• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

مشروح سخنان حجت الاسلام اميني در خطبه هاي نماز جمعه
مردم مسجدسلیمان چیزی فراتر از قانون نمی خواهند/ آرزو دارم حق این مردم را از نفت در پوشش قانونی بدهی های عوارض نفت و گاز به مجموعه شهرداری بدهند/ آیا تیم فوتبال نفت تهران هم مثل نفت مسجدسليمان همین اضطراب و دغدغه ها رادارد

  • کد خبر : 11241
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

در مناطق شمالی مسجدسلیمان تلویزیون آنتن نمی دهد. اما بسیاری از مردم در عمق روستاها ماهواره دارند/ مردم مسجدسلیمان چیزی فراتر از قانون نمی خواهند/ بنده، فرماندار محترم، دادستان محترم، شهردار و شورای اسلامی شهرمان و نماینده محترممان همه با هم بنا داريم طبق قانون حقوق حقه سال ها از دست رفته این شهر تحت […]

در مناطق شمالی مسجدسلیمان تلویزیون آنتن نمی دهد. اما بسیاری از مردم در عمق روستاها ماهواره دارند/ مردم مسجدسلیمان چیزی فراتر از قانون نمی خواهند/ بنده، فرماندار محترم، دادستان محترم، شهردار و شورای اسلامی شهرمان و نماینده محترممان همه با هم بنا داريم طبق قانون حقوق حقه سال ها از دست رفته این شهر تحت عنوان عوارض نفت و گاز را به مسجدسلیمان باز بستانیم/ آرزو دارم حق این مردم را از نفت در پوشش قانونی بدهی های عوارض نفت و گاز به مجموعه شهرداری بدهند/ صد و چند چاه نفت در این شهر هست. اگر خاموشند بگوئید و حریم شان را بردارید بدهید به شهرداری. اجازه بدهید یک نفر و یک ایده حکومت کند بر این شهر. طرف مردم شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد. اگر می گوئید نه مال وزارت نفت است، پس عوارض آن را بدهید/ به عنوان بچه این شهر، تولیدی حوزه علمیه عرض می کنم آیا تیم فوتبال نفت تهران هم همین رنجوری ها را دارد و این همه اظطراب و دغدغه دارند

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت السلام صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:14/9/1393 عنوان داشتند: از این که می بینیم بعضی از دوستان روحانی مان در مناطق دیگر بختیاری در صدد هستند کنگره های بزرگ شعر آئینی برگزار کنند باعث خوشحالی ماست. چون در گذشته بختیاری های عزیز ما فرصت در اختیارشان نبود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي گفت: در دل کوهای زاکرس بودیم، دانشگاه و حوزه نداشتیم، شاهان نمی خواستند داشته باشیم. کوچ رو بودیم، شاه ستیز بودیم. آن ها هم لر ستیز و بختیاری ستیز بودند… نمی خواستند پیشرفت کنیم. تمام استان های لرنشین و بختیاری نشین مغضوب رضا خان و پهلوی قرار گرفتند. در شهرکرد، یاسوج، خرم آباد و در قطعات شمالی خوزستان. این ها تاریخ است… اما نظام اسلامی رویکرد مهرورزانه به سرزمین ما داشته است. یک قلم آن یک صد و هشتاد میلیارد تومان پول رهبری بود به روستاهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا. در همین هفته گذشته بنیاد برکت رهبری افتتاحیه اش را در یکی از روستا های لالی برگزارکرد. آیت الله جزایری و همه آمده بودند. آیت الله محمدی گلپایگانی هم از تهران کلید زدند. از دویست سیصد میلیارد. یکصد و هشتاد میلیارد آن هدیه رهبری به منظقه ما بود.. رهبری پول هایش را فقط در روستا های بسیار محروم هزینه می کند.

حاج آقا امینی در ادامه گفتند: انقلاب حوزه و دانشگاه داد به مسجدسلیمان،پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی را هم چندبار اراده کرد به مسجدسلیمان بدهد اما مشکل خود مدیران و خواص مسجدسلیمانی ما بودند. یعنی عرضه نیست که بگیریم و من هم این ها را همیشه می گویم تا در مخ بچه های ما نکنند. ده سال پیش فراوان تو مخ بچه های ما می کردند که نظام ما را نمی خواهد، نظام با ما بداست… غلط کرده هر کسی از این حرف ها بزند. نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری يكي از مهربان ترین ها به لرها و بختیاری هاست. در چاپ چهارم کتاب علی مردان خان کاری کرد رهبری که تا سی سال دیگر هم ما نمی توانسنیم علی مردان خان را ثابت کنیم.. رهبر آمد سی سال را میان بر زد و در شأن بختیاری ها، علی مردان و مادرش بی بی مریم حرف ها زد. همین رهبری که وقتی رئیس جمهور بود چون راه نبود و راهها مال رو بود با بالگرد رفتند و نشستند در امام زاده سرآقا سید چهلگرد که سرسلسله بسیاری از سادات کشور و سرسلسله سادات زاکرس نشین ما ست.

رهبری این ملت را می خواهد و این ملت باید خودش گام ها را یک مقدار استوارتر بردارد. لذا یک بخش آن همین دو ماه محرم و صفر است. ما باید دهه های پیشین را جبران کنیم. جوانان ما این را فهمیده اند. موج روضه های خانگی، موج هیئت های کوچه و خیابان. جوانان مسجدسلیمانی این را فهمیده اند حالا که فرصت در اختیارمان است باید جبران پس رفت صدساله ها را در همه ابعاد انجام بدهیم. مرحبا به این جوانان، آفرین به این خانواده ها. کتیبه زدند، روضه برگزار کردند، هزینه کردند. الآن هم بچه هایشان درصدد هستند کنگره بزرگ شعر آئینی برگزارکنند. شعر آئینی با گویش بختیاری ها.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه عنوان داشتند: مسجدسلیمان محور است، مسجدسلیمان رهبر است. مسجدسلیمان راه براست. از حرفم کوتاه نمی آیم. رهبر و محور و راهبر. بسیاری از مردمان عزیز ایل و تبارمان در سراسر کشور، مسجدسلیمان را یک شهر پیشرو می دانند.. بنده هم به مسجدسلیمانی های بزرگوار عزیزم عرض می کنم که همین راه را ادامه بدهید راهی که راه فرهنگ، مکتب و مذهب است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه گفتند: وقتی ما می گوئیم فرهنگ مهم است این مسئله را باید به مسئولان استانی و کشوری مان عرض کنم به سازمان صدا و سیمای کشور از زبان ملت مان در این خطبه های نماز جمعه که خیلی ناراحتیم در مناطق شمالی مسجدسلیمان تلویزیون آنتن نمی دهد. اما بسیاری از مردم در عمق روستاها ماهواره دارند. خبرهای دلهره آوری به دستم می رسد که زمان پردازش آن نیست. مجال می خواهد که بگویم چطور دارند دانش آموزان ما را منحرف می کنند. دانش آموز می آید و در کلاس درس مسائل و شبهاتی را طرح می کند که معلوم است شب قبل از ماهواره هائی که به نام شیعه ولی شیعه نما و منحرف هستند طرح شده است. و این بچه های ما را منحرف می کند. بد است درجمهوری اسلامی ماهواره دشمن بگیرد اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی نگیرد. بنده به جناب آقای سرافراز عزیز ضمن تبریک انتطاب ایشان به ریاست سازمان صدا و سیما عرض می کنم. ریاست قبلی جناب آقای ضرغامی وقتی به مسجدسلیمان آمدند فرمودند من به بختیاری ها دینی دارم باید ادا کنم. خوب فرصت پیدا نکرد اما دینی که این مسئولان دارند قطعاً شخصی نیست. عمومی است. همین دینی که روی دوش جناب آقای سرافراز هم سنگینی می کند باید ادای دین کنند. ایشان ادامه دادند: آدم ها و مدیران عزیزی که می شناسیم شان به تعهد، به تقوا، مظلوم گرائی و محروم نوازی امیدواریم انجام وظیفه کنند. در پناه این برنامه های فکری و فرهنگی می دانیم دنیایمان هم آباد می شود. اقتصادمان هم به پیش می رود.

حاج آقا امینی در ادامه خطبه ها عنوان داشتند: انتصاب بعضی از مسئولین در استان و کشور فرصت می شود برای مسجدسلیمان. یکی از فرصت های پیش آمده در استانمان مدیریت جدید منطقه نفت خیز جنوب جناب مهندس عالیپور بچه مسجدسلیمان است. تلفنی به ایشان تبریک گفته ام و قرار است از نزدیک هم ایشان را زیارت کنم… عرض کردم که بنده دنبال حقوق مردم هستم و کاری به عزل و نصب های افراد ندارم و این مردم حقوق سنگینی از نفت دارند. نفت منظورم وزارت نفت است. حاج اقا امینی ادامه دادند: اگر از بنده بپرسند چه درخواستی از مدیریت جدید نفت استان داری و چی از ایشان می خواهی می گویم: قطعاً چون ایشان از ایل و تبار ما است و آشنا با بدبختی و محرومیت مسجدسلیمان و منطقه ماست، آرزو دارم حق این مردم را از نفت در پوشش قانونی بدهی های عوارض نفت و گاز به مجموعه شهرداری بدهند. حالا سالی پنجاه میلیارد تومان يا صد میلیارد تومان است نمی دانم. بنشینند طبق قانون کارشناسانه بررسی کنند. مردم مسجدسلیمان مردم با فرهنگ و آرام و قانونمند هستند چیزی فراتر از قانون نمی خواهند. لذا کسی نصیحت بی جا و سفارش بیهوده نکند. گاهی اوقات به من زنگ می زنند سفارش می کنند که حالا دست بردارید به طریقی دیگر حرکت کنید و ما می گوئیم نه. بنده و فرماندار محترم شهرمان، دادستان محترممان، شورای اسلامی و شهرداری مان و نماینده محترممان همه با هم بنای قلبی ماست که طبق قانون حقوق حقه سالها ازدست رفته این شهر تحت عنوان عوارض نفت و گاز را به مسجدسلیمان باز بستانیم. صد و چند چاه نفت در این شهر هست. اگر خاموشند بگوئید و حریم شان را بردارید بدهید به شهرداری. اجازه بدهید یک نفر و یک ایده حکومت کند بر این شهر. طرف مردم شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد. اگر می گوئید نه مال وزارت نفت است، پس عوارض آن را بدهید.

حاج اقا امینی ادامه دادند: صد میلیارد و پنجاه میلیارد هیچ است برای وزارت نفت. قبلاً هم با زبان خوش و زبانی مودب با وزارت محترم نفت در خطبه ها حرف زدیم. گفتیم با این میلیاردها تومان شهرداری می تواند بسیاری از گره های این شهر را بازکند. حالا اگر از همه این مشکلات بخواهیم یک دانه آن را که باب دل جوان های این شهر است را عنوان کنیم. جوانانی که بیکار هستند. جوانانی که امید به مسکن و ازدواج ندارند. بیشترین آمار بیکاری مال این شهر است و همه دلخوشی شان یک تیم ورزشی است به نام نفت. چرا باید اینجور باشد که هر از چندگاه به بنده این جوانان عزیز و دست اندرکاران تیم فوتبال نفت گله کنند که مثلاً لنگ سی و پنچ میلیون تومان هستیم. ما سالی پنجاه میلیارد تومان طلب داریم و چه بسا صد میلیارد تومان طلب داریم آن وقت لنگ سی و پنج میلیون تومان باشیم برای تیم نفت عزیزمان که مایه دلخوشی هزاران جوانانی است که صدتا مشکل در زندگیشان دارند.

آقا نکنید این کارها را با این شهر، نکنید این کارها را با مردم مظلوم این دیار والله بنده طلبه، خدای ناکرده نمی خواهم تهدید کنم، اگر قرار باشد در سال چندبار این حرف ها را بگویم و مثمرثمر نباشد چرا اجازه بدهیم دیگران تجمع کنند… اغتشاش کنند، خود بنده طلبه اطلاعیه می زنم و مردم را دعوت می کنم به یک اجتماع آرام بر اساس اصول حقه اسلامی. می رویم درب وزارت نفت می نشینیم، درب مدیریت منطقه نفت خوزستان و می گوئیم سی و شش سال صبوری بس است دیگر. بیست و پنج سال صبوری بعد از جنگ بس است دیگر این همه ظلم نباید به این مردم بشود. مرتب هی تاکید به صبر و انتظار ما هم می گوئیم چشم. حاج اقا امینی ادامه دادند: به عنوان بچه این شهر، تولیدی حوزه علمیه عرض می کنم آیا تیم فوتبال نفت تهران هم همین رنجوری ها را دارد و این همه اضطراب و دغدغه دارند. اجازه ندهیدکه خدای ناکرده شهر دست خوش نا آرامی و ناراحتی شود. خوب جوان هستند. شنیدم بعد از بازی اخیر جمع شده بودند جلوی یکی از درب های استادیوم و ابراز گله و ناراحتی کرده بودند. تا حدودی حق به آن ها می دهم. اما به این بچه های خوبم سفارش می کنم نکنید این کارها را. وضعیت شهر، وضعیت کشور و منظقه این نیست که با هر اشاره سایتی و یا پیامکی در یک جا جمع بشویم. معلوم نیست خروجی این اجتماعات چی بشود. اجازه بدهید اگر قرار است اجتماعی بشود، طوماری نوشته شود از مراکز قانونمند نوشته بشود و انجام بگیرد که خروجی اش آبرو و اعتبار است. چنان که در اعتراضات به سریال سرزمین کهن هم دیدید جوانانمان ادب و درایت به خرج دادند. آمدند به مصلی و وکالت دادند به مسئولان. پیگیری کردیم. بازتاب های بزرگ ملی و بین المللی داشت. بر عیار، آبرو، افتخار و اعتبار مسجدسلیمان افزوده شد. نگاه های کشور را مسجدسلیمان معطوف به فرهنگش به درایت و بصیرتش کرد. جوانان خوب و مسئولانمان هم قطعاً این درایت و بصیرت را مثل قبل دارند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. درود بر حجت الاسلام اميني امام جمعه محبوب مسجدسليمان
    واقعا دست مريزاد كه هميشه پشتيبان اين مردم و جوانان بوده اي… باور كن دلمان از اين نامهرباني ها دارد مي تركد و نمي دانيم به كجا فريادمان را ببريم. تيم نفت عشق مردم است و خود بهتر از هر كس مي داني با صعو نفت چه شورو اشتياقي در دل جوانان مرده اين شهر پديدار گشت. اگر ما فوتبالي سقوط كنيم دلمان نمي سوزد درد ما اين است كه چرا اين همه تبعيض بين نفت مسجدسليمان و تهران و حتي نفت آبادانم قائل هستند….

  2. درود بر زحمت كشان عرصه خبر در باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان كه خطبه هاي نماز جمعه را به صورت كامل منتشر مي كنند. آقاي اميني انصافا آنچه شما را اين همه محبوب كرده است دفاع از حقوق مردم در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي زير پرچم ولايت است خواهشمنديم مبحث عوارض چاهها و همچنين وضعيت نفت را پيگيري كنيد.

  3. دست مريزاد حاج آقا خداوند خيرت بدهد… دل مان خنك شد و اقعا داريم منفجر مي شيم از اين همه بي عدالتي نفتي ها در حق تيم محبوب شهرمان

  4. انشالله خداوند به شما عمرباعزت بدهدکه با هرخطبه به طواف خانه خدامیرویدوچه خوب پیرجماران فرمود:خدمت به بندگان خدا خدمت به خداست…….

  5. با سلام و درود بر حاج آقا امینی . الحق که جنابعالی ره رو راه امیرالمومنان علی (ع) بزرگ مرد عدالت خواه ، شیر بیشه مردانگی و حیدر کرار هستی . انشا… با پیگیریهای شخص جنابعالی و مسوولین دلسوز و با حمایت و پشتیبانی مردم ، این مطالبه به حق مردم مسجدسلیمان بزرگ ( مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا ) که همان عوارض فروش نفت وگاز به پتروشیمیها ( پتروشیمی رازی ) و غیره است گرفته شود و خرج عقب ماندگیهای عمرانی شهر شود . ( عقب ماندگیهایی که وزارت نفت این چند ساله به منطقه تحمیل کرده است ) .انشا…

  6. مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا ، هفتکل نیاز به پشتیباني روحانیت و امام جمعه محترم حاج آقا امینی و نخبگان استان را دارند و انشالله پیشرفت شهر مسجدسلیمان با این پشتوانه میسر خواهد شد.

  7. سلام ودرودبه شما جناب آقای علرضابهرامی عزیز قراره است سال آینده بالباس سفید برویم دنبال یکی ازخدمت گزارانی که چندین سال است باعث آبادانی این شهرشده است شمااگرهمراهی کنیدخوب است

  8. خداخیرت بده ،حرفهای شما حرفهای دل چند ده ساله مردم بسیار مظلوم مسجدسلیمان است ،امیدوارم تا گرفتن حقمان همچنان به همراه دیگر مسئولین شهری به تلاش خود ادامه دهید و مطمئن باشید مردم با جدیت شما را همراهی میکنند ،ازخداوند برای شما درهردوجهان آرزوی سلامتی وخیروبرکت دارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.