• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
0

مهد ظهور تمدن نفت خاورمیانه گزینه نخست دانشجویان برای کسب آموزش و تجربه

  • کد خبر : 10949
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان– در اردویی علمی تفریحی دانشجویان دانشکده نفت آبادان (شهید تندگویان) از زادگاه نفت بازدید کردند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، تعداد 35 نفر ازدانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده نفت ابادان جهت تقویت بنیه علمی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان– در اردویی علمی تفریحی دانشجویان دانشکده نفت آبادان (شهید تندگویان) از زادگاه نفت بازدید کردند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، تعداد 35 نفر ازدانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده نفت ابادان جهت تقویت بنیه علمی و آشنایی با تاریخچه نفت و صنعت در ایران مسجدسلیمان را برگزیدند.

بازدید کنندگان در این بازدید علمی یک روزه از تأسیسات و نقاط مختلف اولین شهر نفتی خاورمیانه بازدید کردند. دانشجویان دراین بازدید از رخ نمونهای سطحی مسیر اهواز –مسجدسلیمان بازدید و در بدو ورود به این شهر به محل چشمه های نفتی منطقه سی برنج رفته و جوشش طبیعی نفت از اعماق زمین به سطح را نظاره گر شدند.

آنان در ادامه از دکل و تأسیسات قدیمی استخراج نفت در چاه شماره یک نفت خاورمیانه در منطقه نمره یک – واحد بهره برداری نمره 9 که عملیات انتقال نفت و گاز تولیدی این شرکت به پالایشگاه آبادان و مجتمع پتروشیمیماهشهر در این واحد صورت میگیرد بازدید کردند.

آنها همچنین از یکی از چاههای فعال و تولیدی نفت که با استفاده از تکنولوژی پمپهای درون چاهی نفت را از اعماق زمین به بالا می فرستد و همچنین نخستین کارخانه گوگرد سازی خاورمیانه بازدید نمودند. آنها در خاتمه این بازدید علمی به واحد تقطیر و پالایشگاه بی بیان رفته و از روند پالایش نفت و تبدیل آن به بنزین و گازوئیلدراین واحد قدیمی که سالها تأمین کننده سوخت بخش وسیعی از کشور بود قرار گرفتند.

تأسیسات ذکر شده هم اکنون بعنوانتـأسیسات به جای مانده با بیش از100 سال فعالیت صنعت نفت بخشی از پارک موزه نفت است که درمالکیتشرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار داشته و هر سال میزبان تعداد زیادی از علاقمندان به صنعت نفت می باشد.

لازم به ذکر است اولین چاه نفت خاورمیانه در پنجم خرداد 1287 خورشیدی در مسجدسلیمان به ثمر رسید و از این شهر بعنوان پایتخت نفتی و سرآغاز صنعت در کشور یاد می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران است که براساس برنامه ابلاغی و صیانتیدر گستره ای به وسعت 27000 کیلومتر مربع در حوزه جغرافیایی 13 فرمانداری فعالیت می نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.