تجهیز به وسایل پزشکی بیمارستانی به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده شود ذکر چند نکته مهم ضروری است:

1)     انتظار می رود با پیگیری های ویزه نماینده محترم در مجلس و دیگر مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان بیمارستان به کلیه وسایل و تجهیزات کافی پزشکی .همین طور کادر پزشکی و درمانی متخصص در هر بخش تجهیز شود تا در این خصوص کمبودی نداشته باشیم . خصوصاً این که این تجهیزات از نوع جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی موجود باشد. خدای ناکرده از وسائل دسته دوم و فرسوده و قدیمی در آن استفاده نشود که در این خصوص تلاش و دقت نماینده بسیار ضروری است.

2) با توجه به این که بیمارستان در دل یکی از محلات شهر یعنی محله نمره 2 قرار گرفته که البته از این نکته نباید غافل شد که جانمايي آن از روز اول اشتباه بوده و لیکن در حال حاضر جاده ي دسترسی به این بیمارستان به دلیل ساخت و سازهای غیر اصولی و بی قواره و در نتیجه آن کم عرض بودن مسیر تردد و عدم رعایت حریم جاده در آینده های نزدیک به یکی از مشکلات اساسی تبدیل خواهد شد که نیاز است هر چه سریع تر مسئولان شهرستان از جمله : فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار در این خصوص اقدامی عاجل نمايند. زیرا جاده دسترسی به بیمارستان حداقل باید یک جاده با عرض 24 متر باشد.

3)در مجاورت بیمارستان ساخت یک مکان رفاهی (پاویون) جهت استقرار و اسکان موقت یا دائمی پزشکان با شرایط و امکانات مناسب ضرورت دارد و باید هرچه سریع تر در جهت ساخت آن اقدام کرد تا پزشکانی که از استان ها و یا شهرهای دیگری برای معالجه و درمان بیماران به مسجدسلیمان می آيند دغدغه این را نداشته باشند که برای استراحت باید به کجا بروند و یا شب را در کجا سپری کنند تا بتوانند با آرامش خاطر جهت ایفای رسالت خطیری که بر عهده دارند گام بردارند.

4) بدون تردید راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان و داشتن پرواز مستقیم به  این شهر باعث ایجاد انگیزه و استقبال پزشکان متخصص دیگر استان ها و شهرها جهت اعزام به مسجدسلیمان و انجام معاینه بیماران خواهد بود .

5) وجود پارکینگ مناسب در محدوده بیمارستان یک امر ضروری است تا از بی نظمی و شلوغی و ترافیک خسته کننده و راه بندان خصوصاً در روزهای شلوغ ملاقات جلوگیری شود. امید است با راه اندازی بیمارستان 160 تختخوابی نمره 2 و رفع مشکلات و موانع اطراف آن دیگر شاهد اعزام بیماران شهرمان به شهرهای همجوار نباشیم تا حوادث و سوانح جاده ای منجر به فوت یا مجروح شدن همشهریانمان به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. افتتاح عجولانه بهانه است واقعیت را بگویید که نمی توانید برای تکمیل این طرح مهم درمانی اعتبا ر بگیرید واعتبار موجود نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.