• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

رضا کریمی عضو شوراي شهر مسجدسليمان: بهره بردن از خدمات نفت در مسجدسليمان حق مسلم تمام شهروندان است/ وصول عوارض شهرداری از نفت در راستای اجرای قانون است

  • کد خبر : 14551
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۲۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رضا کریمی عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و نماینده شورا در کمیسیون ماده 77 درگفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از پایبند نبودن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به تعهدات خود در راستای به ثمر رساندن پروژه های عامل المنفعه ابراز گله مندی کرد. کریمی با بیان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رضا کریمی عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و نماینده شورا در کمیسیون ماده 77 درگفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از پایبند نبودن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به تعهدات خود در راستای به ثمر رساندن پروژه های عامل المنفعه ابراز گله مندی کرد.

کریمی با بیان این مطلب که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال هم زبانی و همدلی، دولت و ملت نامگذاری شده است افزود: از دیر باز شهر مسجدسلیمان و صنعت نفت در هم آمیخته شده است و پایاپای هم در عرصه شهری و صنعتی رشد کردند و به معانی واقعی شهر و شهروندان در خدمت صنعت نفت بودند ولی با شکوفایی این صنعت بهره کم تری از صنعت شامل مردم گردید که به لطف پروردگار این مهم هم اکنون قابل دستیابی هست و ما باید به منظور تحقق یکی از اهداف وسیع شعار امسال این فرصت را غنیمت بشاریم و تمام تلاش و کوشش خودمان را بکنیم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته مجموعه نفت شهرستان با تعریف پروژه های عام المنعفه سعی بر آن داشتند که خدماتی به مردم ارایه بدهند ولی شاهد آن بودیم که اغلب پروژه های به ثمر رسیده قابل استفاد جهت عموم نبوده که در این بین می توان به استخر و دیگر امکانات ورزشی باشگاه مرکزی اشاره داشت و در مقابل پروژه های مثل دره سبز، راه سازی ها و جابجایی کامل مناطق آلوده به نفت و گاز که می توانست به معنای واقعی عامل المنفعه باشند به صورت نیمه کاره رها شدند.

این عضو کمیسیون ماده 77 شهرداری گفت: پیرو صدور رأی قطعی کمیسیون مبنی بر پرداخت مبلغ 92 میلیارد تومان عوارض نفت به شهرداری جلسات متعددی با مدیران نفت مسجدسلیمان و مناطق نفت خیز جنوب به اتفاق دیگر اعضای محترم و شهردار داشتیم که قول هایی برای از سرگیری پروژه های نیمه کاره و تعریف پروژه های جدید به ازای پرداخت عوارض نفت به شهرداری داده شده ولی متاسفانه پس از گذشت 6 ماه هیچ گونه پروژه ای تعریف که نشده بلکه در ارایه خدمات ورزشی فرهنگی به عمومی شهروندان غیر نفتی هم اقدامی نکردند و حتی با حمایت نکردن از تیم فوتبال نفت بذر نا امیدی را در دل هواداران جوان این تیم پاشیدند.

مهندس رضا کریمی بهره بردن از خدمات نفت در شهر را حق مسلم تمام ساکنین دانست و عنوان کرد: شهرداری برابر قانون بخش عمده ای از امورات فرهنگی، عمرانی، خدماتی، ورزشی و… را برای ایجاد فضای در خور شأن همشهریان بر عهده دارد ولی با وجود مشکلات مالی فروان این مهم به کندی و کاستی های بسیار انجام می پذیرد. که انتظار می رفت شرکت نفت مسجدسلیمان در اجرای قانون به تعهداتش پایبند بود و عوارض خود را پرداخت می کرد که متاسفانه تاکنون غیر آن را شاهد بودیم.

با توجه به سابقه اجرای نفت در به اتمام رساندن اکثریت پروژه های فرهنگی ورزشی که عموم مردم از آن بی بهره هستند و نیمه کاره رها کردن دیگر پروژه ها که شهروندان به آن ها خوش بین بودند از سوی مهندس کریمی عنوان گردید: نوعی حس بی اعتمادی به شرکت نفت ایجاد شده و این سایه بی اعتمادی تنها با همراهی کردن شهرداری از سوی نفت بر طرف خواهد شد.

کریمی ادامه داد: همان طور که امام جمعه محبوب شهرستان بارها در خطبه های نماز جمعه پرداخت عوارض نفت به شهرداری را در راستای اجرای قانون می دانست، اذعان کرد: با جذب مبلغ حاصل از رای کمیسیون ماده 77 شهرداری و هزینه کردن آن برای توسعه و آبادانی شهر، جزء ارمغان خدمت که منعفت آن برای تک تک شهروندان خواهد بود چیزی نصیب شهرداری نخواهد نشد.

وی در پایان عدم همکاری نفت در پرداخت عوارض به شهرداری و پیگیری نکردن شهرداری برای به اجرا گذاشتن رأی قطعی کمیسیون از طریق مراجع قانونی با وجود جلسات متعدد در شهرداری و شورا با حضور فرماندار و مسئولین نفت را نشان از تعامل بالای شهرداری دانست و گفت: متاسفانه سطح این تعامل در مدیران نفت بسیار پایین است و از آنجا که زمان زیادی برای تعامل با شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان صرف کردیم با نظر جمعی همکاران در شورا و شهرداری این رویه را تغییر خواهیم داد و از طریق مراجع قانونی و ارایه دادخواست اجرائیه پیگیر مطالبات خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. با عرض سلام. آقای مهندس کریمی  از شما و دیگر اعضای شورای شهر خواهشمندیم بر سر مطالبات بحق مردم مسجدسلیمان از شرکتها و ادارات مستقر در شهرستان  معامله و یا تعامل نکنید و هرچقدر این شرکتها را رعایت کرده و با جلسه و گفتگوی داخلی انجام شده است بس است ما مردم شهر از شما به عنوان شورای شهر و نماینده مردم می خواهیم هر چه زودتر مطالبات مردم ا در محاکم قانونی مطرح کنید و اگر م از قبل موردی از مطالبات مردم تایید و تصویب شده است پیگیری کرده تا حق مردم ادا شود. از نظر مردم هر گونه چشم وشی مطالبات مردم خیانت است ه مردم مسجدسلیمان  حتما شهرهای دیگر که توانسته اند ااز این نظر پیشرفت کنند شورای شهر قوی داشته اند و یک نماینده مردم درمجلس به تنهایی نمی تواند شکلات شهر را حل کند. با کمال تشکر. ضمنا لطفا از بابت عوارض و مالیاتی که شرکتها از جمله نفت و گاز مسجدسلیمان و پتروشیمی تلبزان (خروج گاز از مسجدسلیمان و برای پتروشیمیهای ماهشهر ))و دیگر کارخانه ها از جمله سیمان کارون مسجدسلیمان و غیره که باید به شهر و شهرداری مسجدسلیمان تعلق بگیرد و پرداخت نمی ود را برای مردم واضح  روشن بیان کنید تا مردم از حق و حقوق خود آگاه شوند و انشااا در روند گرفتن حق و حقوق و مطالبات خود باشند. شفاف سازی حق مردم است. انشااا ما منتظریم      

  2. درود بر رضا كريمي عزيز دست مريزاد برادر

  3. بنازم به جسارتت پيا بامدي… انشالله موفق باشي

  4. جناب كريمي لطفا به صورت شفاف در رابطه با طلب شهردراي از شركت نفت اطلاع رساني كنيد… چون شورايي ها يه حرف مي زنند شركتي ها چيز ديگه اي مي گويند. از پيگيري هاي شما سپاسگزارم.

  5. درود بر مهندس رضا کریمی 
    سپاس از پیگیری های شما عزیزان بخصوص جنابعالی 
    امیدوارم در آینده نزدیک یک شهردار فنی و بومی نیز انتخاب کنید که توانمند باشد و قدر زحمات شما عزیزان را بداند و چهره این شهر را برگرداند .

  6. حق گرفتني ست. دمت گرم آقاي كريمي اي كاش…….

  7.  “بهره بردن از خدمات نفت در شهر  حق مسلم تمام ساکنین است ” این بهترین جمله ایست که تا کنون از زبان یک نماینده شورای شهر شنیده ام  – همانگونه که بسیاری از مسئولین شهر از جمله امام جمعه محترم نیز بارها به این موضوع اشاره کرده اند ، بخشی از حق وحقوق شهروندی مردم مسجدسلیمان حدود صد سال است که نادیده گرفته شده  و در حلقوم وزارت نفت است (نفت گاز و پتروشیمی ) ، مسئولین و نمایندگان شورای شهر باید از طریق توسل به مبادی قانونی و جلب حمایت مردمی این حقوق را از حلقوم وزارت نفت بیرون بیاورند ، بخش دیگر آن در حلقوم وزارت نیرو ست که باید حقوق قانونی حاصل از تولید و فروش برق را به مردم اعاده گردد (طبق قانون یک در صد سود حاصل از تولید باید جهت امور خدمات و عمران به شهرداری هر شهر داده شود ، آیا وزارت نیرو این حق قانونی را به شهرداریهای مسجدسلیمان – لالی و اندیکا ادا کرده است ؟) درود خدا بر جناب مهندس کریمی  و گردانندگان این سایت که در جهت احقاق حقوق مردم شهر گام بر میدارند – انتقال ساکنین محلات آلوده نیز پس از بیست سال هنوز به سرانجام نرسیده و ساکنین این محلات با استنشاق انواع گازهای سمی و آلوده تاوان این سهل انگاری با ابتلا به  بیماریهای گوناگون ریوی و قلبی می پردازند –  موفقیت شما قطعی و خداوند یار و همراه شماست.

  8. با سلام-خیلی خوشحالم عضو جوان شورا جناب مهندس کریمی مردم داری خود را حفظ نموده وهیچگونه تغییر رفتاری بعد از ورود به شورا.مثل بعضی ها که میز وصندلی ندیده اند ازخود نشان نداده است.
    درود برعضو فعال شورا

  9. دروود بر مرد شماره یک شورای شهر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.