• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام اميني: یک قلم از زحمات دادگستری باز گرداندن زمین های چهاربیشه است به بیت المال/ ماه رمضان ماه وقف نذر و زکات است

  • کد خبر : 14890
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان درخطبه های مورخه:۵/۴/۱۳۹۴ مسجدسلیمان با اشاره به مناسبت های این هفته اظهار داشت: دیروز مطلبی خواندم که در مشهد و قم چند شهید افغان مدافع حرم را به خاک سپرده اند این ها شیعیان افغانی هستند. غریبانه و مظلوم ولی مختار و آزاد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان درخطبه های مورخه:۵/۴/۱۳۹۴ مسجدسلیمان با اشاره به مناسبت های این هفته اظهار داشت: دیروز مطلبی خواندم که در مشهد و قم چند شهید افغان مدافع حرم را به خاک سپرده اند این ها شیعیان افغانی هستند. غریبانه و مظلوم ولی مختار و آزاد برای دفاع از زینب کبری(س)،دفاع از حرم حضرت رقیه (س) بدون نام و نشان در قبرستان های شهرهای ما خاک شان می کنند. وقتی این مطلب را می خواندم به این فکر کردم که در کشور خودم، بین این همه مردم ایل و تبارم، رفقای چندین ده ساله، فردا به ما می گویند برای ماه رمضان چه کرده اید، نخواستیم جان دهید. یک ذره از وقت،از آبرو و از مالت مایه بگذار برای این ماه تربیت و بندگی. ماهی که پر از فرصت است، ماه وفات حضرت خدیجه(س) که همه ثروت را هزینه رسول خدا کرد. ماه میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) که سه مرتبه همه اموالش را بخشید.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: خدا سرمایه داده اما سرمایه را توزیع کردو می گوید آقای دارا بپردازید به آنانی که ندارند. قرار نیست مثل قوم موسی آسمان باز شود و خوراکی و غیره نازل گردد. این یک بار انجام شد که اعجاز و کرامت پیامبر نشان داده شود. آقای ثروتمندی که پای برهنه بودی کفش هم نداشتی در همین ایل و تبار عریزمان. بعد به برکت جمهوری اسلامی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا گرفتی، شرکت زدی و هی درآمد کسب کردی. نمي گوييم مثل ۱۷۵ شهید غواصمان، 300هزار شهیدمان و يا هزارشهید شهرمان از جانت ببخشي یک ذره ازمالت عطاء کن. ماهی که خداوند فرموده ۲۹ یا سی روز که روزه گرفتی تازه باید روز عید فطر ذکات فطریه بدهی. می خواهد تمرین کنی و دست و روی گشاده و دست دهنده داشته باشی.

روز آخری که فکرمی کنی باید یک چیزی به تو بدهند سی روز روزه گرفتی و خیلی هنر کرده ای می گوید نه حالا باید زکات فطره هم بدهی. حجت السلام والمسلمین امینی ادامه داد: اگر این چشمه های جوشان عطا و بخشش به فضل خدا در هر منطقه ای شکل بگیرد خیلی کارها می شود انجام داد. دوست بنائی می گفت: دو تا کوشک به سفارش کسی ساخته ام با هزینه ای بالغ بر هفتاد میلیون تومان در بیابان و در روستا یک بارگاه درست کرده روی قبر عزیزش. می گفت: روز گذشته هم یک شیرسنگی بار زده و آورده گذاشته روی قبر. شیر سنگی شش میلیونی و کوشک هفتاد میلیونی بعد همین آقایان فرهنگ گلایه به دست دارند و گلایه های شان را می آورند دفترامام جمعه، دفتر نماینده و فرماندار. این فرهنگ غلط را باید در همین رمضان ها درست کرد.

نماینده ولی فقیه ادامه دادند: البته الآن و در ماه رمضان مراسمات فاتحه افطار می دهند الحمدلله كه کار بسیارخوب و شایسته ای است. اما در ماه غیر رمضان نهارهای بی جا و بی فایده ای می دهند، پول این سفره ها در مجموع میلیاردها تومان می شود این میلیارد تومان ها را نمی شود به دانشگاه، به آموزش و پرورش و حوزه علمیه بدهیم. همین می شود که شاخه شمالی دانشگاه چمران را نداریم اما دزفول دارد. دزفولی که مرحوم گنجه ای در آنجا بیمارستانی ساخته و وقف کرده. بیمارستانی با تمام امکانات که عمل دیسک کمر هم در آنجا صورت می گیرد. ما در شهر خودمان می ترسیم یک آپاندیس را عمل کنیم… البته الحمدلله بیمارستان جابجا شده و وزیر بهداشت که آمد قول و قرار گذاشته که هفتاد هشتاد نفر را پذیرش کنند…انشاالله پزشکان ایل و تبارمان در فضای تربیتی رمضان برگردند و پناه بیماران شهر و ایل شان بشوند. الآن متاسفانه آنچنان که باید باشد حضور ندارند.

حاج آقا امینی در ادامه خطبه ها در فرازی از سخنان خود اشاره به سازمان نظام پزشکی داشته و عنوان نمودند: متاسفانه سازمان نظام پزشکی ما هم قوه مقننه و هم مجریه و هم قضائیه است. البته اکثر پزشکان ما خدوم، نجیب و مردمی هستند. ایشان ادامه دادند: ما کم شاهد بوده ایم که در یک شکایت پزشکی حق را به شهروندبدهند با چند اصطلاح پزشکی طرف را محکوم می کنند. حجت السلام امینی در ادامه خطبه ها عنوان داشتند: ماه رمضان ماه وقف نذر و زکات است. ماه خمس و وجوهات شرعی است. یکی از دوستان اوقاف نقل می کرد که در دزفول چند وقت پیش آقايی با شغل تعویض روغنی یک دستگاه چند میلیونی ام. آر آی را خریده و وقف بیمارستان در آن شهر نموده است… ولی ما می توانیم میلیون ها تومان بنر بزنیم توی شهر و حجله بگذاریم درخیابان های اصلی شهر و با روح و روان جوانان بعظاً بیکارمان بازی کنیم. افسرده ها را افسرده تر کنیم بعد بگوئیم پول نداریم برای افطار ماه رمضان. پول نداریم به امامان جماعات مساجد بدهیم تا بچه ها را به اردو ببرند و کارهای فرهنگی کنند… این ها بخشی از درد های وطن و شهر ما است. اگر من که بچه همین شهر هستم این ها را نگویم کی باید بگوید. حاج آقا امینی ادامه داد: رمضان ماه تفکر و تعقل و برنامه ریزی است، ماه فکر کردن به این است که ما چرا این قدر مشکل داریم.

امام جمعه مسجسلیمان در ادامه عنوان داشتند: یکی از مشکلات فرهنگی ما همین نصب بنرها است در سطح شهر. بنرهايی که خود بنده پای آن ها ایستاده ام و در یک پروژه یک ماهه بخشی از وقت خود را صرف آن خواهم نمود هر چه بنر در سطح شهر زده شود به کمک نیروهای شهرداری از سر راه برخواهیم داشت. بدون اجازه صاحبان عزاء. گفته ام که سفارش هم نپذیرند و همه را در بیاورند.

حجله ها را هم بردارند و ببرند در شهرداری.. گاهی مواقع تا پنجاه بنر برای کسی که فوت کرده در سطح شهر زده می شود. این کار کجای قبر و قیامت برای آن مرحوم مفید است.

حجت السلام امینی در پایان خطبه ها با اشاره به هفته قوه قضائیه و تبریک به همه کارکنان و مسئولین این قوه گفتند: در شهر خودمان که زحمات زیادی می کشند. یک قلم از زحمات دادگستری باز گرداندن زمین های چهاربیشه است به بیت المال که من همین جا از اداره اطلاعات مان و ریاست محترم دادگستری و دادستان شهرمان تشکرمی کنم. شهادت می دهم به عنوان امام جمعه ای که پای این پروژه بوده و.بارها در تریبون ها فریاد زدم. ایشان ادامه دادند: پرونده پیچیده و پر از دغل بازی و پر از رمز و رازي بود که با زحمات چندین ماهه آن را به نتیجه رساندند. حدود هفت هشت میلیارد تومان پول برمی گردد به شهرداری شهرمان تا بشود آسفالت،جدول و فضای سبز.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. حاج آقا انتخابات  آینده نذارید دوباره با چسباندن عکسها چهره شهرو زشت کنند خواهشن مثل شهرهای دیگه اجازه ندهید کاندیدا شهرو خراب کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.