• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
0

نامه ي جمعي از اهالي كوي شهيد اورك در ارتباط با سردخانه بیمارستان نفت

  • کد خبر : 12962
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

جناب آقای سعید مرادی مدیرمسوول باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با درود فراوان احتراما همان گونه که در جریان هستید هم اکنون چندین سال است که وجود سردخانه های اجساد بیمارستان های نفت و22بهمن، اهالی ساکن در کوی شهید اورک واقع در چهار راه بهداری جنب اتوبوسرانی قدیم شهرداری را به خاطر مشکلاتی که دارند، به […]

جناب آقای سعید مرادی مدیرمسوول باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان

با درود فراوان

احتراما همان گونه که در جریان هستید هم اکنون چندین سال است که وجود سردخانه های اجساد بیمارستان های نفت و22بهمن، اهالی ساکن در کوی شهید اورک واقع در چهار راه بهداری جنب اتوبوسرانی قدیم شهرداری را به خاطر مشکلاتی که دارند، به ستوه آورده است که با پیگیری های چندین ساله مردم و نماینده آن ها بازسازی سردخانه بیمارستان نفت برای راه اندازی دوباره در سال 91 با پشتیبانی بی دریغ حاج آقای امینی متوقف و موضوع در جلسه شورای سلامت شهرستان که نماینده بیمارستان های یادشده هم درآن حضور داشتند درتارخ7/4/91 مطرح و تصمیم به جابجایی آن ها در اسرع وقت گرفتند که نه تنها تاکنون میسر نشده بلکه به تازگی بیمارستان نفت در یک اقدام خالی از مسوولیت و به دور از توجه به آسایش و آرامش مردم اقدام به احداث ساختمان جدیدی برای سردخانه اجساد و کالبد شکافی، درست در روبروی سردخانه اجساد کنونی، نموده که بنا به دلایل زیر اعتراض و ناخشنودی مردم محل را به دنبال داشته است:

1-نخست این که چرا مدیریت بیمارستان نفت بدون در نظر گرفتن تعهد خود در شورای سلامت سال 91 مبنی بر حل مشکل و جابجایی سردخانه در اسرع وقت،خلاف وعده قانونی و لازم الاجرای خود دست زده و اقدام به ساخت سردخانه اجساد با سالن کالبد شکافی گرفته است؟

2-چرا مصوبات شورای سلامت شهرستان مورخ 7/4/91که لازم الاجرا هستند، توسط نهادهای قانونی مثل شهرداری و فرمانداری پیگیری نمی شوند و تنها بر روی کاغذهستند؟ که اگر این امر از آن زمان تاکنون اجرا می شد و به حقوق مردم احترام گذاشته می شد مدیریت بیمارستان نفت به خود اجازه این قانون شکنی دوباره را نمی داد.

3- در بازدیدی که فرماندار محترم در ماه گذشته با حضور نمایندگان بیمارستان و نماینده مردم محل از بیمارستان به عمل آوردند خود فرماندار محترم متوجه این موضوع شده اند که بیمارستان صدها متر مربع فضای مرده و بدون استفاده دیگر دارد و می شود برای همکاری در آرامش و آسایش مردم، این سردخانه را به آنجا منتقل کرد.

4-بنا براعتراف خود مسوولین بیمارستان (که ایجاد سالن کالبد شکافی را هم اذعان نمودند) این سردخانه اجساد به همراه سالن کالبد شکافی خواهد بود که مشکل را دوچندان و صدچندان می کند به دلیل این که بعدا از شهرستان های اندیکا و لالی و ایذه و هفتگل هم غریب به یقین حتماً در ماه چند مورد کالبد شکافی هم خواهیم داشت که این امر منجر به حضور بستگان متوفی و ازدحام ناخواسته آنان و مشکلات ترافیکی و آلودگی های صوتی بعدی آن در محل خواهد شد.

5-کاروان های عزاداری هنگام حمل جنازه به سردخانه و بعد در حمل آن به گورستان همیشه با سروصدا و شیون و فریادهای دلخراش همراه است که گه گاه با تیراندازی که سنت محلی است، همراه است …

6- رها کردن البسه متوفی در جلوی سردخانه های فعلی همیشه منظره ای زشت و غیر بهداشتی که بوی تعفن آن تا مدت ها در محل باقی می ماند، درست می کند. چه تضمینی است که در جلوی درب ورودی سردخانه جدید هم این مورد تکرار نشود …

اکنون با توجه و عنایت حضرتعالی به این موارد چطور شورای سلامت شهرستان مورخه2/12/93 که متولی بهداشت روحی و روانی مردم است به استدلال بیمارستان در نیاز به سردخانه اجساد خود بها می دهد اما به این که این سردخانه کجا باید واقع شود توجه نمی نماید و اجازه می دهد که در محل مورد اختلاف و مناقشه با مردم،بنا شود- آن هم با درج این مطلب که درب این سردخانه باید دردرون بیمارستان باز شود. چراکه:

1-هیچ تضمینی وجود ندارد که مدتی بعد که آب ها از آسیاب افتاد و مدیریتی هم عوض شد درب این سردخانه به نزدیک ترین و بهترین مکان فیزیکی خود باز شود یعنی در محل زندگی مردم.

2-مدیریتی که مصوبه سال 91 را به راحتی اجرا ننمود و اکنون هم به احداث ساختمان جدیدی برای سردخانه اجساد خود در محل اقدام نموده، باز هم پیمان شکنی کند.

3-هر سال به تعداد مردم محل و کودکان و دانش آموزان مردم و نیز به عابران محل افزوده می شود کودکانی که آینده سازان این کشورند. چرا باید با افسردگی و نامیدی و کاهش امید به زندگی و ایجاد فکر خودکشی در مردم توجه ننمود.

4- بنا بر موقعیت فیزیکی محل ساخت سردخانه که قابل اثبات است نمی توان مرده را در کریدرهای پیچ درپیچ بیمارستان تاباند تا مثلا از درب اصلی آن به صاحب آن برسانند بنابراین بهترین جا برای تحویل مرده به صاحبان آن در کنار خود سردخانه – یعنی در میان محل زندگی مردم است. و این نشان می دهد که بیمارستان فعلا می خواهد اجازه ساخت را بستانند و تا بعدهم برایشان فرصتی خواهد بود.

بنابراین این مصوبه تازه شورا که نه تنها مشکل مردم را حل نمی کند بلکه رسما ابزار غیر قانونی ساخت سردخانه اجساد در میان محل مسکونی مردم را قانونی می کند و این جفا و ستمی نابخشودنی به مردم خداجوی و مسضعف محل است که در میان شان خانواده های شهید و مفقودالاثر هم هست که امیدواریم با کمک شما اصحاب رسانه در خبر رسانی به گوش مسوولین این مشکل به درستی حل شود. در همین جا از کوشش های بی دریغ و خالصانه آقای امینی امام جمعه شهر وتوجه فرماندار گرامی سپاسگزاری می نماییم. و از شما برادر گرامی هم برای توجه و عنایت و بازتاب رسانه ایی آن سپاسگذاریم.

 جمعي از اهالي كوي شهيد اورك

Photo-0644Photo-0640

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 18
  1. باسلام باتوجه به اینکه به مسجدسلیمان علاقه مندم ولی گهگاهی دلسردمیشوم وتنهاراه فرار راچاره میدانم چراکه درشهرها دیگرهمه چیزبراساس حقوق شهروندی انجام میشودومردم بفکرزندگی روزمره خودهستنداما درشهرما بابت همه چیزبایدجنگ اعصاب داشته باشیدازابتدایی ترین تا…..مثلاشب وروزدرخیابانهای ما آبی که درکشورهای پیشرفته برای یک لیوان ارزش قائلند ول وهدرمیرودومثال دیگرهمین سردخانه اجسادمتوفیان که یک مسئله کوچک وپیش پاه افتاده است کسی نیست بپرسداینقدرسماجت برای این عملی که باعث افسردگی وسلب آسایش این اهالی میشودبرای چیست؟؟؟؟آیادرشهرهای همجوارما هم بیمارستان ها به همین شکل وبدون درنظرگرفتن حق وحقوق مردم اقدام به چنین کارها میکنند؟؟؟؟ازاصحاب رسانه که ذات کارآنها قلم زدن برای خداست انتظارمیرودبفریادمردم برسیدوبدون رودرباسی عملکردمسولین رابه نقدبکشانند,ووووو درپایان ازآقای مرادی تشکرمیکنیم

  2. با سپاس از مدیریت سایت درخبر رسانی مشکلات مردم عرض میشود که چرا در شهر ما همچون شهرهای دیگر که بر مدار درستی اداره میشوند ،نباید ارگانها ونهادهای قانونی خود مراقبت از اجرای قانون کرده ومثلا به بیمارستان نفت دراین کار غیر قانونی که مخل آسایش روحی وروانی مردم محل است اخطار ندهند وجلوگیری ننمایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    وحتما باید مردم معترض شوند واز کاروزندگی خود عقب بمانند ودرادارات مربوطه شلوغ نمایند وفریاد بزنند تا آنان را به یادآوری انجام وظایف قانونی خود
    بیندازند؟؟ واین براستی که دور از شان وشخصیت مقامات مسوول در شهری ست که 1000شهید گلگون دکفن تقدیم انقلاب وجنگ تحمیلی کرده است وبراستی که بی احترامی به مردم خداجوی و انقلابی ست.

  3. مسئولین محترم شهر مسجد سلیمان خواهشمندیم نسبت به تغییر مکان سردخانه کوی شهید اورک هرچه سریع تر اقدام فرمائیدچرا که ما اهالی این منطقه از اجتماع مردم وایجاد سروصدا هیچگونه آسایشی نداریم از قبل کمال تشکر وقدرانی را از شماداریم.

  4. فرماندار محترم مسجد سلیمان.باسلام احتراما به استحضار میرساندما اهالی کوی شهید اورک از وجود سردخانه در این منطقه به علت ایجاد سروصداوگرفتن صلب آرامش مردم نارضایتی خود را اعلام می کنیم.لذا از جنابعالی خواهشمندیم دستورات لازم جهت جابجایی این سردخانه را بفرمائید.از شما کمال تشکروقدردانی را داریم.

  5. سلام جناب مرادی دستت درد نکند.خدایش باید توی این شهر به مسوولین اختراع چرخ را ثابت کرد . بابا بخدا هیج جا حتی آفریقا هم این شکلی نیست . اینکه چه اصراری هست به آزردن مردم واینکه چه اصراری هست به انجام اینکار دراین محل ،خدا میدونه و بس. امیدوارم با حمایت شما در نشان دادن مشکل مردم منطقه ، یکبار برای همیشه این دردسر از محل وزندگی ما دور بشه.

  6. آقای فرماندار محترم ، آقای شهردار،جناب دادستان ، رییس مرکز بهداشت،ورییس بیمارستان نفت ودیگر مسولین بزرگوار جناب استاندار،بازرسی استان …. مشكل ما را حل كنيد

  7. بابا تورو خدا نزارین بیمارستان نفت به همین راحتی حق مردم رو از میون ببره بابا ماهم انسانیم وحقوقی داریم.بخدا پدرمن ناراحتی قلبی داره وهر روز با شیون وزاری وفریادهای جگرسوز کاروانهای عزا حمل مرده،باید خدا خدا کنیم که بلایی سرش نیاد آخه چرا بیمارستان میخواد یکی دیگه راه بندازه الهی کسانیکه میخوان مردم رو گرفتار کنن به روز ودرد ما بشنین . بخدا یکدومشون حاضر نیستن اینجا تومحل ما یه شب زندگی کنن. شب نصفه شب صبح ساعت 4و5 …اصلا روز شب تو تمام سال نداریم.بخدا این کار درست نیست با چه زبونی باید بگیم چرا مسولین کاری نمیکنن که مشکل مردم حل بشه برا همیشه؟

  8. باسلام خدمت جناب مرادی وتشکر از انتشار این خبر.از جناب فرماندار وامام جمعه محترم خواهانیم که به داد ما برسند وآرامش وآسایش که حقوق ابتدایی واساسی مردم است را تایید نمایند.

  9. آقای فرماندار به داد ما برسین شما خیلی بزرگوارین ودلسوز .لطفا به این مشکل ما توجه ویژه کنین.از مدیریت سایت سپاسگذاریم.

  10. بخدا اگه تا حالا پیگیریهای امام جمعه بزرگوار و فرماندار عزیز نبود بیمارستان سردخونه شو تو محل زده بود چون این شرکت نفتی ها به آدمای غیر از خودشون به چشم مزاحم واضافی نیگاه میکنن وهنوزم اون نگاه ارباب ورعیتی سابق رو به مردم دارن.آقای مرادی ممنونیم.

  11. بخدا مادرم ضعف اعصاب گرفته . بچه ی خودم همش صدای جیغ وفریاد کاروانهای عزا رو بازی میکنه وقتی صدای شیون وزاری بلند میشه همه تن وبدنمون میلرزه وفکر میکنیم برا خودمون مشکلی پیش اومده.ما همش تو دلهره ایم. از جلو سردخونه هروقت رد میشم همش با منظره غیر بهداشتی وسایل به جامونده از مرده روبرو میشیم همش یاد مرگ هستیم امید به زندگی نداریم.آخه بچه های ما چه گناهی کردن.واقعا درسته که بیمارستان بیاد حالا یکی دیگه اونم 10 کشابه راه اندازی کنه؟؟؟؟؟؟ خواهشمندم که اجازه ندین تو رو به خون شهدا قسم بابا ماهم شهروند این مملکتیم وحقوقی داریم.

  12. سلام.آقا من 4 تا بچه محصل دارم که هر روز باید از جلو سردخونه رد بشن بروند به مدرسه هاشون همش نگران اینم که نکنه الان تیراندازی بشه یه بلایی سرشون بیاد چون گاهی کاروانهای عزای مراسمات تیر وتفنگ بازی هم میکنن.

  13. این کلک بیمارستان را نباید دست کم گرفت اینها برای مردم ارزشی نمیدانند ودیر یا زود اگر بزاریم که سردخانه را بسازند حتما در خروجی اجساد توی محل باز میشود وبازهم همان آشو وبازهم همان کاسه امیدوارم با همت مردم محل ومسولین بویژه فرماندار وامام جمعه وپشتیبانی خبری وافشاگرایانه برادر مرادی مردم محل به حقوقشان برسند.

  14. سلام آقای مرادی دست شما بی بلا.از اینکه اطلاع رسانی کردید . خدا خیرتون بده . این کار بیمارستان نفت واقعا شرم آوره . امیدواریم فرمادار محترم ودیگر مسولین از جمله امام جمعه دلسوز وپیگیر اجازه چنین کار را ندهند.

  15. امیدوارم بیمارستان نفت به حقوق مردم احترام بگذارد و ساخت این سردخانه را به جایی دیگر منتقل کند تا آرامش در محل بوجود بیاید.آقای مرادی سپاسگذاریم از طرف خود وخانواده های خود درمحل کوی شهید اورک.

  16. آقای فرماندار التماس میکنیم که نزارین این کار انجام بشه خواهش وتمنا میکنیم . شما بزرگ این شهرید وباید به حرف شما گوش بدن این مدیریت بیمارستان نفت قانون گریز..آقای فرماندار ما به امید اقدامات شما برای حل همیشگی این مشکلیم.از جناب مرادی وسایت پر ارزشش هم سپاس گذاریم.

  17. سلام آقای مرادی دست شما بی بلا.از اینکه اطلاع رسانی کردید . خدا خیرتون بده . این کار بیمارستان نفت واقعا شرم آوره . امیدواریم فرماندار محترم ودیگر مسولین از جمله امام جمعه دلسوز وپیگیر اجازه چنین کاری را ندهند.

  18. با سلام ، خواهشمندم یکی به گوش این مسئولین شرکت نفت برساند اینقدر روی اعصاب مردم راه نرن و به حقوق مردم که ابتدایی ترین آن امنیت و آرامش روانی مردم است احترام بگذارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.