• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام فرهادي:
مدیری که نگاه به زیر ساخت های فرهنگی شهر نداشته باشد باید برود

  • کد خبر : 10541
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام مرتضی فرهادی ریيس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان گفت: در اکثریت برنامه های فرهنگی و عمرانی امام زاده های شهرستان با خط تیره های متعددی مواجه بودیم که به همت دوستان و روحیه جهادی که داشتیم […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام مرتضی فرهادی ریيس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان گفت: در اکثریت برنامه های فرهنگی و عمرانی امام زاده های شهرستان با خط تیره های متعددی مواجه بودیم که به همت دوستان و روحیه جهادی که داشتیم توانستیم کاری که نیاز منطقه و خارج از قانون نباشد را انجام دهیم.

فرهادی ادامه داد: در سال 1387 با آغاز طرح برکت مقام معظم رهبری با هدف توسعه زیر ساخت های فرهنگی بخشی از این کار بر عهده ما بود و مربوط به مساجد و اتاق های عالم می شد که در همین راستا 165پروژه تعریف کردیم و در بحث عمرانی کار اصلی مان اجرای طرح جامع امام زاده هفت شهیدان و طرح جامع امام زاده سبز پوش عنبر که اولین طرح جامع ما بود و توسط خیر در حال اجرا است که در بحث امام زاده هفت شهیدان از مردم تقاضای همکاری داریم زیرا هفت شهیدان 7 امام زاده با شجره نامه مشخص هستند که موقعیت فرهنگی و زیر بنای فرهنگی خیلی بالایی دارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان در رابطه با اهمیت وقف اظهار داشت: وقف یکی از سنت های پیامبر بود که در هر دین و مذهبی هم وجود دارد اما در اسلام در راستای اهداف اسلامی اجرا می شود. در سازمان اوقاف حدود 900نیت وقف داریم و تعریف وقف این است که منفعت مال را هدفمند کنید اما متاسفانه به دلیل ضعف فرهنگی که در شهر ما وجود دارد اهمیت وقف فراموش شده است.

فرهادی افزود: موقوفه ای داریم که فرد واقف 800سال پیش فوت شده اما اسم و موقوفه اش همچنان پابرجاست. یکی از ماندگارترین مسایل در اسلام وقف است که می تواند اثرات پایدار و مستمری داشته باشد.

البته انتظار داشتیم تا طرح در تپه شهدای گمنام شهرستان نیز اجرا شود که متاسفانه انجام نشد. دیگر برنامه ها از قبیل یاس نبوی که طرح ملی است و به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می شود و نشاط معنوی در تابستان وضیافت الهی را در ماه مبارک رمضان در امام زاده ها برگزار کردیم. حجت الاسلام مرتضی فرهادی در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روز بزرگداشت امام زادگان که سال گذشته همزمان با میلاد حضرت احمد ابن موسی شاه چراغ که روز ملی بزرگداشت امام زادگان است را در قدمگاه امام رضا(ع) برگزار کردیم اما امسال بدلیل مسایل مالی نتوانستیم برگزار کنیم که جا دارد مسئولین شهرستان ستادی برای این کار تشکیل دهند.

فرهادی تاکید کرد : در طرح ملی حفظ قران با بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم که مسجدسلیمان شرایط اول شدن را دارد و برای اجرای این طرح با مشکلاتی روبرو بودیم و حتی برای فرستادن مربی به مناطق روستایی مشکل مالی داشتیم اما با وجود تمام این مشکلات اول استان شویم و قطعاً به این راحتی نبوده در حالی که در شهرما و در حاشیه امن برخی مدیران مان را می بینم که کار مفیدی انجام نمی دهند و لطمه این بی تفاوتی ها را منی که دغدغه کار فرهنگی دارم می خورم.

وی ادامه داد: با شهردار قبلی و رییس اداره راه و شهرسازی صجبت کردیم تا برای احداث موسسه تخصصی قرآنی برای کار انجام کار قرانی به طور مداوم زمینی در اختیارمان بگذارند که خیرش هم آماده بود تا زمین در اختیارش بگذاریم و کار احداث را شروع کند. زمینی کنار پل شهید چمران که الان در حال تبدیل شدن به فضای سبز است به ما واگذار شد و نقشه به محض این که به دست ما رسید و می خواستیم تصویر زمین با تابلو و نقشه ها را به دفتر شخص خیر در قم بفرستیم تا عملیات احداث این موسسه را شروع کند به محض اینکه تابلو را نصب کردیم شهرداری به بهانه به هم خوردن نمای زیباسازی شهر تابلوی ما را در آورد و به سرعت شروع کردند به احداث فضای سبز که واقعاً از شهرداری تشکر می کنم و من حاضرم در دیگر نقاط شهر هم تابلوی احداث موسسه قرآنی نصب کنم تا شهرداری برای شهر فضای سبز احداث کند.

فرهادی افزود: آیا سزاوار است تابلوی موسسه قرآنی که یک کار امر به معروف است پایین بیاید و کنار انداخته شود؟ من نمی گويم فضای سبز لازم نیست بلکه خود من یکی از معترضین به کمبود فضاهای سبز در شهر هستم اما اگر دلمان برای فضای سبز می سوزد پس چرا فضاهای سبز شهر را تبدیل به آپارتمان می کنیم؟ وی تصریح کرد: متاسفانه در بین بعضی مسئولین مسجدسلیمان نگاه فرهنگی وجود ندارد و تا زمانی که یک مدیر نگاه فرهنگی و نگاه وسیع و کلان نداشته باشند مدیران ما مطمئن باشند وضعیت شهر ما از لحاظ فرهنگی،عمرانی، روحی و روانی بهبود نخواهد یافت.

حجت الاسلام فرهادی ادامه داد: برق ساختمان قدمگاه امام رضا(ع) را به صورت تجاری به ما داده اند و ما تعرفه برق تجاری را پرداخت می کنیم، آیا قانون سزاوار تر است در تهران اجرا شود یا در بیابانی در مسجدسلیمان که حتی مغازه های امام زاده داوود تهران هم برقشان را از امام زاده می گیرند آن وقت برق قدمگاه امام رضا در مسجدسلیمان تجاری است.

فرهادی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: رییس اداره اوقاف مسجدسلیمان در پایان افزود: هر مشکل فرهنگی که داریم ریشه ای دارد و باید این ریشه ها را شناسایی و بخشکانیم چرا که همه ضربه خواهیم خورد. هدف ما این است تا عیوب را برطرف کنیم تا همگام با توسعه فرهنگی دیگر شهرها ما هم توسعه پیدا کنیم. اما متاسفانه این اتفاقاتی که رخ می دهد با شعار امسال و روحیه جهادی در تناقض است. مدیری که نگاه به زیر ساخت های فرهنگی شهر نداشته باشد باید برود.وی تاکید کرد: قصد ایجاد جو سیاسی ندارم و می خواهم مشکلات به گوش همه برسد و هدفم از این نشست بیان مشکلات فرهنگی بوده است.

مرجع/ آسماري نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. واقعا خدا حفظتون کنه خدا قوت خسته نباشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.