• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

“ویر” از ویرمان نرود؛ چرا مانع انتشار آخرین آلبوم بهمن علاءالدین شده اند؟

  • کد خبر : 10487
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۷:۵۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- تولید آلبوم “ویر” به خرداد سال ١٣٨٩ باز می گردد؛ زمانی که به پیشنهاد خانواده مرحوم بهمن علاءالدین، ارژنگ سیفی زاده با همراهی پدرش استاد محمدحسین سیفی زاده تعدادی از پیش خوانده های استاد علاءالدین را از روی نوارهای قدیمی و خاک خورده گزینش و به عنوان آخرین آلبوم پس از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- تولید آلبوم “ویر” به خرداد سال ١٣٨٩ باز می گردد؛ زمانی که به پیشنهاد خانواده مرحوم بهمن علاءالدین، ارژنگ سیفی زاده با همراهی پدرش استاد محمدحسین سیفی زاده تعدادی از پیش خوانده های استاد علاءالدین را از روی نوارهای قدیمی و خاک خورده گزینش و به عنوان آخرین آلبوم پس از فوتشان آماده موسیقی گذاری کرد. آوازهای ضبط شده با دستگاه های کاست معمولی و در مجالس خصوصی ضبط شده بودند و لذا دارای کیفیتی مطلوب نبودند. از این رو، می بایست پالایش و کوک می شدند و نهایتاً برای این که بتوان بر روی آن ها موسیقی گذاشت باید در ریتم قرار می گرفتند. بعد از صرف ساعت ها کار بالاخره این پروژه به اتمام رسید، اما مسائل جدیدی در مسیر آن قرار گرفت. تمام افراد و نهادهایی که قول مساعد برای انتشار و پخش “ویر” را داده بودند، از جمله حوزه هنری شهرکرد و تهران، به وعده های خود عمل نکردند و بیشتر به خاطر عدم پذیرش مسئولیت اقتصادی تولید، یک به یک پای خود را پس کشیدند و آن را در مسیری پر فراز و نشیب قرار دادند.

بعد از گذشت سه سال از اتمام کار، حوزه هنری تهران مسئولیت انتشارش را در ازای پرداخت صرف هزینه های آن که توسط خانواده سیفی زاده پرداخت شده بود، به عهده گرفت. لیکن این نهاد محترم نیز در اجابت وعده های خود کم لطفی و کوتاهی های بسیار به خرج داد؛ به بهانه نبود بودجه، کار تسویه حساب تا یک سال و نیم بعد از عقد قرارداد به تعویق افتاد و طبیعتاً کار چاپ و پخش اثر نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. با پیگیری های بسیار خانواده سیفی زاده و جمعی دیگر از دلسوزان و دوستداران استاد بهمن علاالدین (مسعود بختیاری)، حوزه هنری قول داد آلبوم را در آبانماه ١٣٩٢ رونمایی کند؛ اتفاقی که به رغم حصولش منتهی به پخش اثر نشد. در کمال ناباوری در شب رونمایی، از خود آلبوم هیچ اثری نبود؛ اتفاق خنده آوری که به مثابه جشن عروسی بی حضور عروس و داماد است! اینک ده ماه از تاریخ آن جلسه کذایی می گذرد و به رغم تولید “ویر”، این آلبوم در انبار شرکت طرف قرارداد حوزه هنری خاک می خورد و قلب علاقمندانش را بیش از پیش به درد می آورد. با وجود پیگیری های فراوان از جانب خانواده سیفی زاده و خانواده علاالدین و جمعی دیگر از دوستداران استاد، هنوز هیچ پاسخ درخوری برای این اتفاق عجیب داده نشده است.

امید که حوزه هنری شهرکرد و تهران، مسئولیت پذیری خود را نشان دهند و این اثر را بالاخره بعد از گذشت چهار سال از خلقش، در آبان1393به بهانه هشتمین سالروز درگذشت استاد علاالدین این بزرگ مرد تاریخ موسیقی فولکلور ایران زمین، در دسترس علاقمندانش قرار دهند و افکار عمومی را از این سردرگمی و بلاتکلیفی خارج نمایند.

منبع/ ايبنا نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.