• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 3
3

دکتر مقتدایی:
تقویت بخش خبری و اطلاع رسانی شهرستان ها موجب ارتقای استان می شود

  • کد خبر : 10879
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان در جمع فرمانداران این استان بر تقویت روابط عمومی فرمانداری ها و برقراری ارتباط دوسویه با اصحاب رسانه تاکید کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر عبدالحسن مقتدایی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزارشد تاکید کرد: این اقناع به نوبه خود سبب […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان در جمع فرمانداران این استان بر تقویت روابط عمومی فرمانداری ها و برقراری ارتباط دوسویه با اصحاب رسانه تاکید کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر عبدالحسن مقتدایی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزارشد تاکید کرد: این اقناع به نوبه خود سبب رضامندی مردم ازتلاش شما ها می شود و نوعی تعلق خاطردربین آنان ایجاد کرده و مشارکت مردم را درحل مسایل و مشکلات منطقه بیشترخواهد کرد.

استاندار خوزستان بر تقویت روابط عمومی فرمانداری ها تاکید کرد و گفت: جایگاه روابط عمومی در شهرستان ها باید توسط فرمانداران تعریف و تبیین شود چرا که روابط عمومی پل ارتباطی بین مسوولان دستگاه های اجرایی و رسانه ها است و اطلاعات صحیح باید از این مجرا منتقل شود. وی افزود: تقویت بخش خبری و اطلاع رسانی شهرستان ها موجب ارتقای استان می شود و باید به سمت و سویی برویم که بسته خبری استان در سطح ملی هم مطرح شود که این امر کارگروهی تخصصی با محوریت فرمانداران 27 شهرستان استان و اصحاب رسانه را می طلبد.

استاندار خوزستان افزود: روابط عمومی فرمانداریها از یک موضوع واحد باید به نتیجه گیری واحدی هم دست یابند تا از ارائه اطلاعات نادرست که زیربنای تحلیل های نادرست می شود جلوگیری به عمل آوریم چرا که این امر موجب نگرانی مردم و تضییع حقوق آنها هم می شود. وی گفت: درارایه تحلیل های رسانه ای ازمسایل شهرستان باید نهایت دقت را به عمل آورد. تحلیل های رسانه ای ناشی از کم اطلاعی یا بی اطلاعی نباید زمینه ساز تضییع حقوق مردم استان شود.

استاندار خوزستان همچنين فرمانداران را ملزم به تعیین سهم خبری خود از مجموعه اخبار استان خوزستان کرد و ادامه داد: خوزستان در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، سیاسی، مرزی و غیره سرآمد است. شرایط این استان تاثیر مستقیمی بر شرایط کشور دارد بنابراین حفظ شرایط مطلوب استان و اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده در دست فرمانداران است . مقتدایی افزود: فرمانداران باید از مجموعه خبرنگاران و اصحاب رسانه ها را برای بازدید از پروژه ها دعوت بعمل آورند تا دستاوردها و خدمات عام المنفعه را به مردم را گزارش کنند.

وی درعین حال نسبت به ارایه ارایه اطلاعات و آمارصحیح و متقن به اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: وقتی اطلاعات درست بدهید, این امر به تکمیل اطلاعات اصحاب رسانه درچرخه تولید خبر کمک خواهد کرد. رسانه ها هم بخاطر رسالت خطیری که دارند قلم شان اهل انصاف خواهد. استاندار خوزستان تاکید کرد: آخرین اطلاعات باید از مجرای روابط عمومی های تخصصی فرمانداری ها به سمع و نظر مسوولان و نخبگان برسد تا حقوق مردم استیفا شود.

مقتدایی نسبت به بکارگیری افراد تحصیلکرده و آشنا به مسایل روابط عمومی و اطلاع رسانی در روابط عمومی فرمانداریها تاکید کرد و گفت: تقویت بخش اطلاع رسانی روابط عمومی ها موجب ارتقا شهرستان خواهد شد. باید این فضا را ایجاد کنید. وی گفت: شما باید ازحقوق مردم صیانت کنید اگر اطلاع رسانی نمی کنید حقوق مردم و نظام را ضایع می کنید. باید فعالیت ها را تشریح کنید که شهرستان شما چه وضعیتی داشته , هم اکنون چه وضعیتی دارد و چه تحولی ایجاد خواهد شد. مقتدایی از همراهی رسانه ها ی خوزستان درتحقق برنامه های کلان استان که بمنطور خدمت به مردم شریف این استان تدوین شده اند تشکرکرد و گفت: این همراهی یعنی احقاق حقوق مردم استان خوزستان. استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه فضای کلی رسانه ای حاکم براستان ,فضای مثبتی است و این امر دراستیفای حقوق مردم و خدمت به آنان کمک می کند. استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعیین مشاوران تخصصی توسط فرمانداران تاکید کرد و افزود: در موضوعات تخصصی باید از تجارب مشاوران بهره گرفت و مشاوران باید یکی از سخنرانان اصلی شورای اداری شهرستان ها باشند.

استاندار خوزستان خواستار شرکت مسوولان روابط عمومی فرمانداری ها در کارگاه آموزش خبر سینمار روابط عمومی های استان که درماه جاری دراهواز برگزار می شود شد. سومین همایش روابط عمومی های استان خوزستان با عنوان ” نقش روابط عمومی ها درارتقا فرهنگ شهروندی سه شنبه 26 و 27 آبان ماه امسال دراهواز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. جناب استاندار محترم مشکلات روابط عمومی خیلی زیاد است و اینکه هنوز از آنها استفاده ابزاری می شود
    شاید وقتی شهروندان در مناسبتهای مختلف به برخی ادارات مراجعه می کنند، افرادی را می بینند که مشغول چسباندن پلاکارد، نصب بنر، جابجا کردن برگه های داخل تابلو و از این قبیل کارها هستند؛ اینها همان نیروهای روابط عمومی هستند که مدیران آنها با زبان بی زبانی جایگاه آنها را به نیروی تدارکات چی تنزل داده اند و این همان مشکلی است که به حرفه روابط عمومی لطمه میزند آنچه که در محافل علمی درباره اهمیت و جایگاه روابط عمومی مطرح می شود با آنچه که ادارات به عنوان روابط عمومی وجود دارد، از زمین تا آسمان فاصله است.
    جایگاه مدیر روابط عمومی در هر دستگاهی باید نزدیک ترین فرد به هرم مدیریتی باشد، اما بسیاری از دستگاه های استان پائین ترین سطح را برای روابط عمومی ها در نظر گرفتند که این به خاطر عدم آشنایی آنها به جایگاه واقعی روابط عمومی است.
    دانش نیروهای روابط عمومی در بعضی از سازمانها فوق العاده پائین است. شاید بعضی ها بگویند که صرف داشتن دانش برای روابط عمومی ها سازنده نیست، بلکه ذوق و سلیقه هم باید وجود داشته باشد، ولی به نظر من تفاوت نیروی متخصص با غیر متخصص در این است که نیروی متخصص روابط عمومی از دانش و تکنیک های این علم استفاده می کند اما نیروی غیرمتخصص صرفا به داشته های ذهنی خودش اکتفا می کند.
    اینکه روابط عمومی‌ها مظلوم واقع شدند، حرفی است که نه تنها امروز بلکه فرداهای امروز هم با مدیران روابط عمومی همراهی می کند.
    روابط عمومی قبلا مهجور بود و الان هم مهجور است و هنوز جایگاه واقعی اش را پیدا نکرده و مسئولان به تاثیر روابط عمومی چه در درون سازمان و چه در بیرون سازمان واقف نیستند و فقط به روز روابط عمومی بسنده می کنند که اگر جلسه ای بود سینه چاک کنند و یا همایشی برگزار شود و آنها سخنوری کنند

    *کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.