• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
0

موفقيت متخصصان در ابداع روش پايش سريع خطا در نيروگاه مسجدسليمان

  • کد خبر : 12195
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- متخصصان کشورمان موفق به ابداع روش جدید پایش و شناسایی سریع خطای اتصال زمین در شبکه DC نیروگاه مسجدسلیمان شدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: در این روش ابتکاری که اولین بار در سطح نیروگاه ها و مراکز صنعتی اجرا شد از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- متخصصان کشورمان موفق به ابداع روش جدید پایش و شناسایی سریع خطای اتصال زمین در شبکه DC نیروگاه مسجدسلیمان شدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: در این روش ابتکاری که اولین بار در سطح نیروگاه ها و مراکز صنعتی اجرا شد از مبدل های ولتاژ به جریان DC و قابلیت های سیستم کنترل نیروگاه استفاده شده است.

سیدحمید صالحی افزود: در این روش با ایجاد برنامه نرم افزاری مورد نیاز ، میزان ارت فالت به صورت یک سیگنال آنالوگ در سیستم کنترل تعریف شد و امکان پایش سوابق میزان خطا و آنالیز پیوسته مقدار خطای اتصال زمین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با تکیه بر توان فنی متخصصان نیروگاه ، با هزینه ای بسیار ناچیز اجرا شد و قابلیت استفاده در کلیه نیروگاه ها و مراکز تحت شبکه DCS را داراست ، افزود: با اجرای این طرح در زمان بروز اشکال در شبکه مورد نظر می توان در زمان بسیار کوتاهی (کمتر از یک ساعت) ، سیستم معیوب را شناسایی و اقدام به رفع اشکال آن کرد.

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: این در حالی است که قبل از اجرای این طرح ، عیب یابی سیستم مورد نظر نیاز به چند روز کار گسترده و طاقت فرسا داشت.

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان، دقت و سرعت عمل بالا در مکان یابی محل بروز خطا و اصلاح در شبکه گسترده DC ، بی نیازی به نصب رله های حفاظت ، افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه و کاهش قابل توجه خروج های اضطراری و ناگهانی واحدهای نیروگاهی را از جمله مزایا و قابلیت های این طرح دانست.

صالحی افزود: سخت افزار مورد نیاز برای اجرای این طرح به مبلغ حدود 40 میلیون ریال از محل هزینه های جاری شرکت خریداری و برنامه نرم افزاری مورد نظر نیز توسط متخصصان این نیروگاه تعریف و اجرا شده است.

وی با تاکید بر این که این طرح اولین بار در نیروگاه مسجدسلیمان اجرا شد و بدون نمونه اجرا شده دیگری است، گفت: اجرای این طرح به دست متخصصان نیروگاه مسجدسلیمان، باعث صرفه جویی مالی چشمگیری برای مجموعه سازمان آب و برق خوزستان شده است.

خطای اتصال زمین در سیستم های کنترلی مبتنی بر DCS عوارض و مشکلات متعددی ایجاد می کند و می تواند موجب بروز حوادث ناخواسته و ناپایداری نیروگاه ها در شبکه سراسری شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.