• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
1

رئیس مرکز بهداشت خوزستان: 1866 بیمار HIV مثبت در خوزستان وجود دارد

  • کد خبر : 1311
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

یک هزار و 866 بیمار HIV مثبت در خوزستان وجود دارد که این رقم برای جمعیت چهار میلیون و 500 هزار نفری استان نگران کننده است. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سید محمد علوی در نشست خبری که ظهر امروز در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یک هزار و 866 بیمار HIV […]

یک هزار و 866 بیمار HIV مثبت در خوزستان وجود دارد که این رقم برای جمعیت چهار میلیون و 500 هزار نفری استان نگران کننده است.

به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سید محمد علوی در نشست خبری که ظهر امروز در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یک هزار و 866 بیمار HIV مثبت در خوزستان وجود دارد که این رقم برای جمعیت چهار میلیون و 500 هزار نفری استان نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار، تعداد بیمارانی است که شناسایی شده‌اند ادامه داد: از تعداد بیماران شناسایی نشده آماری در دست نیست، با این حال خوزستان در رده‌های میانی فهرست استان‌های کشور از نظر شناسایی بیماران است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان علاوه بر ایدز، هپاتیت C را یکی دیگر از بیماری‌های خطرناک بیان کرد و گفت: بیش از 70 درصد بیماران هپاتیت C معتادان تزریقی هستند که از طریق سرنگ آلوده مبتلا می‌شوند و به دلیل اینکه واکسنی برای این بیماری کشف نشده است مبتلایان به آن سیر صعودی دارند.

وی از راه اندازی مرکز مشاوره رفتاری در مرکز بهداشت خوزستان خبر داد و تصریح کرد: این مرکز به همه بیماران رفتارهای پرخطر به صورت رایگان مشاوره می‌دهد و شماره تماس‌های 3337691 و 3337694 راه‌های برقراری ارتباط با این مرکز مشاوره است.

علوی با بیان اینکه پزشک خانواده یکی از برنامه‌های راهبردی وزرات بهداشت است عنوان کرد: اجرای درست و برنامه ریزی شده طرح پزشک خانواده از مراجعات مکرر بیماران به مطب پزشکان ومصرف بی‌رویه دارو جلوگیری می‌کند و به علمی شدن درمان کمک می‌کند.

وی خوش بینی خود را از اجرای طرح پزشک خانواده در خوزستان ابراز کرد و خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمار به دست آمده از سامانه، دو میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت شهری استان در سامانه طرح پزشک خانواده وارد شده‌اند که از این تعداد 800 هزار نفر به پزشک خود لینک شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در شهرهای آبادان، خرمشهر و بهبهان اجرا شده است و در شهرهای شوش، گتوند، شوش‌تر و دزفول در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.