• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان: تاسیسات جمع آوری گاز و فرآورش میعانات گازی مسجدسلیمان ساخته می شود

  • کد خبر : 1062
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تاسیسات جمع آوری گاز و فرآورش میعانات گازی مخزن ژوراسیک در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از شانا مهندس ابراهیم پیرامون اظهار کرد: در این ارتباط از سوی شرکت ملی مناطق نفت […]

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تاسیسات جمع آوری گاز و فرآورش میعانات گازی مخزن ژوراسیک در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از شانا مهندس ابراهیم پیرامون اظهار کرد: در این ارتباط از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مطالعات مورد نظر انجام شد و اجرای پروژه از سوی پیمانکار داخلی با همکاری متخصصان این شرکت آغاز و تاکنون حدود ٥ درصد پیشرفت دارد.

وی هدف از احداث این پروژه را کاهش گاز سولفیدهیدروژن و تثبیت میعانات گازی به دست آمده و تولید ١١٠ میلیون فوت مکعب در روز گاز از چاه های این مخزن برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی عنوان کرد.

پیرامون افزود: با اجرای این پروژه و توسعه مخزن، علاوه بر جلوگیری ازآلودگی محیط زیست، حدود یک هزار و ٣٠٠ بشکه در روز مایعات گازی تثبیت شده به دست می آید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان توضیح داد: مخزن گازی ژوراسیک میدان مسجدسلیمان، از گروه خامی ها و نام آن از دوران زمین شناسی منطقه گرفته شده است.

وی گفت: این مخزن به علت داشتن درصد بسیار بالای گوگرد (H٢S) که ٢٥ درصد برآورد می شود، در شمار مخازن کم نظیر در جهان قرار دارد.

پیرامون یادآور شد: گاز تولیدی از این مخزن هم اکنون پس از نم زدایی از طریق خطوط لوله به مجتمع پتروشیمی رازی در بندر امام انتقال و به عنوان خوراک این مجتمع استفاده می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از ٥ شرکت بهره بردار زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که حوزه عملیاتی آن گستره ای به وسعت ٢٧ هزار کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان است.

مسجدسلیمان نخستین شهر نفتی ایران و خاورمیانه است و در ردیف نخستین شهرهای نفتی جهان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. “مسجدسلیمان نخستین شهر نفتی ایران و خاورمیانه است و در ردیف نخستین شهرهای نفتی جهان قرار دارد.”همین مسجدسلیمان جزو 7 شهر ایران و چه بسا خاورمیانه با بیشترین آمار بیکاری، فقر و “خودکشی جوانان” قرار گرفته!
    روزی نیست که حجله ی مرگ “فلانی جان دیدار به قیامت” یا “جوان ناکام فلانی” در محله ای از شهر دیده نشه…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.