• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

مشروح گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از بازديد مسئولين استاني و شهرستاني از پروژه پتروشيمي مسجدسليمان + تصاوير

  • کد خبر : 14236
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۱۶

دكتر يوسف داودي: در حال حاضر بیش از 300 نفر در شركت پتروشيمي مسجدسليمان مشغول به کار هستند و روز به روز به تعداد این عزیزان افزوده خواهد شد/ در فاز اول بیش از 4500 نفر مستقیم مشغول به کار خواهند شد /دست همه مدیران استان و شهرستان را به گرمی می فشارم و از […]

دكتر يوسف داودي: در حال حاضر بیش از 300 نفر در شركت پتروشيمي مسجدسليمان مشغول به کار هستند و روز به روز به تعداد این عزیزان افزوده خواهد شد/ در فاز اول بیش از 4500 نفر مستقیم مشغول به کار خواهند شد /دست همه مدیران استان و شهرستان را به گرمی می فشارم و از آن ها مي خواهيم مثل هميشه کمک کنند تا این طرح ها راه اندازی شوند.

فرماندار مسجدسليمان: حضور استاندار به همراه 5 معاونش برای رفع مشکلات آلومینیوم و پتروشیمی نشان از اراده مقامات عالی استان برای حل مشکلات مسجدسليمان مي دهد.

مهندس حاجتي: اميدواريم با پیگیری های جناب دكتر داودی بتوانیم شاهد منطقه ویژه اقتصادی باشیم/ مجموعه استانداري دارد مطالعات تکمیلی را برای مسجدسلیمان انجام مي دهد که مسحدسليمان را به عنوان اولین موزه شهر کشور مطرح کنیم.

مهندس عماد: کار ارزشمند دکتر داودی بسیار پسندیده و قابل تقدير است به این دلیل که جامعه ما از نبود شغل و از وجود بیکاران تحصیلکرده در رنج و عذاب است.

امام جمعه مسجدسليمان: اگر جايي ما ابراز نگراني كرديم به خاطر اين بود كه دلمان براي جوانان شهرمان مي سوزد كه بحمدالله با توضيحات دكتر داودي و بازديدي كه امروز از منطقه داشتم ام اين نگراني برطرف شد/ پتروشيمي مسجدسليمان دارد بيشترين اميد را به منطقه ي نا اميد ما بر مي گرداند.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جمعي از مديران ارشد خوزستاني به همراه مسئولين شهرستان و اصحاب رسانه از روند اجرايي پروژه پتروشيمي بازديد به عمل آوردند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسليمان در سخناني ضمن تبریک اعياد شعبانیه و همچنين روز آزادسازی خرمشهر و 5 خرداد روز مسجدسلیمان در ارتباط با روند اجرايي پروژه آلومينيوم گفت: همه می دانند پروسه فایناس یک پروسه طولانی ست این پروسه برای ما 4 سال زمان گرفت در هفته گذشته در جلسه ای که با دکتر سیف داشتم به جز پتروشیمی مسجدسلیمان هیچ پروژه دیگری نتوانست از فایناس چین استفاده کند وي ادامه داد: اين کار ساده ای نیست اما اين افتخار عظیم را ما نیافریدیم بلکه خالقان فتح خرمشهر آفریدند که بی نام و نشان رفتند و آزادی و آرامش را به ملت ما هدیه کردند و باعث شده است امروز همکاران چینی من بسیار از این فضای امني كه برايشان به وجود آمده است خشنود و خرسند باشند. دكتر داودي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت:

به طور قطع خدمت مردم عرض می کنم از 4 ماه قبل قرارداد ما با طرف چینی شروع شده و پیش پرداخت آن نيز پرداخت شده است. حدود 25 میلیون دلار ما لاینسس خریدیم ما در مهندسی پایه بیش از 40درصد پیشرفت داشتیم. انشالله مهندسي پایه ما ظرف یکی دوماه آینده که تمام شود بخشی از خریدهای ما و کارهای سایت آغاز خواهد شد. مردم در سال آینده در این مقطع قطعاً شاهد پیشرفت قابل ملاحظه اي خواهند بود. ما یک پروژه تکنولوژی محور هستیم سه تا لاینسس داریم یک لاینس آمونیاک از سویس و دو لاینس اوره از ژاپن. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر داودي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 نفر در شركت پتروشيمي مسجدسليمان مشغول به کار هستند و روز به روز به تعداد این عزیزان افزوده خواهد شد. وي ادامه داد: در فاز اول بیش از 4500 نفر مستقیم مشغول به کار خواهند شد و این منهای 250 مینی بوسي است که باید پرسنل را جابجا و 100 کامیوني كه روز انه باید در این جا تردد نمايند. وي گفت: من مطمئنم باافتتاح فاز اول پتروشيمي مسجدسليمان شمال خوزستان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. دكتر داودي در پايان سخنان خود گفت: دست همه مدیران استان و شهرستان را به گرمی می فشارم و از آن ها مي خواهيم مثل هميشه کمک کنند تا این طرح ها راه اندازی شوند. بنده به عنوان یک کارشناس عرض می کنم این جا امکان اجرای تمام طرح های توسعه وجود دارد. این جا یک عسلویه کوچک است این طرح های توسعه باید اجرا شوند و اين باید جز مطالبات شما مسئولين و مردم از ما باشد ما تمامی انتقادات را با جان و دل می پذیریم و هرگز در منطقه نگاه سیاسی نخواهيم داشت.

سخنران بعدي مهندس گوروئي فرماندار مسجدسليمان بود وي ضمن تشكر از مجموعه پتروشیمی گفت: به لطف خدا شرایط در مسجدسلیمان روی ریل افتاده است كه اين حاصل زحمات همگان به خصوص مجموعه محترم استانداري و در رأس آن ها دكتر مقتدايي استاندار محترم خوزستان و مسئولين شهري بوده است. وي ادامه داد: حضور استاندار به همراه 5 معاونش برای رفع مشکلات آلومینیوم و پتروشیمی نشان از اراده مقامات عالی استان برای حل مشکلات مسجدسليمان مي دهد. فرماندار مسجدسليمان ادامه داد: پروژه هايي مثل پتروشيمي و آْومينيوم باید باعث ایجاد تعلق خاطر در شهر شود. حضور پتروشیمی و آلومینیوم در کنار همدیگر ظرفیت های مشترکی را ایجاد کرده است که می توانند از این ظرفیت های مشترک استفاده کنند همه دستگاههای اجرایی مکلفند با کلیه بنگاههای اقتصادی همکاری کنند یکی از مسایلی که می تواند تعلق خاطر بین مردم ایجاد کند اقدامات عام المنفعه است اميدوارم بنگاههای اقتصادی در پروژه های عام المنفعه نيز مشارکت کنند.

مهندس حاجتي معاون برنامه ریزی استانداری نيز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: استاندار خوزستان حساسیت خاصی در ارتباط با روند اجرای پروژه ها به ویژه پروژه هایی که در مناطق مشکل دار از نظر نرخ بیکاری در استان به سر می برد دارد به همین دلیل تمام شهرستان هایی که اولویت های استان هستند به صورت ویژه مورد توجه قرار مي گيرند که یکی از آن شهرستان ها مسجدسلیمان است. وي ادامه داد: برای مسجدسلیمان برنامه ریزی های خوبی شده هر چند در شرایط تحریم هستیم اما آینده را بسيار روشن می بینم. حاجتي ادامه داد:

ما معتقدیم دو استراتژی عمده برای توسعه مسجدسلیمان می توانیم مد نظر قرار دهیم یکی از ان استراتژی ها همین منطقه اي ست که در آن قرار گرفته ایم و قرار است با پیگیری های جناب دكتر داودی بتوانیم شاهد منطقه ویژه اقتصادی باشیم که هم شرکت پتروشیمی هم آلومینیوم با صنایع پایین دستی اشان بتوانند مستقر شوند و طبیعتاًً ظرف چند سال آینده شاهد شکوفایی اقتصادی ظرف در شهرستان باشیم. ايشان ادامه دادند:

اولویت دیگر بخش گردشگری است بخش گردشگری به موتور تولید و اشتغال در دنیا معروف است. مجموعه استانداري دارد مطالعات تکمیلی را برای مسجدسلیمان انجام مي دهد که مسحدسليمان را به عنوان اولین موزه شهر کشور مطرح کنیم. مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین ها در منطقه مطرح است و این یک امتیاز بزرگی ست که می توانیم با توسعه گردشگری باعث رونق شهرستان شویم. همچنین داریم تلاش می کنیم با هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی و سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور 20 درصد از طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان را به این منطقه بیاوریم که طبیعتاً شهرهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ازآن بی نصیب نخواهند بود. وي در ارتباط با پروژه پتروشیمی گفت: اجرای اين پروژه عظيم اثرات مثبتی در منطقه خواهد گذاشت. من و تیم استانداری با تمام وجود آماده کمک به دوستانمان در پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم اگر چه خود آقای دكتر داودی از مدیران بسیار موفق هستند که دارند چنین پروژه عظیمی را اجرا می کنند. وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: از پیمانکار چینی می خواهم سرعت کار را بیشتر کند معلوم نیست بعد از تحریم ها چینی ها در فضای رقابتی بتوانند کارشان را ادامه دهند مگر این که در این مقطع کارشان را به خوبی انجام دهند. انتظار ما از دوستان چینی این است از این حالت لاک پشتی خارج شوند این شرایط تحریم همیشگی نیست اگر بعد از برداشته شدن شرایط تحریم بخواهند حضور داشته باشند بر اساس عملکردی ست که در این منطقه خواهند داشت. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مهندس عماد معاون استاندار خوزستان نيز در سخنان كوتاهي ضمن تشكر از دكتر داودي به خاطر زحماتي كه براي برون رفت مسجدسليمان از وضعيت موجود مي كشد گفت: کار ارزشمند دکتر داودی بسیار پسندیده و قابل تقدير است به این دلیل که جامعه ما از نبود شغل و از وجود بیکاران تحصیلکرده در رنج و عذاب است. همه مسئولین کشور و استان دغدغه این امور را دارند به نظر من ایجاد شغل یک معروف و بیکاری یک منکر است كه اميدواريم همه مسئولین استان و شهرستان با همدلی و همراهی حرکت های گسترده و شایسته ای را انجام دهند. وي گفت: من به دکتر داودی قول می دهم همه مجموعه مدیریتی استان از ایشان پشتیبانی خواهند کرد، چرا كه با اين كار يك معضل اجتماعي رادر شهرستان برطرف خواهند كرد.

حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان آخرين سخنران اين جلسه بود. وي با تبريك اعياد شعبانيه گفت: بسيار خوشحالم از اين كه در اين جلسه ي اميد بخش حضور دارم و در همين جا از زحمات برادران داودي كمال تشكر و سپاسگزاري را دارم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماينده ولي فقيه و امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: وقتي مي بينم معاونين استاندار در اين جلسه حضور مي يابند باعث خوشحالي من مي شود. خوشحالم از اين كه در آستانه نزديك شدن به چهلمين سال پيروزي انقلاب داريم نزديك مي شويم به كليد واژه هاي اساسي براي عمران و پيشرفت. كليد واژه هايي مثل اعتدال و اميد كه از كلمات فوق العاده مهم دين ماست. حجت الاسلام اميني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خوشحالم از اين كه برادران داودي با همه حرف ها يك لحظه براي پيشرفت پروژه عظيم پتروشيمي آرام ندارند و همان گونه كه دكتر داودي فرموده اند هزاران جوان مسجدسليماني در اين پروژه مشغول به كار خواهند شد كه اين بسيار ارزشمند است وي ادامه داد: اگر جايي هم ما ابراز نگراني كرديم به خاطر اين بود كه دلمان براي جوانان شهرمان مي سوزد كه بحمدالله با توضيحات دكتر داودي و بازديدي كه امروز از منطقه داشتم ام اين نگراني برطرف شد.وي با بيان اين كه من معتقدم پتروشيمي مسجدسليمان دارد بيشترين اميد را به منطقه ي نا اميد ما بر مي گرداند به سخنان خود پايان داد.

123IMG_4615 copyIMG_4618 copy IMG_4610IMG_4618 copyIMG_4685 copyIMG_4730 copy

IMG_4696 copy

گزارش و تصاوير: سعيد مرادي +سحر طاهري

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=14236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. درود بر برادران داودي، درود بر حاج آقا

  2. سلام آقاي دكتر داودي. ممنون از اين كه شفاف هستيد و شفاف با مردم حرف مي زنيد. آقا اگه هر مدت يك بار همينطور به مردم اطلاعات ارائه بدهيد خيلي بهتر است. ما چيزي را كه از خودتان بشنيوم خيالمان راحت تر است. خدا خيرت بدهد.

  3.  ما تمامی انتقادات را با جان و دل می پذیریم و هرگز در منطقه نگاه سیاسی نخواهیم داشت. کاشکی مسولینی که به با توجه به قضیه انتخابات دارند در کار پتروشیمی مسجد سلیمان وقفه میندازند  و کار شکنی میکنند به این جمله اخر دکتر داودی توجه میکردند.

  4. به نظر من آنچه امام جمعه را محبوب كرده همين انعطاف پذيري اوست. خدا خيرت بدهد.

  5. زنده باد حاجی.خداوکیلی اولین روحانی که توی دلم جاداری خودتی

  6. بالخره غير بومي استخدام كرده بودند يا نه؟

  7. بخدا يه كم دلگرم شديم واقعا داشتيم سرخورده مي شديم. دمت گرم حاج يوسف..

  8. به نظر من مشكل پتروشيمي روابط عمومي ضعيفش است…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.