• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

اولین جلسه شورای سلامت شهر گلگیر برگزار شد

  • کد خبر : 10348
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۴۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ دانوش صالحی: اولین جلسه شورای سلامت و امنیت شهر گلگیر صبح امروز در ساختمان شورای اسلامی این شهر برگزار شد. این جلسه به ریاست منوچهر ورناصری بخشدار، نایب فدایی معاون شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و دبیر جلسه و با حضور علی شجاعی شهردار، سجاد اسکندری رئیس شورای شهرگلگیر، بهروز نجاتی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ دانوش صالحی: اولین جلسه شورای سلامت و امنیت شهر گلگیر صبح امروز در ساختمان شورای اسلامی این شهر برگزار شد. این جلسه به ریاست منوچهر ورناصری بخشدار، نایب فدایی معاون شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و دبیر جلسه و با حضور علی شجاعی شهردار، سجاد اسکندری رئیس شورای شهرگلگیر، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، و نمایندگان دوایر دولتی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

در این جلسه که نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت بخش گلگیر محسوب می شود مباحث و موضوعات متعدد مربوط به بخش سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بخشدار گلگیر در این جلسه طی سخنانی با برشمردن حساسیت مقوله بهداشت و لزوم توسعه آموزش های بهداشتی به شهروندان گفت: وجود احشام و بیماری های مشترک میان انسان و دام، بر اهمیت گسترش و توسعه آموزش های بهداشتی می افزاید.

منوچهر ورناصری ضمن تأکید به برگزاری این جلسات به صورت منظم و ماهیانه افزود: لازم است بحث آموزش خارج از کارگروه سلامت مطرح و با حضور کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی آموزش های لازم به دامداران داده شود. وی با حاد دانستن مشکل آلایندگی کارخانه سیمان کارون و بروز مشکلات متعدد برای شهروندان گفت: لازم است مسئولین این کارخانه با احترام به حقوق شهروندان هرچه سریع تر در خصوص نصب سیستم فیلتراسیون خروجی غبارهای کارخانه و استاندارد سازی آن ها اقدام نمایند چرا که سلامت مردم یک شوخی نیست و باید در این راه با برنامه ریزی دقیق از آزمون و خطا اجتناب نماییم.

معاون شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان نیز طی سخنانی گفت: یکی از سیاست های دولت تمرکز زدایی و گسترش خدمات از شهرها به روستاها می باشد. نایب فدایی افزود: قطعاً حل کردن مشکلات روستاییان خصوصاً در مقوله بهداشت می تواند به کاهش مشکلات شهری نیز کمک بسیار بنماید و رونق و شکوفایی اقتصاد و فرهنگ را نیز موجب می شود.این مقام مسئول در حوزه بهداشت با اعلام این که تنها 25 درصد بخش سلامت در دست مسئول بخش سلامت است و عوامل موثر دیگری نیز بر سلامت و تندرستی افراد و جامعه دخالت دارند ادامه داد : این نشان می دهد که باید با تعامل و هم اندیشی با سایر دستگاه ها بدنبال شناسایی مشکلات این حوزه مهم و مرتفع کردن آن با اولویت بندی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گلگیر هم طی سخنانی گفت: با توجه به ارتقای وضعیت گلگیر از روستا به شهر وجود برخی مشکلات طبیعی است و باید راه های حل این مشکلات را با همفکری و مشاوره گیری از متخصصان و کارشناسان امر شناسایی و مرتفع نمود. سجاد اسکندری که با 30 سال سن یکی از کم سن و سال ترین رئیس در میان رئیسان شوراهای شهر در کشور محسوب می شود افزود : شهر گلگیر از مشکلات و معضلاتی رنج می برد که غبارهای ناشی از فعالیت کارخانه سیمان کارون حاد ترین و بغرنج ترین این مشکلات می باشد.

وی افزود : برای حل این مشکل می بایست با دخالت افرادی همچون امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، بخشدار و مشارکت دوایری همچون بهداشت و درمان، محیط زیست و شهرداری با عزمی جزم به دنبال حل این معضل 14 ساله باشیم.

شهردار جوان و موفق شهر گلگیر دیگر سخنران این جلسه بود که طی سخنانی با اشاره به تاریخچه تأسیس این شهر گفت: با توجه به نوپا و تازه تأسیس بودن این شهر وجود برخی مشکلات طبیعی است ولی ضرورت دارد بمنظور حفظ سلامت شهروندان با همکاری سایر دستگاه ها راه های برطرف کردن آنها شناسایی و به سرعت عملیاتی شود.

مهندس علی شجاعی افزود: نبود سایت دفن زباله به صورت بهداشتی که موجب رها شدن زباله ها در محیط شهری گردیده از جمله دغدغه های این شهرداری است و با مشورت با کارشناسان اداره محیط زیست با قید اولویت برای این معضل در صدد انتخاب مکانی مناسب برای دفن زباله های شهری می باشیم.

وی ادامه داد: معضل تردد و سرگردانی احشام در محیط شهر از دیگر معضلاتی است که شهرداری را برای ارائه خدمات با مشکل مواجه ساخته و خطراتی را در حوزه بهداشت عمومی موجب گردیده و برای حل این مشکل می بایست از ظرفیت ها و توانایی های اداراتی همچون جهادکشاورزی و منابع طبیعی بهره گرفت تا این مشکل بصورت ریشه ای و برای همیشه مرتفع گردد .

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. تشکر میکنم از تمامی بانیان اینجور جلسات در شهر محروم گلگیر و تشکر میکنم از جناب اقای مهندس ورناصری بابت توجه وحمایت ازشورا و شهردار گلگیر و تشکر از جناب اقاب صالحی بابت پوشش این خبر و جلسه 

  2. انشاالله شاهد برگزاری هر ماه ایجور جلسات و شورا ها مانند شورای سلامت  شورای اداری و غیره در شهر گلگیر باشیم بلکه باعث برون رفت از محرومیت در شهر مستعد گلگیرباشیم تشکر از جناب بخشدار ، شورا و شهردار از زحمتشان

  3. با عرض سلام و تشکر از برادر ارجمند جناب آقاى مرادى و تشکر از همه شرکت کنندگان در شوراى سلامت شهر گلگير و تشکر و قدر دانى ويژه از شوراى جوان و توانمد گلگير مهندس اسکندرى که با وجود ايشون ما توانستيم اولين جلسه شوراى سلامت در مورده شهرمان داشته باشيم دست مريزاد ميگم به اين جوان با لياقت اميدوارم جناب اسکندرى بتواند در تمامى مراحل کارش به عنوان شوراى شهرمان موفق و موئد باشد به اميد هوايى پاک و پيشرفت روز افزون گلگير .

  4. سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کسانی که در اولین جلسه شورای سلامت گلگیر مهندس اسکندری را همراهی کردندو در این جلسه شرکت نمودند وتشکر ویژه از شهردار محترم و فعال گلگیر که تا کنون پابپای شورای شهر فعالیت کرده اند. امیدوارم که نتیجه این جلسات به خوبی انجام بپذیرد و مشکلات چندین ساله گلگیر که مهمترین انها الودگی کارخانه و اختصاص دادن محلی مشخص برای زبالها و وجود دامها در محیط شهر میباشد حل شوند. و قابل ذکر است که تا کنون که ما شهروندان گلگیر در جریان میباشیم شورای شهرمان جلسات زیادی با مدیران کارخانه و محیط زیست در مورد الودگی کارخانه داشته اند و بعد از این جلسات که به نتیجه دلخواه نرسیده ایم دیگر باید مسولان دیگر شهرستان مسجدسلیمان مانند فرماندار محترم وبخشدار و رییس محیط زیست و نماینده مجلس شهر هم پیگیر این مشکل دیرینه گلگیر شوندو مشکل گلگیر را بطور کلی با کارخانه حل کنند من در تعجبم چگونه این مسولانی که نام بردم تا کنون در مورد این ظلمی که به مردم گلگیر میشود و در معرض این الودگی هستند ساکت نشسته اند از این مقامات محترم عاجزانه خواستار رسیدگی هستیم ما به اندازه کافی صبرکرده ایم و دیگر مجال صبر نداریم لطفا هرچه سریعتر مشکل الودگی کارخانه سیمان را حل نمایید..تشکر و سپاس بیکران از اقای مرادی مدیر محترم و فعال سایت

  5. تشکر قدر دانی از آقای مهندس سجاد اسکندری که باعث برگزاری اولین جلسه شورای سلامت و امنیت شهر گل گیر شدید .امیدوارم که در تمام دوران ریاست شورا و کلیه مراحل زندگیتان موفق و موید باشید به امید روزی که بتونی نماینده شهرمان درمجلس از حق و حقوق مردم مظلوم و این منطقه محروم دفاع بکنی .

  6. بنده یکی از مهاجرین به شهر مسجد سلیمان می باشم بخاطر وجود احشام در کوچه های شهر گلگیر از مسولین محترمی که در این جلسه شرکت داشته اند تقاضا دارم که این مشکل راحل نمایند تا با این کار جلوی مهاجرت دیگر شهروندان رابگیرند تا گل گیر خالی از سکنه نشود

  7. امیدوارم با حمایت شورا و شهردار از جریان خروج احشام از شهر هر چه زودتر این اتفاق بیفتد چون واقعا با سایر خانواده ها که گلگیر زندگی میکنند و دامدار نیستند ظلم میشود یک سال گذشت وهنوز شهرداری نتونست احشام را از شهر خارج کند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.