• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
2

پایداری و بهره وری بهینه از نیروی انسانی با ارتقای ساختار سازمانی

  • کد خبر : 13614
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پایداری و بهره وری بهینه از نیروی انسانی رمز موفقیت یک سازمان است و برنامه ریزی و تنظیم یک چارت سازمانی روزآمد می تواند تضمین کننده این موفقیت باشد. مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اصلاح و ارتقای ساختار نیروی انسانی این شرکت پس از 15 […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پایداری و بهره وری بهینه از نیروی انسانی رمز موفقیت یک سازمان است و برنامه ریزی و تنظیم یک چارت سازمانی روزآمد می تواند تضمین کننده این موفقیت باشد.

مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اصلاح و ارتقای ساختار نیروی انسانی این شرکت پس از 15 سال خبر داد و گفت: چارت سازمانی این شرکت که از بدو تأسیس هیچگونه بازنگری در ان صورت نگرفته بود، مشکلاتی در بحث نگهداشت منابع انسانی برای این شرکت وجود آورده بود .

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنام هنگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، حشمت اله علاسوند افزود: در ساختار طراحی شده در بدو تأسیس، به دلیل پایین بودن سطح سمت ها، کارکنانی که با صرف هزینه های بسیار زیاد آموزش های لازم را طی کرده و با کسب تجارب ارزشمند آماده بهره برداری بودند به دلیل عدم امکان رشد و ترقی سازمانی درخواست انتقال و جابه جایی را مطرح کرده و در واقع ثمره این افراد نصیب شرکت های دیگر می شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که نیروهای این شرکت با تحصیلات عالیه وارد سیستم شده و سالیان سال با ساختار خود را وفق داده اند مهاجرت و انتقال آن ها برای شرکت های دیگر تماماً منفعت تلقی می شد.

وی افزود : بنا به درخواست های مکرر مدیران این شرکت و مساعدت همکاران در شرکت های مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت، اصلاح و ارتقای ساختار نیروی انسانی این شرکت مطرح و با توجه به توضیحات و توجیهات ارائه شده مورد موافقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی حدود 5 سال زمان برد تا به نتیجه رسید و به صورت خاص و ویژه و همچنین به عنوان پایلوت سایر شرکت ها مورد موافقت واقع شد تا این نقیصه با ابلاغ رسمی و تغذیه سیستمی از اواخر اردیبهشت نهایی و اجرایی شود.

حشمت اله علاسوند ادامه داد: با اصلاح و ارتقای ساختار موجود، بیشتر سمت های سازمانی 1 تا 2 رتبه غنی شدند و از یک ساختار پایین دستی به یک ساختار بالادستی، مهندسی و دانش محور مبدل شده است. وی با اشاره به وجود محرومیت های اجتماعی و نبود امکانات رفاهی در این شهر که موجب شده آمار انتقالی و مهاجرت نیروی انسانی در این شرکت بالاترین میزان در بین شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران باشد گفت: با اصلاح و ارتقای ساختار می توان خوشبین و امیدوار بود که با تقویت انگیزش سازمانی شاهد کاهش درخواست های انتقال کارکنان و در نتیجه افزایش بهره وری از منابع انسانی موجود که افرادی متبحر ، آموزش دیده ، ساختار محور ، متخصص و کارکشته می باشند خواهیم بود .

یادآوری می نماید شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با 106 سال قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه محسوب می شود و در گستره ای به وسعت 27000 کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان و بخش هایی از استان های ایلام و لرستان فعالیت می نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.