• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

تارازِ خوزستان، میزبان گردشگران در فصل سرما

  • کد خبر : 12772
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شاید برای خیلی ها بارش برف در استان شرجی و گرم خوزستان دور از ذهن به نظر برسد اما یک سفر به مناطق سردسیر استان هنگامی که دشت های جنوب و جنوب غرب هوایی لطیف و بهاری دارند، کافی است تا این تصور رنگ ببازد. رشته کوه زاگرس و مناطق کوهستانی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شاید برای خیلی ها بارش برف در استان شرجی و گرم خوزستان دور از ذهن به نظر برسد اما یک سفر به مناطق سردسیر استان هنگامی که دشت های جنوب و جنوب غرب هوایی لطیف و بهاری دارند، کافی است تا این تصور رنگ ببازد. رشته کوه زاگرس و مناطق کوهستانی در شمال و شمال شرق خوزستان این روزها چادر زیبای سفیدرنگی از برف به سر کشیده و زیبایی دو چندانی به خود گرفته است. آقای بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان می گوید: با این که در مناطق برف گیر و کوهستانی استان به علت کمبود تجهیزات و ایستگاه های هواشناسی اطلاعات دقیقی از میزان بارش برف وجود ندارد اما دی ماه امسال شهر دهدز، سوسن ایذه، ارتفاعات شمال دزفول، بخش های شمالی مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، منطقه امامزاده عبدالله باغملک و مناطق کوهستانی شهرستان بهبهان سفید پوش شدند. مناطق سردسیر و پوشیده از برف شیرین بهار، چلو و تاراز در 70 کیلومتری شهرستان اندیکا در شمال استان همه ساله با شروع فصل زمستان و بارش برف پذیرای شماری از شهروندان خسته از گرمای طاقت فرسای تابستان داغ خوزستان و میهمانانی از سراسر کشور می شود. فرماندار اندیکا می گوید:

دامنه های برفگیر کینو و تاراز در این شهرستان، منطقه ای مستعد برای انجام ورزش های زمستانی مانند اسکی روی برف است زیرا این بخش از شهرستان نیمی از روزهای سال سفید پوش است. آقای فخاری مقدم می افزاید: تکمیل جاده اندیکا به شهرکرد ، توسعه زیرساخت ها، احداث مجموعه های جانبی مانند استراحتگاه و توسعه خدمات ارتباطی و جاده ای، دسترسی به منطقه گردشگری تاراز را فراهم می کند و مسافران و گردشگران می توانند به آسانی به این منطقه بکر سفر کنند و در استان گرم خوزستان، آب و هوای برفی و دلپذیر را تجربه کنند.

خانم نوشین دانشجوی رشته عکاسی که برای عکاسی از جاذبه های طبیعی خوزستان به همراه تعدادی از بستگان خود به شهرستان اندیکا آمده است در حالی که نمی تواند تعجب و اشتیاق خود را از دیدن چشم اندازهای طبیعی منطقه پنهان کند، می گوید: فکرش را نمی کردم در خوزستان با یک منطقه برفی روبرو شوم. او می افزاید: دقیقاً حسی را که در استان های سردسیر و برفگیر کشور تجربه کرده بودم در شهرستان اندیکا پیدا کردم. مدیر ورزش و جوانان شهرستان اندیکا می گوید: برای راه اندازی پیست اسکی نیاز به تایید و همکاری فدراسیون داریم تا با اعزام کارشناسان، مناطق قابل اسکی تاراز شناسایی و با تخصیص اعتبار و جذب سرمایه گذار از این ظرفیت کم نظیر در استان و جنوب کشور بهره برداری شود. آقای نظرپور می افزاید: در صورت شتاب گرفتن تلاش های مسئولان برای جذب مشارکت و معرفی قابلیت های ورزشی شهرستان به بخش خصوصی، این مکان زیبا می تواند به منطقه ورزشی – تفریحی تبدیل شود.

علی مراد از اهالی منطقه تاراز هم که هر از گاهی به علت نبود مهمان سرا و استراحت گاه، میزبان میهمانان و گردشگران می شود و به آن ها اتاق و خوابگاه اجاره می دهد، می گوید: متاسفانه کم تر کسی در کشور با جاذبه های دیدنی این منطقه آشناست .او می افزاید: اگر مسافران بیشتری به این منطقه بیایند موجب رونق اقتصادی می شود و برای اهالی شهرستان کار و شغل ایجاد می شود و این منطقه کم برخوردار به یک منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد. به گفته فرماندار اندیکا، از 2 سال پیش در منطقه گردشگری تاراز چندین آلاچیق ساخته شده و سازمان هلال احمر هم یک پایگاه امداد و نجات برای اسکان و کمک به آسیب دیدگان و رهگذران گرفتار در جاده های کوهستانی مستقر کرده است.

آقای فخاری مقدم می افزاید: راهداران نیز اکنون درحال تعریض و بازسازی مناطق خطرساز و غیراستاندارد جاده اندیکا به استان چهار محال و بختیاری هستند. وی معتقد است، با نصب یک تله کابین در منطقه کینو و گردنه چری در محدوده 2 استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری می توان یک منطقه نمونه گردشگری در شمال استان ساخت. آقای موسوی معاون سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی استان هم با اشاره به این که بیش از 30 منطقه ویژه گردشگری در استان شناسایی شده است، می گوید: مطالعات اولیه در خصوص منطقه تاراز در قالب مناطق نمونه گردشگری انجام شده اما توسعه آن نیازمند حمایت مسئولان استان و ارایه تسهیلات برای معرفی و جذب سرمایه گذاران علاقه مند در بخش گردشگری است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.