• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

حجت الاسلام اميني: پنج خرداد روز عبرت اندوزی، روز توبه، روز تأمل است نه روز مسجدسلیمان/ کدام نفت؟ نفتی که عرضه ندارد یک تیم فوتبال را اداره کند و ده ها بار بچه هایش را سر یک تیم فوتبال خون به جگر کرد

  • کد خبر : 14374
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۰۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:94/3/8 مسجدسلیمان ضمن تبريك اعياد شعبانيه گفت: نیمه شعبان هدیه ای است از طرف خداوند به بشریت و انشا الله بعد از انتظار و بیداری جهان اسلام، مرحله سوم ظهور امام عصر(عج) خواهد بود و ما باید آماده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:94/3/8 مسجدسلیمان ضمن تبريك اعياد شعبانيه گفت: نیمه شعبان هدیه ای است از طرف خداوند به بشریت و انشا الله بعد از انتظار و بیداری جهان اسلام، مرحله سوم ظهور امام عصر(عج) خواهد بود و ما باید آماده باشیم براي ظهور آقا. وي ادامه داد: حضور در نماز جمعه یکی از آن اعلام آمادگی ها می باشد، نماز جمعه به امر امام زمان (عج) یا نائب آن حضرت اقامه می شود و به همین دلیل است که نماز جمعه میعادگاه امام زمان می باشد.

امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه خطبه ها و بعد از اشاره به مناسبت های پیش رو در این هفته عنوان نمودند: چند روز پیش بنده به اتفاق فرماندار و اعضای دفتر نماینده شهرستان و دو تن از معاونین استاندار از مجتمع بزرگ پتروشیمی زیلائی بازديدي داشتیم و هیت مدیره و مدیرعامل این مجتمع نيز حضور داشتند وي ادامه داد: بنده حقیر به دفاع از مردم چه در خطبه ها و یا سخنرانی ها دیده اید گاهی اوقات تلخی کرده ام به بعضی از این اقایان  تذکرداده ایم نسبت به بعضی از مسائل،اما نمی شود موفقیت های آن ها را هم عنوان نکرد… رفتم منطقه زیلائی و از آلومینیوم و پتروشیمی بازدید کردم. همانجا هم خطاب به جمع صحبتی داشتیم و خسته نباشیدی گفتیم. تشکری کردیم در جمع خطاب به رئیس اداره کار دوباره دست گذاشتیم روی این نکته که انشالله در آینده همه استخدام ها از بچه های همین منطقه باشند. دفاع کردیم از حقوقتان. اما در عین حال مردم مسجدسلیمان، اندیکا و لالی ما ملت ادب سپاس و تشکر هستند. ما باید هم تشکر کنیم از بچه هايی که مسئولان این مجموعه هستند و دلسوز این منطقه هستند. ایشان ادامه دادند: واقعی و عینی چینی ها را دیدیم که آمده و مشغول کارهستند. از مترجم هم خواستیم دو سه جمله ادای احترام ما را برای آن ها ترجمه کند. بتن ریزی را شروع کرده اند تا آرام آرام بتوانند تا آخر سال پانصد نفری را گزینش کنند برای کار. سقف پذیرش پتروشیمی در زمان ده سال آینده ده هزار شغل در چهار فاز کوچک و بزرگ خواهد بود و این غیر از آلومینیوم می باشد. همانجا به آقایان پتروشیمی گفتم اگر ما در خطبه ها صحبتی می کنیم به مردم هم می گوئیم که عجله نکنند. قرار نیست کسی فکر کند که سال ۹۵ چهار هزار شغل تامین می شود و بعد بخواهند بد و بیراه بگویند. بعضی از عدم توفیق ها مال همین عجولی ها، اضطراب ها، هیجان ها و ناسپاسی ها می باشد و همین باعث عدم بعضی از سرمایه گزاری ها در منطقه شده است. آنجا هم گفتیم که مردم خوبی داریم گرچه ناراحت و بیکارند. در دل های شان خیلی درد دارند اما بحمدالله عاقل هستند می دانند این دو پروژه به نام شان سند خورده و کار آغاز شده و دیگر از دست نمی روند. ممکن است تاخیر و فراز و فرود داشته باشند اما هدر رفت نیست. از دست رفتني نیست به فضل پروردگار.

حجت السلام امینی ادامه دادند: خود بنده به عنوان یک طلبه دل شکسته که غم و غصه اولم بیکاری جوانان مان است از فعالیت ها در مجموعه پتروشیمی خیلی خوشحال شدم. یک مقدار هم ادای دین کردم به عزیزان پتروشیمی و آلومینیوم به خصوص از پتروشیمی.. از آن ها خواستم که تعجیل کنند و در این تعجیل و گزینش بومی گرائی مد نظرشان باشد. به آن ها عنوان نمودم که شهرداری ما چشم دوخته به شما برای عوارض. ورزشکاران، هنرمندان، اهل علم، مدارس و دانشگاه های ما چشم امید به شما دارند. آنجا عنوان نمودم که یک تیم فوتبال داریم، خیلی بچه های ما را خون به دل کردند. من آرزویم این است که این تیم یک روز امتیازش در آینده نه چندان دور به شما داده شود با عنوان پتروشیمی بزرگ مسجدسلیمان. جمعیت هم تشویق و تائید كردند و من خطاب به مدیرعامل پتروشیمی گفتم این پیشنهاد همین جا به ذهن من رسید و حالا که جمع حاضر کف آن را زدند به مزاح گفتیم خوب دیگر قانونی هم شد. آن ها هم به نشانه تائید سر تکان دادند و لبخندزدند و من احساس کردم که پذیرفتند. انشاالله که یک روزنه امیدی هم برای بچه های فوتبالمان بازکرده باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه گفتند: صحبت هائی هم با معاونین استاندار داشتیم. آقای حاجتی معاونت برنامه ریزی و بودجه استان هم عنوان داشتند: داریم تلاش می کنیم تا بیست درصد از طرح کشت پانصد و پنجاه هزار هکتاری پیشنهادی مقام معظم رهبری در استان خوزستان به شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی داده شود. ایشان عنوان داشتند انشاالله با تلاش استاندار و نماینده منطقه به نتیجه خواهیم رسید. حجت السلام امینی ادامه دادند: من به نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی عرض می کنم که انشاالله همه دست به دست هم می دهیم تا بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم. حاج اقا امینی ادامه دادند: جا دارد از نماینده محترم برای برنامه ای که به کمک نفت استان و نفت مسجدسلیمان با نام بزرگداشت سالروز فوران نفت از اولین چاه خاورمیانه در مسجدسلیمان برگزارکردند نيز تشکر نمایم. این روز پنج خرداد خوب است که فراموش نشود عنوان جلسه هم عنوان خوبی بود. عنوان کردند روز بزرگداشت فوران اولین جاه نفت در خاورمیانه. این درست است، چرا که بعضی ها نوشته بودند روز مسجدسلیمان. که این اشتباه است. روز مسجدسلیمان برمی گردد به هویت و ماهیت ما مثل دزفول که نوشتند روز پایداری و مقاومت.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: روز پنج خرداد مال ما بختیاری ها، مسجدسلیمانی ها و ایرانی ها نیست. روز پنج خرداد مال آقای دارسی است و باید نوشته شود روز چپاول گری و غارتگری انگلیس. البته روز پنج خرداد باید همیشه یک مجلس بگذاریم مثل دیروز از باب عبرت اندوزی. بنشینیم تدبیر کنیم و برنامه ریزی نمائیم برای آینده تا مثل گذشته بدبختمان نکنند. با اقتصاد تک محصولی با اقتصادی که خواستارش انگلیس است نه ایران، نه مسجدسلیمان. با اقتصادی که ناپایدار است. لذا همینجا می گویم که اف بر اقتصاد نفتی. بر اقتصاد تک محصولی که ثمره اش می شود همین مسجدسلیمان خانه خرابی که آدم وقتی اسم نفت می آید متنفر می شود. البته دور از محضر برو بچه های وزارت نفت. ایشان ادامه دادند: به نفت سیاه زیر پایمان از صد و اندی سال پیش اشاره می کنم که وقتی اسمش می آید من حالم بد می شود و متنفر می شوم چون خیری از این نفت ندیده ایم/ همین مسجدسلیمان را به قهقرا و پس رفت مبتلا کرد. من شنیدم یکی از دوستان که سخنرانی کرد عنوان نموده بود بلای سیاه نه طلای سیاه. من هم می گویم درود بر همین گوینده. درست گفت بلای سیاه بود برای مسجدسلیمان و طلای سیاه بود برای لندن و چون شیراز و اصفهان و تبریز و بعضي استان های دیگر در امان ماندند از این طلای سیاه و می بینیم که نفت ندارند و گاز ندارند اما آباد هستند لذا من هم از برگزاری این برنامه تشکر می کنم. دعوت کرده بودند از بعضی سفرا و کاردارهای کشورهای صاحب نفت. آمدند و حرف ها زدند. ای کاش آن ها را می بردند و نمره هشت و مال گندلی و مال موری و مال شنبه را نشان شان می دادند. کلگه و خیابان سعدی که آدم خجالت می کشد بگوید این شهر محل اولین چاه نفت خاورمیانه است. ای کاش می رسیدم به این اجلاس چون ماموریتی به دوشم بود نرسیدم. اگر می رسیدم و مطالبی را که آماده کرده بودم می گفتم که کدام نفت؟ نفتی که عرضه ندارد یک تیم فوتبال را اداره بکند و ده ها بار بچه هایش را سر یک تیم فوتبال خون به جگرکرد. بارها این بجه ها چه در دفتر یا همین مصلی نماز جمعه آمدند و صحبت کردند. شما حق به من بدهید که بگویم روز عبرت اندوزی، روز توبه، روز تامل است نه روز مسجدسلیمان. روز مسجدسلیمان را می شود سال شصت و دو گذاشت که صد و پنچاه شهید دادیم اما سنوبرقامت یک هفته تشيع جنازه کردیم و خم به ابرو نیاوردیم. روز مسجدسلیمان می شود بیست و هشت مهر باشد. سالروز شهادت یک شیربچه سیزده ساله مثل بهنام محمدی که با هویت، ماهیت و فرهنگ ما. با فکر و جان ما با ذات و سرشت ما عجین است به فضل خدا. بله روز پنج خرداد روز فوران نفت است نه روز مسجدسلیمان. قصه تلخی دارد نفت قصه ای که آقایان آمدند و با بعضی از خان های ما قراردادش را نوشتند. سه درصد برای بعضی از خان های بختیاری و نود و هفت درصد برای انگلیسی ها.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. حاج آقا واقعن خسته نباشید هرچه بیان کردید درددل مردم این شهر نفرین شده است ، شهری که مردمش دچار همان تفرقه های یکصد سال پیش انگلیسی ها می باشد وهیچگونه همدلی و هماهنگی مابین آنها وجود ندارد . تنها چیزی که از انگلیسی ها به یادگار بجا مانده سوءزن , تفرقه و نفاق می باشد و نفت برای دیگران طلای سیاه و برای مردم این شهر بلای سیاه .

  2. پیشنهاد تیم فوتبال پتروشیمی مسجدسلیمان از حاج اقا بسیار جالب بود …… مسؤلین پیگیری کنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.