• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

حجت الاسلام امینی:
اگر راست می گوئید گره ها را بازکنید، آن هم درشهری که هزار درد دارد/ تجربه سی و هفت ساله من دو کلمه است: قانون و اخلاق

  • کد خبر : 12830
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۴۱

من طلبه که بچه همین شهر و تولید شده حوزه علمیه مسجدسلیمان هستم تجربه سی و هفت ساله من دو کلمه است: قانون و اخلاق/ مسجدسلیمان یکی از مراکز ثقل ایل و تبار سرافراز بختیاری و الگوهائی مثل شهیدان شیرعلی مردان و بهنام محمدی دارد/ بداخلاقی عاقبت خوبی ندارد/ شما اگر راست می گوئید گره […]

من طلبه که بچه همین شهر و تولید شده حوزه علمیه مسجدسلیمان هستم تجربه سی و هفت ساله من دو کلمه است: قانون و اخلاق/ مسجدسلیمان یکی از مراکز ثقل ایل و تبار سرافراز بختیاری و الگوهائی مثل شهیدان شیرعلی مردان و بهنام محمدی دارد/ بداخلاقی عاقبت خوبی ندارد/ شما اگر راست می گوئید گره ها را بازکنید، آن هم درشهری که هزار درد دارد/ در شورای اسلامی شهر دیدم دو گروه شدند، عده ای موافق تغییر شهردار و عده ای هم نظرشان مخالف بود چرا که می گفتند در آستانه آخر سال است و تغییر ما را می برد در دالان چند ماهه اختلاف و نزاع، آن هم در آستانه نوروز که باید گل سرسبد ایام سال باشد و از امید و نشاط و شادی تبدیل می شود به بدترین مقطع سال…

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه:1/12/1393 مسجدسلیمان با اشاره به در پیش بودن سال روز میلاد حضرت زینب (س) در این هفته گفت: روز ولادت با سعادت دختر امیرالمومئنین(ع) و فاطمه(س)، شیرزن کربلا و رسوا کننده طاغوت، مفسرقرآن، سربلند و آبرومند و برآمده از مجاهدت کربلا یعنی حضرت زینب کبری(س) است. این ولادت با سعادت را به همه خوبان خصوصاً پرستاران تبریک و تهنیت عرض می کنم..

امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به دیگر مناسبت های پیش رو در این هفته روز نظام مهندسی را هم تبریک گفته و عنوان داشتند از اعضای نظام مهندسی شهرمان که دلسوز هم هستند امید به همکاری بیشتر با شهرداری و شورای اسلامی شهرمان داریم تا شهری زیباتر با ساختمان های محکم داشته باشیم.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه عنوان داشتند:در اول اسفند و اول آخرین ماه سال شمسی قرارداریم، باید آرام آرام جمع بندی کنیم، جمع بندی های فردی و خانوادگی، این رسم و سنت ایرانی هاست. جمع بندی های فرهنگی، سیاسی، اخلاقی،اقتصادی و اجتماعی و در یک سنت دیرینه همه آماده می شوند که به قهرها خاتمه بدهندو به استقبال سال نو و نوروز بروند. لذا من طلبه هم در مسائل کشوری از ریاست محترم جمهوری مان از هیئت دولت مان می خواهیم در پایان سال یک جمع بندی اقتصادی انجام بدهند و حول محور اقتصاد مقاومتی یک خیزش و شتاب مظاعف داشته باشند. معظلات کم نیست، ما دعاگو و حامی دولت هستیم در عین حال انتظارات مان به نظرمی آید که بیشتر از این چیزی است که تاکنون انجام شده است. البته دولت زحمت کشیده و فداکاری هم کرده اند اما می توانستند بیشتر از این ها کار کنند خصوصاً این که از ظرفیت های داخلی و بین المللی بیشتر استفاده کنیم و همچنین در مسائل خام فروشی نفت سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: در مسائل داخلی به مسئولان مان مدیرانمان، شهردار و شورای اسلامی شهرمان توصیه می کنم توجه بشود که نوروز بختیاری ها یک نوروز سرآمدی است، به خصوص با این رشته کوه های زاگرس در مسجدسلیمان، لالی و اندیکا که مناطق مهمان پذیری هستند. بایدکاری کنیم که مهمانان چند صد هزار نفری مان با خاطره ای خوش برگردند. آبرو داری کنیم پیش این مهمانان، لذا همه ما وظایفی داریم، از فرماندار محترممان که دلم گرم است،از نماینده محترم هم به همین صورت، از مدیران عزیزمان استدعا دارم شهرداری و شورای شهر را کمک کنند، چون این ها متولی امام زاده هستند. البته به شهردار و شورای اسلامی شهر هم می گویم که حرمت امام زاده با متولی آن است. من طلبه که از شما همیشه تقدیر و تشکر می کنم انتظاردارم که تلاش کنید شهر را قشنگ تر، زیباتر و آباد کنید. حجت السلام امینی در ادامه گفتند: چند وقت پیش ازسر همین دلسوزی ها بعضی از دوستان شورای شهر در صدد تغییر در مدیریت شهرداری برآمدند. بنده روی شهرداری حساس هستم. اسمش روی آن است،شهر مال ما است شهر خانه ما است. ما همه تعهد داریم، به شهرمان مسئولیت داریم. البته بنده هم با حساسیت اما با معیارهای خودم که قانون و اخلاق است مداخله نکردم، احترام کردم ببینم چه می شود.

در شورای اسلامی شهر دیدم دو گروه شدند، عده ای موافق تغییر شهردار و عده ای هم نظرشان مخالف بود چرا که می گفتند در آستانه آخر سال است و تغییر ما را می برد در دالان چند ماهه اختلاف و نزاع، آن هم در آستانه نوروز که باید گل سرسبد ایام سال باشد و از امید و نشاط و شادی تبدیل می شود به بدترین مقطع سال. البته بنده دخالت نکردم. شورا اسمش روی آن است.. بگو مگو دارد، گپ و گفت و داد و بیداد دارد. البته به دو شرط که این گفتگوها وگپ و دادها باید در زیر همان سقف شورا و پشت درهای بسته باشد. نباید این ها علنی شود. بعد هم باید در مدار اخلاق و قانون باشد. وقتی حرف زدند و گفتگو کردند میزان رأی اکثریت است. نمی شود چون رای اکثریت مخالف نظر من است هوارکشید، داد و بیدادکرد، اوقات تلخی کرد و نوشته بد گذاشت. بعضی از این نوشته ها بر مبنای قانون پیگرد قضائی دارد، زندان و شلاق دارد. اینجا بیابان نیست. اینجا شهر است. من طلبه که بچه همین شهر و تولید شده حوزه علمیه مسجدسلیمان هستم تجربه سی و هفت ساله من دو کلمه است: قانون و اخلاق. داد و بیداد کردن ممنوع است.

سر و صدا کردن ممنوع است. اگر قرار به داد و بیداد کردن، سر و صداکردن و محکوم کردن این و آن باشد خود بنده باید مقام اول را داشته باشم و هر روز و هر جمعه یک نفر را بکوبم. یک روز نماینده را، یک روز فرماندار را دعوا کنم، یک روز شورای شهر را مورد تهاجم قرار بدهم، یک روز شهردار را دست بیندازم. این که اخلاق نمی شود، این که قانون نمی شود، این می شود غربتی آباد. نه مسجدسلیمانی که سابقه صد و اندی ساله شهری دارد و یکی از مراکز ثقل ایل و تبار سرشناس، ایل و تبار سرافراز بختیاری های عزیز و بزرگوار ما باشد. آن هم با الگوهائی مثل شهیدان شیرعلی مردان و بهنام محمدی.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بداخلاقی عاقبت خوبی ندارد. به عنوان تجربه عرض می کنم، شما اگر نگاه کنید در طول این سی و هفت سال انقلاب اسلامی در کشورمان آدم هائی استعفا داده اند که آدم های ضعیفی و کم تحملی بوده اند. استعفاء فرار به جلو و از ضعف است.

قهر بازی کار آدم های مسئولیت ناپذیر و ضعیف است. آدم وقتی بر می گردد و نگاه می کند، آیا این ها پیروز شدند؟ آیا مردم از آن ها به نبکی یاد می کنند؟ حجت السلامپ امینی ادامه داد: نوشته های تاریک و سیاه و قهرمان بازی درآوردن مال آدم هائی است که از قانون، مدیریت و سعه ی صدر کافی متاءسفانه برخودرار نیستند. البته برای بداخلاقی و قانون شکنی و برای سر و صدا کردن راه کار قانونی داریم. چه در کشور و چه در شهرمان. ما در بعضی مواقع عقل را می گذاریم کنار و می افتیم به جان همدیگر. مردم خودشان همه چیز را می دانند. شما اگر راست می گوئید گره ها را بازکنید، آن هم درشهری که هزار درد دارد، قهر بازی درآوردن کار آدم های مسئولیت ناپذیر و ضعیف است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. حاج اقا شما همیشه راهنما ودلسوز شهر بوده اید وبرای همه ثابت شده….ما مردم درخواست داریم که با همکاری وهم فکری با شورای شهر شهرداری را از چالش خارج کنید

  2. درود بر حاج آقا امینی. خدا خیرت بدهد… واقعا مردم دارن از این شورا نا امید میشن… چه دلیلی دارد شهرداری که اینقدر محبوب و کار بلد است و مردم اینقدر ازش راضی هستن رو بخوان عوض کنند. فقط یک دلیل دارد ان هم این که بخوان ……. بیارن. غیر از اینه؟

  3. واقعاً قانون و اخلاق اگه نباشه سنگ سر سنگ بند نمی یاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.