• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان:
دود کارخانه سیمان به چشم مردم مسجدسلیمان می‌رود

  • کد خبر : 11220
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در خصوص انتشار آلودگی کارخانه سیمان کارون در منطقه هشدار داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز نجاتی اظهار کرد: کارخانه سیمان کارون واقع در 50 کیلومتری مسجدسلیمان، از حدود 14 سال پیش در منطقه فعالیت می‌کند و شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در خصوص انتشار آلودگی کارخانه سیمان کارون در منطقه هشدار داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز نجاتی اظهار کرد: کارخانه سیمان کارون واقع در 50 کیلومتری مسجدسلیمان، از حدود 14 سال پیش در منطقه فعالیت می‌کند و شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان نیز در محدود فعالیت این کارخانه قرار دارد.

وی ادامه داد: آلودگی ناشی از فعالیت این کارخانه بر سلامت مردم منطقه، جنگل و پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه آسماری و هم‌چنین اراضی کشاورزی پیرامون محدوده کارخانه، تاثیر منفی گذاشته و ما به عنوان مرجع تشخیص آلایندگی، هر ساله وجود و انتشار آلودگی را به این کارخانه اعلام کرده‌ایم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: در سال‌های گذشته، مهلت‌هایی مبنی بر رفع آلودگی‌ها به عوامل این کارخانه داده می‌شد اما اقدامات انجام شده از سوی کارخانه مورد تایید ما نبوده است. بر اساس آخرین مهلتی که داده شد، کارخانه سیمان کارون متعهد شده بود تا خردادماه امسال اقدامات موثر در جهت رفع آلودگی انجام دهد که اقدامات صورت گرفته دارای اصول و استانداردهای لازم نبود و این امر موجب شد که سرانجام رییس دادگستری و عوامل قوه قضاییه از محل بازدید کرده و نسبت به آلودگی ناشی از فعالیت آن هشدار دهند.

نجاتی اظهار کرد: علی‌رغم تمام پیگیری‌ها در دفاع از حقوق مردم شهر گلگیر و حفظ سلامت آن ها در مقابل آلودگی‌های ناشی از فعالیت کارخانه سیمان، متاسفانه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

مرجع/ ايسنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. چهارده سال نصف عمر یک انسان است کجایند آنانی که دم از پیگیری و …. میزنند چرا صدای مردم گلگیر را نمشنوند چرا کارخانه سیمان را که باعث نابودی محیط زیست و طبیعت زیبای گلگیر شده است را تعطیل نمیکنند ؟!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.