• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
2

برگزاری مراسم سالروز فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه و اکتشاف نفت در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 14272
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از برگزاری مراسم سالروز فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه و اکتشاف نفت در مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ابراهیم پیرامون اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت صد و هفتمین سالگرد اکتشاف و استخراج نفت در ایران مراسمی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از برگزاری مراسم سالروز فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه و اکتشاف نفت در مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ابراهیم پیرامون اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت صد و هفتمین سالگرد اکتشاف و استخراج نفت در ایران مراسمی تحت عنوان سالروز فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان را در این شهر برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این مراسم، سفرای کشورهای خارجی عضو اتحادیه اپک حضور خواهند یافت. یکی از این سفرا در مراسم سخنرانی می‌کند.مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: در این مراسم، چند سخنرانی مهم خواهیم داشت. عالیترین مقام وزارت نفت و عالی ترین مقام غیر نفتی حضور خواهد یافت.

پیرامون با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و اساتید برجسته تاریخ در این مراسم حضور دارند، عنوان کرد: زمان برگزاری این مراسم پنج شنبه ساعت دو بعدازظهر در تالار اجتماعات باشگاه مرکزی مسجدسلیمان است.وی در ارتباط با برنامه‌های دیگر این روز گفت: مسئولان به همراه سفرای کشورهای عضو اپک صبح پنج شنبه از چاه شماره یک، پارک موزه نفت، کارخانه پالایشگاه، گوگردسازی و تقطیر و همچنین کارخانه برق تمبی بازدید می‌کنند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، فعالیت نفتی در مسجدسلیمان با فوران چاه شماره یک خاورمیانه در سال ١٢٨٧ خورشیدى (١٩٠٨ میلادی) و فعالیت مهندسان شرکت نفت دارسى آغاز شده و سپس چاه هاى نفت یکى پس از دیگرى حفاری و به بهره بردارى مى رسیدند.جویندگان کار از اقصى نقاط کشور به این محل هجوم آورده و مدنیت آن را تشیکل دادند و بدین ترتیب نخستین شهر صنعتى ایران به وجود آمد. مسجدسلیمان با همه خدمات اقتصادى، ملى و صنعتى که سالیان متمادى به کشور ارائه کرده واقعا جاى آن داشت که مجددا شکوفایى گذشته‌اش احیا شده و از زوال قطعى قدمت و جایگاه این شهر جلوگیری شود.

با الحاق چهار ناحیه نفتی لب سفید، قلعه نار، هفتگل و نفت سفید در دی ماه سال ١٣٧٧ شرکت بهره بردارى نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان یکى از شرکتهاى فرعى شرکت ملى مناطق نفتخیز جنوب تاسیس شد. این شرکت که فعالیت هاى خود را عملا از سال ١٣٧٨ شروع کرده از قسمت غرب تا ٧۵ کیلومترى پلدختر و از قسمت شرق تا ٢۵ کیلومترى ایذه را شامل مى شود. در حال حاضر شرکت بهره بردارى نفت و گاز مسجدسلیمان داراى ۴٩٢ حلقه چاه فعال و غیر فعال، ٩ واحد بهره بردارى، چهار ایستگاه تقویت و تزریق گاز بوده و در محدوده اى به طول ١۴٠ کیلومتر فعالیت مى کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.