• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

دكتراسماعيل جلیلی:‌
منافع ملی ما، بین درگیری های دولت و سنای آمریکا قربانی نشود/مردم حوزه انتخابیه از وضعیت نا بسامان بیکاری ناراضی هستند

  • کد خبر : 10796
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رهیاب در خصوص علل کاهش درآمدهای نفتی ایران اظهار داشت:کاهش درآمدهای نفتی ما تحت تاثیر دو عامل است عامل اول تحریم هاست که سهم ما را در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رهیاب در خصوص علل کاهش درآمدهای نفتی ایران اظهار داشت:کاهش درآمدهای نفتی ما تحت تاثیر دو عامل است عامل اول تحریم هاست که سهم ما را در بازارهای بیرونی به شدت کاهش داده است و حدود یک چهارم قبل از تحریم های نفتی است.

وی ادامه داد:عامل دوم کاهش قیمت نفت،بهم ریختگی و عدم تعادل بازار در عرضه و تقاضاست که بعضی کشورهای اوپک مثل عربستان با افزایش عرضه نفت در فصل سرما که معمولا تقاضا افزایش پیدا می کند و قیمت ها جهش پیدا می کند عملا این فرصت را از فروشندگان نفت گرفتند و منجر به کاهش قیمت نفت در بازارها شدند.

جلیلی گفت: از سوی دیگر مجموعه اقدامات گروهک تروریستی داعش در رسیدن به چاهای نفت در شمال عراق و فروش نفت با قیمت بسیار نازل و بدون هر گونه ضابطه ای به کشورهای اروپایی مزید بر علت شد.

وی ادامه داد:نتیجه این اقدامات در جهت فشار به بازارهای ایران و روسیه صورت گرفته است و شرایط نامطمئنی در درآمدهای نفتی به وجود آورده است دولت امکان دارد برای جبران این مسئله از استراتژی کاهش هزینه استفاده کند که البته این کار تبعاتی هم در پی خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید کرد: روند مذاکرات هسته ایی رو به جلو است توافقات از قرار معلوم نهایی شده است اما اینکه طرف مقابل برای رفع تحریم ها اقدام جدی انجام خواهد داد یا نه باید منتظر بود و دید آیا طرف آمریکایی به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده است و ترکیب سنای آمریکا با روی کار آمدن جمهوری خواهان عوض شده است قطعا تصمیمات رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات هسته ای با چالش جدی روبرو می شود مذاکره کنندگان ما باید مواظب این مسئله باشند چون تصمیم نهایی را بعید می دانم دولت آمریکا بتواند بگیرد اوباما تحت تاثیر فشارهای گروه جمهوری خواه قرار خواهد گرفت باید مراقب بود منافع ملی ما در بین درگیری های دولت و سنای آمریکا قربانی نشود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: مردم از وضعیت نابه سامان بیکاری که آمار بسیار آزار دهنده ای دارد به شدت ناراضی هستند از اینکه هیچ اقدام عملی برای اشتغال آنها توسط دولت صورت نمی گیرد به جد معترض هستند مراجعات به ما بلا استثنا در خصوص بیکاری است.

وی ادامه داد:مردم انتظاردارند مسئولین برای آبیاری زمین های کشاورزی آنها از منابع آبی در کنار روستاهایشان وجود دارد فکری کنند تا زمینه اشتغال انان فراهم شود مدیران از فضای شعاری و روزمرگی خارج شوند که آستانه تحمل مردم نسبت به بی تفاوتی مدیران حدی دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.