• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

پيگيري يك خبر/ هوشمندسازي مدارس مسجدسليمان به كجا انجاميد؟

  • کد خبر : 13324
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: مدرسه هوشمند به عنوان يکي از مهم ترين مولفه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران، يک سازمان آموزشي و پرورشي پويا و يادگيرنده است که در جهت فرآيند يادگيري و بهبود مديريت به صورت نظام يافته بازسازي شده است تا دانش آموزان سطوح مختلف را براي زندگي در عصر اطلاعات […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: مدرسه هوشمند به عنوان يکي از مهم ترين مولفه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران، يک سازمان آموزشي و پرورشي پويا و يادگيرنده است که در جهت فرآيند يادگيري و بهبود مديريت به صورت نظام يافته بازسازي شده است تا دانش آموزان سطوح مختلف را براي زندگي در عصر اطلاعات و ارتباطات آماده نمايد. يک مدرسه ي هوشمند، به عنوان يک سازمان يادگيرنده، در طول زمان تکامل يافته، و به طور مستمر، کارکنان حرفه اي خود، منابع آموزشي و توانايي هاي اجرايي اش را توسعه مي دهد. مدرسه هوشمند مدرسه اي است که در آن روند اجراي کليه فرآيندها اعم از مديريت، نظارت، کنترل، ياددهي، يادگيري، منابع آموزشي و کمک آموزشي، ارزشيابي، اسناد و امور دفتري، ارتباطات و مباني توسعه آن ها، در جهت بهبود نظام آموزشي و تربيتي پژوهش محور طراحي شده است. در حقیقت هدف استفاده از تجهیزات کمک آموزشی، حل مسائل و مشکلات آموزش از طریق بررسی و کنترل کلیه عوامل مؤثر در یادگیری و مجموعه اجزای تشکیل دهنده فرآیند آموزش است. تکنولوژی آموزشی عبارت است از: طرحی سازمان یافته و استقرار یک سیستم یادگیری که از مزایای روش‌های نوین ارتباط جمعی و شیوه های جدید تدریس مانند استفاده از تجهیزات سمعی و بصری و کمک آموزشی بهره برداری نماید. بسیاری از کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان با حرکت به سمت هوشمندسازی مدارس به سامان دهی بخش آموزش پرداخته اند. این امر باعث گردیده تا کشورهای در حال توسعه هم درصدد تجهیز مدارس به این تجهیزات هوشمند کننده باشند. پژوهشگران با توجه به روند هوشمندسازی مدارس به این نتیجه رسیده اند که در پایان سال 2011 در سراسر جهان از هر هفت کلاس یک کلاس دارای تجهیزات هوشمند کننده از جمله برد هوشمند و دیتا پروژکتور می باشد. در 29آذر سال93 سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مشروح گزارش جلسه ویژه ای در خصوص هوشمندسازی مدارس كه در فرمانداري با حضور مهندس گورویی فرماندار، قاسمی منجزی مدیریت آموزش وپرورش و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری مسجدسلیمان برگزار گردید را منشر نمود كه طي مصوبه اي سهم هر اداره و سازمان در هوشمندسازی مدارس به شرح ذيل مشخص گرديد:

آموزش و پرورش ۳۵ کلاس

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ۶۵ کلاس

شهرداری مسجدسلیمان ۱۰ کلاس

شهرداری گلگیر ۲ کلاس

دهیاری بازار تمبی ۱ کلاس

راه و ترابری ۲ کلاس

مجموعه رسانه ای شهرستان ۱ کلاس

کارخانه سیمان ۱۰ کلاس

سپاه پاسداران ۵ کلاس

سازمان آب ۲ کلاس

پخش فراورده های نفتی ۱ کلاس

صنعت و تجارت و معدن ۲ کلاس

جهادسازندگی ۱ کلاس

امورعشایر ۱ کلاس

کار و رفاه اجتماعی ۱ کلاس

سازمان برق ۱ کلاس

اداره مخابرات ۱ کلاس

دانشگاه آزاد اسلامی ۲ کلاس

دانشگاه پیام نور ۱ کلاس

فنی و حرفه ای ۱ کلاس

سازمان تامین اجتماعی ۱ کلاس

شبکه بهداشت و درمان ۱کلاس

بخشداران مرکزی و گلگیر مکلف شدند که روستاهای خود را هوشمند نمایند. در آن جلسه مهندس گورویی در سخنانی بیان نمود: واقعیت این است که راندمان و کیفیت در مدارس پایین است و یکی از دلایل عمده این امر فقدان تجهیزات سمعی و بصری و تکنولوژی روز در مدارس می باشد. وی ادامه داد: انتظار این است عزیزان با علاقه و تمایل خاصی در این امر وارد شوند تا انشاالله با کمک دستگاه های اجرایی بتوانیم سطح کیفی آموزش را در شهرستان بالا ببریم. همچنين منوچهر قاسمی منجزی در سخنانی اظهار کرد: جایگاه ما در استان و کشور جایگاه خوبی نیست و مهم ترین دلیل این افت نبود تکنولوژی روز در مدارس است.

حال بعد از گذشت بيش از سه ماه از اين جلسه سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با پيگيري هايي كه انجام داد متوجه شد تنها شهردراي گلكيري 1 كلاس از 2 كلاس متعهد شده، اداره آموزش و پرورش مسجدسليمان 21 كلاس از 35 كلاس متعهد شده، دهياري بازار تمبی ۱ کلاس متعهد شده و اداره امور عشار يك دستگاه كامپيوتر را اهدا نمود و ديگر ادارات به تعهدات خود تا اين لحظه عمل نكرده اند. سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بر خود لازم مي داند وضعيت هوشمندسازي مدارس و تعهدات مديران را مرتباً پيگيري و در اين سايت منتشر سازد. اميدواريم كه مديران مسجدسليماني هر چه سريع تر به وعده هاي خود عمل كنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. ميلون ها تومن پول اين طرف و اونطرف هزينه ميشه بعد بعضي ادارات نميتونن ا كلاس رو هوشمند كنن.

  2. اگه تو شهري مث دزفول بود حالا تمام كلاس ها هوشمند شده بودند

  3. آقاي مرادي دست شما درد نكند به خاطر پيگيري هايتان باز هم شهردرای گلکیر و دهیاری بازار تمبی

  4. يعني واقعا اين آقايون نميتونن به فرزندان اين شهر كمك كنند. اون هم به آموزش و پرورشي كه متعلق به فرزندان خودشون هم هست. به جاي اين همه ………….. يه كم به بچه هاي اين شهر كمك كنند.

  5. درود مرادي جان

  6. ضمن خسته نباشيد به دست اندركاران سايت موفق باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان لطفا بحث هوشمندسازي را تا حصول نتيجعه پيگيري كنيد. تا مردم بفهمند بعضي از مديران فقط بلدند حرف بزنند و و عده بدهند اما پاي عمل كه مي رسد…

  7. آقا مگه مجبور بودند قول بدن كه حالا نتونن يا نخوان اجرا كنن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.