• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

رييس دادگستري مسجدسليمان:
فرهنگی که باعث آزار عمومی شود باید اصلاح شود/ با مجرم باید مانند یک بیمار برخورد شود/ قصد داریم شورای حل اختلاف عشایر را راه اندازی نماييم/ آمار سرقت در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 27درصد کاهش داشته است

  • کد خبر : 11152
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پیمان چعباوی رییس دادگستری مسجدسلیمان در نشستی با خبرنگاران و اهالي رسانه مسجدسلیمان به گفتگو نشست. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان رييس دادگستري شهرستان مسجدسليمان در ابتداي سخنان خود ضمن خير مقدم به اصحاب رسانه در ارتباط با فرهنگ كاروان هاي عزاداري در مسجدسليمان گفت: اين فرهنگي ست […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پیمان چعباوی رییس دادگستری مسجدسلیمان در نشستی با خبرنگاران و اهالي رسانه مسجدسلیمان به گفتگو نشست. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان رييس دادگستري شهرستان مسجدسليمان در ابتداي سخنان خود ضمن خير مقدم به اصحاب رسانه در ارتباط با فرهنگ كاروان هاي عزاداري در مسجدسليمان گفت: اين فرهنگي ست که از گذشته در بین مردم نهادينه شده که متاسفانه در بسياري مواقع موجب سلب آسایش مردم نيز شده است اما فرهنگی که باعث آزار عمومی شود حتي اگر به عرف نيز تبديل شده باشد باید اصلاح شود و همه ما علي الخصوص اصحاب رسانه باید به دنبال انتقال فرهنگ موجه، خوب و پسندیده به فرزندان خود باشیم. وي در ادامه سخنان خود از طوایف مختلف خواست با همکاری بيشتر تلاش كنند اين فرهنگ را به صورت صحيح و بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران پياده كنند. وي همچنين در ارتباط با تیراندازی در مراسم های عزاداری که چندی پیش نيز موجب کشته شدن دختر بچه 12ساله اي شد گفت: اقدام قابل تحسینی از سوی یکی از طوایف صورت گرفت و بزرگان طایفه تیراندازی در مراسم ها را ممنوع اعلام کردند که امیدوارم دیگر طوایف نیز این کار پسندیده را انجام دهند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان رییس دادگستری مسجدسلیمان ادامه داد: واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری طی دو ماه اخیر چندین جلسه در رابطه با پیشگیری از جرم سرقت، تصادفات جاده ای و فروش و استعمال مواد مخدر که بیشترین آمار پرونده های ما را تشکیل می دهند با حضور اعضای مرتبط در دادگستری مسجدسلیمان برگزار کرده که تصمیمات خوبی هم در این جلسات گرفته شد. ايشان افزودند: باید به سمتی برويم که علل وقوع جرم را پيدا و از وقوع آن جلوگیری کنیم، چرا که بازداشت مجرمان ما را به نتیجه دلخواهمان نرسانده است و با مجرم باید مانند یک بیمار برخورد شود و به دنبال راه های درمان وی باشیم. وي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با وضعیت زندان مسجدسلیمان گفت: ساختمان زندان مسجدسلیمان قدیمی است و قصد داریم تا زندان را از در خارج از شهر احداث نماييم کنیم اما در کل از وضعیت زندان مسجدسليمان راضی هستیم… رييس دادگستري مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با نقش شوراهای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که مسئولین بايد توجه بیشتری از لحاظ مالی و اختصاص نیرو به این شورا داشته باشند. وجود شوراهای حل اختلاف خوشبختانه در کاهش پرونده های ورودی به دادگستری موثر بوده و قصد داریم تا شورای حل اختلاف ویژه عشایر را نيز راه اندازی نماييم.

ايشان همچنين در رابطه با روند رسیدگی به پرونده ها در دادگستری و اهمیت سرعت بخشیدن به این امر بیان داشت: اگر چه ما هم از نظر تعداد قضات و هم دیگر امکانات با کمبود مواجه هستيم و به دلیل کثرت پرونده ها گاهاً قضات ما به صورت شبانه روزي مشغول کار هستند اما با سیستم cms که در کل قوه قضاییه راه اندازی شده است کلیه عملکرد قضات تحت نظر مدیریت دادگستری استان است و به محض این که پرونده ای یک هفته بدون دستور نزد قاضی بماند در ازای هر روز تاخیر برای شعبه و قاضی مربوطه امتیاز منفی ثبت خواهد شد و به قاضی مربوطه تذکر خواهیم داد. همچنین واحد ابلاغ دادگستری به دلیل موقعیت جغرافیایی و حجم پرونده ها با کمبود نیرو مواجه است که با برطرف نمودن این موضوع روند بررسی و رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.

وي در خصوص آمار ارتکاب به جرم در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته گفت: آمار سرقت در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 27درصد کاهش داشته است و خوشبختانه سرقت هایی مانند سرقت مسلحانه نداشته ایم و این امار مربوط به سرقت های خرد است. ايشان یکی از عوامل وقوع سرقت هاي خرد را بیکاری دانست و ابراز امیدواری كرد با پیگیری مسئولین هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن پروژه های اشتغال زایی در شهرستان باشیم. ايشان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن ۱۳ نفر به کادر اداری دادگستری در آینده ای نزدیک، ارائه خدمات به شهروندان به شکل مطلوب تری انجام پذيرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. خدا كنه اين رسومات اشتباه برچيده شود . به اعتقاد من اين مسئله احتياج به فرهنگ سازي دارد و شايد هم اين فرهنگ سازي سال هاي به طول بينجامد.

  2. من پيشنهاد مي دهم يك همايشي مسئولين شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و بزرگان طوايف برگزار كنند و در ارتباط با فرهنگ غلط تيراندازي در مراسم صحبت كنند. به نظر من قطعاً تأثير خواهد داشت.

  3. با عرض ادب و احترام خدمت ریاست محترم دادگستری مسجد سلیمان ( شهر اولین ها )
    جناب آقای چعباوی بعرض میرساند که محل استقرار فعلی دادگستری شهر ستان مسجد سلیمان مکان مناسبی نمی باشد …… مردم برای مراجعه به دادگاه و انجام امور با مشکلات زیادی مواجه هستند خصوصا افراد سالخورده و کسانیکه از نظر جسمانی ناقص می باشند ، ساختمان فعلی دادگستری در شان مردم و کارکنان و مسئولین دادگستری شهرستان نمی باشد و از نظر شکلی نیز این ساختمان اشکال دارد از طرفی شبعات دیگر نیز در مکانهای دیگر شهر می باشند و متمرکز نیستند و مردم و مراجعه کنندگان دچار سر درگمی شده اند .
    مستدعی است در این خصوص رسیدگی عاجل صادر فرمائید تا دادگستری شهر اولین ها در مکان مناسب اجاره تا کلیه شعب آن متمرکز تا انشاء اله درسالهای آینده ساختمان دادگستری آماده گردد .و دادگستری محترم از اجاره نشینی خلاص و مردم نیز از سردرگمی راهی یابند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.