• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

حاشیه های زیبا و دیدنی سفر وزیر بهداشت به مسجدسلیمان

  • کد خبر : 14511
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۰۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خوزستان برای افتتاح دو پروژه بزرگ عمرانی با حاشیه های جالبی همراه بود. بختیاری ها به رسم نیاکانشان به بهترین شکل ممکن از خدمتگزاران خود استقبال نمودند. به محض ورود دکتر هاشمی به محوطه بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان، نوازندگان محلی به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خوزستان برای افتتاح دو پروژه بزرگ عمرانی با حاشیه های جالبی همراه بود.

بختیاری ها به رسم نیاکانشان به بهترین شکل ممکن از خدمتگزاران خود استقبال نمودند. به محض ورود دکتر هاشمی به محوطه بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان، نوازندگان محلی به یمن میلاد منجی عالم بشریت (عج) و حضور دکتر هاشمی و هیات همراه جهت افتتاح بیمارستان با سرناکشی و کوبش دهل به سرایش موسیقی شاد محلی پرداخته و به پیشواز هیئت بازدید کننده امدند.

هنگام ورود وزير بهداشت به رسم مهمان نوازي بختياري وقتي مي خواستند با شليك هوايي از وزير استقبال كنند مهندس گوروئي فرماندار مسجدسليمان به قصد فرهنگ سازي  اجازه اين كار را نداد.

در قسمت دیگری از این برنامه دخترنوجوانی در لباس زیبای محلی اشعار زیبایی را با گویش بختیاری با مضمون خوش آمد گویی تقدیم دکتر هاشمی نمود.

شهروندان میهمان نواز مسجدسلیمانی در مسیر حرکت دکتر هاشمی گوسفندی را آماده ذبح نموده بودند که با ممانعت و اصرار آقای وزیر منصرف شدند و دکتر هاشمی از تصمیم و اظهار لطف و مهمان نوازی آنان تشکر نمود.

در گوشه ای از محوطه بیمارستان سیاه چادر عشایری برپا گردیده بودکه در آن پاره ای از آداب و سنن ایلیاتی بروز و ظهور داشت در این سیاه چادر سوغاتی های قوم بختیاری به نمایش درامده بود و با دوغ محلی از حاضران پذیرایی می شد.

اجرای مراسم سنتی چوب بازی بختیاری از دیگر برنامه های اجرا شده توسط جمعی از شهروندان حاضر در این بیمارستان بود.تقدیم لباس فاخرمردان بختیاری شامل: کلاه، چوقا، دبیت و گیوه به عنوان هدیه شهروندان مسجدسلیمانی به جناب وزیر از دیگر برنامه های روز بهره برداری از بیمارستان 184 تختخوابی مسجد سلیمان بود. پوشاندن چوقا و کلاه بختیاری بر تن مقام عالی وزارت توسط دکتر جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی که با تشریفاتی خاص و حضور دو تن از شهروندان بر روی جایگاه صورت گرفت از دیگر حاشیه های سفر وزیر بهداشت به استان خوزستان و شهرستان مسجد سلیمان بود.

17677_291 17678_114

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. وزرای زیادی به مسجدسلمان اومدند ،از زمان آقای رفسنجانی تا کنون اما کدومشون مرد عمل کننده به حرفشون بودند.مسئولین محترم بجای اینکه تقدیر فراوان از این مسئولین عالی رتبه بکنند صدای مردم رو که نجات آنها از این وضع تاسف بار شهر است برسونن.از این وزیران ومسئولان کار بخواهید،بودجه برای رسیدگی به شهر بخواهید و…. .دیگه بس نیست این همه عقب افتادگی تاکی؟ این شهر با این همه قدمت چرا نباید دانشگاه صنعتی داشته باشه،نباید دانشگاه علوم پزشکی داشته باشه،نباید سیستم کانال بندی وتصفیه ی فاضلاب داشه باشه تا در سطح شهر سرازیر نباشند،چرا نباید در مدارس از بهترین دبیران استفاده کنید وبه جای این که یک دبیر در دبیرستان که تخصص درمورد درسی نداره باید چندین درس مختلف رو تدریس کنه،چرا هنوز خیابان های این شهر ازاوایل دهه ی هفتاد تا کنون آسفالت نشدن. بس دیگه این همه وعده وشعار بی خود،عمل کنید.

  2. سلام وعرض ادب آقاد انیال درست میگویدوقتی مسولی به این شهرمی آیدبعضی ازمسولین اجازه نمی دهندحتی اطراف خودش راببیندومشکلات شهر راببیندبجای بیان مشکلات ونشان دادن معضلات ،مسول مربوطه رامشغول سازوآواز وسوغاتی های محلی مانند دوغ وکشک و….میکنندمثلامسائل بهداشتی شهرستان ماننداین دره طولانی که تهرانی واصفهانی ها آن راگلاب دره نام نهاده اندرا بایدنشان وزیربهداشت دادوردخواست وقول این مشکلات راگرفت. مثلا بجای درخواست نامگذاری بیمارستان مسجدسلیمان میشددرخواست متخصص کرد که برای مداوای پیش پاه افتاده راهی شهرهای همجوارمانندشوشترنشویم

  3. متاسفم متاسفم برای این ادا واطوار مگر رییس میراث فرهنگی آمده بود بجای اینکارها مظالبات این مرذم بدبخت را پییری می کردید نه راه اندازی نمایشاه سوغات محلی تجهیزات پزشکی شهر ندارد آمبولانس های ارژانس فرسوده و به بسیاری ماموریتها نمی رسن دو بیمارستان شهر نفت و تامین اجتماعی درحد درمانگاه هستند متخصص شهر خیلی کم دارد و بعد بجای پیگیری مطالبات مردمی تیاتر راه انداختید….

  4. با سپاس از برادران دانیال و کوهیار برای سخنان روشنگرایانه شان باید عرض کنم اینگونه برخوردهای میهمان نوازانه سنت خوبی ست اما چقدر خوب است که در کنار آن انتقادات و گلایه ها نیز بیان و مصرانه خواستار مطالبات بجا و رفع نیازها و مشکلات شهر شد – به عقیده بنده بهترین حاشیه جلوگیری فرماندار محترم از تیراندازی و عمل بجای وزیر از ذبح گوسفندان زبان بسته بود که در این افتتاح هیچ نقشی نداشتند و فقط قزار بود قربانی شوند !

  5. لباس بختیاری لباس عزت و شرف است
    درود بر همه بختیاری ها و مسجدسلیمانی های اصیل عالم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.