• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

واكنش معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان به انتشار خبر باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان

  • کد خبر : 14327
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي انتشار مطلبي تحت عنوان « اختلاف اوقاف و اداره كتابخانه هاي مسجدسليمان بال گرفت» در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان و بازتاب گسترده آن در سايت ها و شبكه هاي مختلف اجتماعي حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد در گفتگو با يكي از سايت هاي خوزستان ( شوشان) به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پي انتشار مطلبي تحت عنوان « اختلاف اوقاف و اداره كتابخانه هاي مسجدسليمان بال گرفت» در سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان و بازتاب گسترده آن در سايت ها و شبكه هاي مختلف اجتماعي حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد در گفتگو با يكي از سايت هاي خوزستان ( شوشان) به اين مسئله واكنش نشان داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان هیچگونه تعهد و ماموریتی برای راه اندازی کتابخانه عمومی در بقاع شاخص استان ندارد اما با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است آماده هرگونه همکاری و تعامل با نهاد کتابخانه های عمومی استان است. همکاری ها و تعامل گسترده اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با این نهاد در شهرهای محروم استان نظیر شهرستان اندیکا شاهدی بر این مدعاست.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فرهادی نژاد رییس وقت اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان نسبت به انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر تخلیه مکان کتابخانه عمومی مستقر در بقعه هفت شهیدان در یکی از سایت های محلی توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرهادی نژاد که به تازگی به عنوان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان منصوب شده است به خبرنگار شوشان گفت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان هیچگونه درخواست کتبی و شفاهی در خصوص راه اندازی و فعالیت کتابخانه عمومی در محل بقعه متبرکه هفت شهیدان نداشته است و این درخواست از سوی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان بوده است.

رییس وقت اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: در سال ۸۹ تفاهم نامه ای به درخواست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان میان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان و اداره کتابخانه عمومی شهرستان مسجدسلیمان منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد که در سالن مجاور بقعه متبرکه هفت شهیدان به طور موقت کتابخانه عمومی مستقر و شروع به فعالیت کند.

اما از آنجایی که مراحل پایانی عملیات بهسازی و نوسازی بقعه متبرکه هفت شهیدان در حال انجام است سالن مجاور بقعه نیز می بایست تخریب و بازسازی صورت می گرفت.در ادامه به دلیل بنا بر ادامه همکاری با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان را داشتیم با ادامه فعالیت کتابخانه عمومی در محل مسجد بقعه هفت شهیدان موافقت کردیم.

مع الاسف علیرغم تذکرات کتبی و شفاهی مبنی بر عدم امکان ادامه فعالیت این کتابخانه در مسجد بقعه به دلایل شرعی مسئولان اداره کتابخانه های عمومی توجهی به این تذکرات ندادند.

در نهایت به دلیل انجام عملیات رنگ امیزی مسجد لاجرم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان اقدام به بسته بندی و انتقال کتابها به خارج از مسجد اقدام کرد. بدیهی است اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان نقشی در بسته بندی ، جمع اوری و انتقال کتب نداشته است.

رییس وقت اوقاف و امورخیریه شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: لذا به مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان توصیه می کنیم ضمن رعایت شان نهادکتابخانه های عمومی از فرافکنی و کشاندن مساله به جنجال های رسانه بپرهیزند. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بنا را بر تعامل و هم افزایی در خصوص رفع این سوء تفاهم پیشامده را دارد و به نظر می رسد رسانه ای کردن این موضوع مسیر خوبی برای پایان دادن به آن نیست.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان گفت: توصیه می شود در یک فضای تعاملی و با همدلی و تشریک مساعی این موضوع را قابل بررسی و حل و فصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فرهادی نژاد خاطرنشان کرد: ورود رسانه های مجازی و انتشار این مساله در شبکه های اجتماعی فضا را برای حل موضوع کدر و متشنج می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فرهادی نژاد اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان هیچگونه تعهد و ماموریتی برای راه اندازی کتابخانه عمومی در بقاع شاخص استان ندارد اما با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است آماده هرگونه همکاری و تعامل با نهاد کتابخانه های عمومی استان است. همکاری ها و تعامل گسترده اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با این نهاد در شهرهای محروم استان نظیر شهرستان اندیکا شاهدی بر این مدعاست.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان در پایان از مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان خواست با درایت و تدبیر خود مانع تکرار چنین مسائلی که جز دشوار کردن راه استمرار تعامل موجود ارمغانی دیگری ندارد شود. امیدواریم با تفاهم و همدلی مضاعف زمینه همکاری و تعامل بیشتر آن نهاد فرهنگی با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان را بیش از پیش فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 22
  1. چه توجیح سطحی بود.اینجور میخواهید جواب بی احترامی به فرهنگ را بدهید؟
    متاسفانه بچه های هفت شهیدان بشدت از این مساله دلگیر هستند ..آقایون مسول واقعا عذر خواهی سخت تره یا عذر تراشی؟
    راحت میشه با یک نکته که این کار اشتباه بود به خودتان جرات بدهید تا مردم باور کنند.اینهمه عذر وبهانه برای چیست؟
    کی گفته در بقاع متبرکه وظیفه نداریم کتابخانه بگذاریم؟
    وقتی رهبری میفرمایند بقاع قطب فرهنگی شوند آیا قطب شدن بدون کتاب امکان پذیر است؟
    عذر مساله شرعی را آوردید پس چطور با مساله فاتحه خوانی ها در مساجد شهر مشکلی نیست؟

  2. جناب فرهادي عزيز به زودي اسناد و مداركي تقديم آقاي مرادي مي گردد. تا در صورت صلاحديد منتشر و مردم قضاوت كنند.

  3. به نظر من فرماندار براي حل اين مسئله بايد ورود كند

  4. اسنادی دیگری در دست هست اگر لازم شد …
    اوقاف عذر خواهی کند بهتر است تا کش دادن مساله!

  5. با عرض پوزش به نظر من هم اصلا قانع كننده نبود.

  6. فقط باید بگویم متاسفم..

  7. آقای معاون فرهنگی این حرفها یعنی جه به نظر خودت این حرفها توجیح می کند کار شما را.تازه خدا که شاهد است 

  8. آقای بخشدار و اقای فرماندار شما کجایید ؟

  9. من هم حرف باهوش را تایید می کنم تازه پارتیشن بین کتابخانه و مسجد را هم نصب شب بدون اجازه برداشتید 

  10. اقایون به نظرتون با عفل جور در می اید  اداره کتابخانه ها بره اموال خودش رو بریزه بیرون با توجه به اینکه سه روز هم اوقاف برق را روی کتابدار قطع کرده بود

  11. باعث تاسف است این موارد مگر مردم قوه تجزیه تحلیل ندارد اقا

  12. جناب مرادی من پیگیری کردم گفتند اداره کتابخانه ها نامه درخواست آقای فرهادی که روی تفاهمنامه نهاد زده داده به اداره را دارند چرا نمیگیرید چاپ کنید 

  13. خدایا چی باید گفت ….

  14. به نظر شما کسی گوشش به حرف های مردم بدهکار هست؟
    اگر بود که این ارتقاء رتبه ها انجام نمی شد.
    واقعا این توجیهات چه چیزی را حل میکند بقول آقا یا خانوم تلغری که نوشتند چرا با یه عذر خواهی نمیگیم کارمون اشتباه بوده!
    کاش هر مسولی اشتباهی داشت با جدیت پای اشتباهش را امضاء میکرد !
    ولی حیف که طلبکار هم هست

  15. بفرض محال درست باشه  تعامل با مردم که حقیقتا ولی نعمت دولتیان و مسوولان هستند چه؟
    خداوند خود همیشه حاضر و ناظر بر اعمال همه بوده و هست ، مردم خود همیشه بهترین شناخت و تحلیل را دارند،موهایمان را در آسیاب ذخیره نکرده ایم.
    درود بر حق گویان و حق طلبان و برادران و خواهران بزرگوار سایت وزین باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان

  16. کدر و متشنج عجب ادبیات نامناسبی

  17. آقایون به نظر شما این حرفها همه شبهه نداره مگه میشه یک اداره ای الگی بره اینهمه اموال بزاره جایی بدون هیچ حساب و کتابی ..

  18. اتفاقا پرسیدیم گفتند نیمه شب کتاب های کتابدار رو ریختند بیرون وقتی همه خواب بودند همین طور پارتیش بین کتابخانه را بدون اجاره شب برداشتند اگر قصدتان بیرون کردن اینها نبود چرا پارتیشن را جمع کردید چرا برق را دستور دادید روی کتابدار قطع کنند …

  19. آقایان تا کی بچه ها ی مردم به طرف اعتیاد کشیده نشود وقتی اینطور دم از منویات مقام معظم رهبری می زنند اما خودشان به توصیه ها عمل نمی کنند مگر غیر از این بود که مردم از آنجا استفاده می کردند اتفاقا مردم روستا خیلی از این کار ناراحت هستند خانمهای ما تنها تفریحشان مطالعه در آن کتابخانه بود لطفا مسئولین رسیدگی کنند مسئول محترم سایت لطفا از فرماندار و بخشدار بخواهید عملا وارد قضیه شود چرا همه ساکتند 

  20. آقای مرادی لطفا از فرماندار بخواهید پیگیری کنند .اداره کتابخانه ها چرا ساکتید اگر مستندات دارد ارائه کنید 

  21. سلام دوستان محترم مگر شما در محل حضور دارید که این چنین خود رای نظر میدید مثل اینکه شما با آقای فرهادی خصومت شخصی دارید لطفل منصفانه نظر بدید.شما ها کجا هستید در حالی که کسی ورود به کتابخانه نمیکنی و صرف کتابخانه بود اگر به شماست مسئولین..مسئولیت را به شما واگذار کرده تا خدای نا کرده مورد تهمت شما قرار نگیرد

  22. سلام ما در منطقه حضور داریم.چه خصومتی با آقای فرهادی داریم؟انتظار دارید تحسینش کنیم برای این کار؟وقتی این برخورد با تنها محل فرهنگی جوانان محروم این منطقه میشه چه جوری باید تشکر کنیم …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.