• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
0

صعود 2 پله‌اي دانشگاه شهیدچمران بين دانشگاه‌هاي كشور در رتبه‌بندي اخير ISC

  • کد خبر : 1084
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۳۷

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز  گفت: براساس اعلام رتبه‌بندي علمی دانشگاه‌های کشور در سال 91 از سوي پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه شهید چمران با 2 پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. دکتر حسن مروتی با اشاره به رشد علمی دانشگاه در سال‌های اخیر اظهارداشت: دانشگاه شهیدچمران براساس […]

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز  گفت: براساس اعلام رتبه‌بندي علمی دانشگاه‌های کشور در سال 91 از سوي پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه شهید چمران با 2 پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

دکتر حسن مروتی با اشاره به رشد علمی دانشگاه در سال‌های اخیر اظهارداشت: دانشگاه شهیدچمران براساس اعلام این پایگاه در سال 89 دارای رتبه 26، در سال 90 دارای رتبه 15 و در سال 91 رتبه 13 را کسب کرد.

وی درباره شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: پنج معيار کلي پژوهش، آموزش، وجهه بين‌المللي، امکانات و تسهيلات و فعاليت‌هاي اجتماعي، اقتصادي مؤسسات علمي در رتبه‌بندی حائز اهمیت هستند اما عمده وزن آن مربوط به فعالیت‌های پژوهشی مانند چاپ مقالات در مجلات، ثبت اختراع، مراکز رشد فناوری، مراکز و مؤسسات تحقیقاتی، بودجه پژوهشی، قراردادهای پژوهشی با دستگاه های اجرایی، قطب‌های علمی و …. است. در بخش آموزش نیز شاخص‌هایی مانند تعداد اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان مقاطع مختلف در رتبه‌بندی موردتوجه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: حفظ رتبه سال گذشته و ارتقاء 2 پله‌ای دانشگاه شهید چمران در رتبه‌بندی سال 91، بسیار با اهمیت بوده و این جايگاه علمی برای دانشگاه موجب غرور و مباهات است.

مروتی افزود: این موفقیت و صعود در حالی‌که بسیاری از دانشگاه‌ها از شرايط و امكانات بهتر و بيشتري نسبت به دانشگاه شهیدچمران برخوردار هستند، نشان‌دهنده همت و تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهیان شهید چمران است و قطعا كسب این جایگاه جز در سایه داشتن برنامه راهبردی مشخص و تلاش و کوشش در جهت عملی‌شدن این برنامه‌ها ميسر نمي‌شود.

وي اظهار امیدواری کرد دانشگاه در سال‌های آينده با اتخاذ سازوکارهای لازم و کوشش و تلاش بیشتر به سمت کسب رتبه تک‌رقمی پیش برود.

ايسنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.